کد خبر 1430253
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۴
غذاهای مناسب فصل پاییز

یک متخصص طب سنتی در خصوص تدابیر فصل پاییز و مصرف غذاهای مناسب این فصل توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، الهام اختری گفت: در فصل پاییز اختلال خواب، اگزما، بیماری پوستی، درد مفاصل، اختلال خلق و…، با پاییز برخی از ما خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی به غذاهای مضر این فصل اشاره کرد و گفت: مصرف فست فودها، ادویه تند و تیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، رب و سس‌ها، چای پر رنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو غلیظ در پاییز مناسب نیست.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: مصرف غذاهایی مانند تخم مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی از شکر و بادام و پسته، مغزها، انجیر، کشمش و مویز، شیره انگور، زیتون، به، سیب، انار، انگور، گلابی، سبزی خوردن، شلغم، خاکشیر، پرهیز از نوشیدن آب سرد، و دوری جستن از سرمای ابتدای صبح و آخر شب، پوشاندن سر در زمان خواب و پرهیز از خواب روز توصیه می‌شود.

اختری ادامه داد: خواب با معده پر، خوابیدن در مکان‌های سرد توصیه نمی‌شود و دوری جستن از خشم، اضطراب، پرهیز از انواع خون گیری از جمله فصد و حجامت مگر به تشخیص پزشک، حمام آب نیمه گرم، و چرب کردن بدن با روغن بادام شیرین بعد از آن و مهمتر ورزش روزانه، کافی است که در کنار معاشرت اجتماعی و خوشدلی کردن و غذای مناسب جان و تن شما را ایمن می‌کند و از تهاجم باد پاییزی در امان نگه می دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    1 0
    اون چه خوبه خدا خودش پاییز داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس