کد خبر 1430342
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
چالش دروازه‌بان برای حریف ایران در جام جهانی/ بررسی آمار 4 گلر سه‌شیر +تصاویر

تیم ملی انگلیس اکنون ۴ دروازه‌بان آماده دارد که باید دید ساوتگیت به کدامیک از آنها اطمینان خواهد کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی کشورمان در تاریخ ۳۰ آبان، اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را مقابل انگلیس در ورزشگاه خلیفه برگزار خواهد کرد.

تیم ملی انگلیس که در این ماه‌ها عملکرد ضعیفی از خود نشان داده بسیار تحت فشار است. آنها در لیگ ملت‌های اروپا به دسته پایین‌تر سقوط کردند و شکستی فاجعه‌بار را مقابل مجارستان به ثبت رساندند. بسیاری در فاصله ۲ ماه مانده به جام جهانی موضوع تغییر سرمربی را مطرح کردند و برخی نیز مدعی بودند که توماس توخل باید هدایت سه‌شیرها را برعهده گیرد.

با این حال، انگلیس مدعی اصلی صدرنشینی در گروه B مسابقات محسوب می‌شود و دیدار با تیم ملی ایران از حساسیت بالا برای این تیم برخوردار است.

موضوع دروازه‌بان در تاریخ فوتبال انگلیس همیشه یک چالش بزرگ بوده و این تیم در قرن ۲۱ هیچ وقت گلری مطمئن در دروازه نداشته است. از دیوید سیمن که گلی عجیب از رونالدینیو در بازی مقابل برزیل خورد گرفته تا راب گرین که در جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل آمریکا توپ ساده از زیر دستش رد شد و گلی احمقانه دریافت کرد.

در جام جهانی ۲۰۱۴ جو هارت مطمئن نبود و در جام جهانی ۲۰۱۸ پیکفورد با اینکه نمایش خوبی در برخی مسابقات داشت ولی هیچگاه به گلری مطمئن در دروازه انگلیس لقب نگرفت.

در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اما ، انگلیسی‌ها ۴ دروازه‌بان آماده دارند که باید از بین آنها گلر اصلی انتخاب شود.

*جوردن پیکفورد

گلر اورتون در این فصل ۹۹۰ دقیقه (۱۱ بازی) در میدان بوده و توانسته ۲ بار کلین‌شیت کند. او ۱۲ گل خورده، ۴۳ سیو داشته و ۷۸ درصد مهار موفق به ثبت رسانده است.

طبق تخمین اسکای اسپورت، پیکفورد باید در این فصل ۱۵ گل می‌خورد و ۱۲ گل دریافت کرد و یعنی ۳ گل در ۱۱ هفته بازی برای اورتون خریده است.

*نیک پوپ

دروازه‌بان نیوکاسل یکی از مهره‌های اصلی درخشش این فصل این تیم است. تیمی که با یک بازی بیشتر بالاتر از چلسی و منچستریونایتد در رده چهارم قرار دارد و در سال ۲۰۲۲ آماری شگفت‌انگیز به ثبت رسانده است.

پوپ در این فصل ۱۰۸۰ دقیقه (۱۲بازی) انجام داده و توانسته ۵ بار کلین‌شیت کند. او ۱۰ گل خورده و ۳۷ بار سیو کرده و آمار ۷۹ درصد مهار موفق را از خود به جای گذاشته است.

اسکای تحلیل کرد که پوپ در دروازه نیوکاسل ۲ گل را در این ۱۲ هفته خریده است و توانسته ۲ گل مسلم را دریافت کند.

او در بازی‌های اخیر تیم ملی انگلیس در دروازه قرار گرفت و یکی از گزینه‌های ساوت‌گیت برای حضور در ترکیب اصلی خواهد بود.

*ارون رمسدیل

دروازه‌بان آرسنال خیلی زود توانست گلر مطرح آلمانی‌ها را کنار بزند و به عنوان نقطه قوت توپچی‌ها درون دروازه بیایستد.

رمسدیل در این فصل ۹۹۰ دقیقه (۱۱ بازی) حضور داشته، ۴ کلین‌شیت کرده و ۲۳ مهار به ثبت رسانده است. او ۱۱ گل خورده که به عبارتی در هر بازی یک گل دریافت کرده است.

درصد مهار رمسدیل ۶۷ درصد بوده و به گفته اسکای او یک گل مسلم حریف مقابل آرسنال را خریده است.

*دین هندرسون

دروازه‌بان ناتینگهام فارست هفته گذشته عملکردی درخشان مقابل لیورپول داشت و توانست مقابل حملات شاگردان کلوپ بیایستد و یک برد ارزشمند رقم زند.

هندرسون ۱۰۸۰ دقیقه (۱۲ بازی) در این فصل انجام داده که نتیجه آن ۲۳ گل بوده است. او در ناتینگهام فارست ۳ بار کلین‌شیت کرده، ۴۹ مهار به ثبت رسانده و آمار ۶۸ درصد مهار موفق را از خود به جای گذاشته است. اسکای مدعی شد که او یک گل مسلم را برای ناتینگهام خریده است.

آمار هندرسون روی کاغذ بدتر از دیگر گزینه‌هاست ولی او نیز یکی از گزینه‌های ساوت‌گیت برای رسیدن به تیم ملی انگلیس خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس