کد خبر 1430474
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
خنثی شدن حمله تروریستی در جنوب روسیه

رسانه‌های روسیه از خنثی شدن حمله تروریستی توسط حامیان ملی‌گرایان اوکراینی در جنوب روسیه و دستگیری چهار نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسیه روز جمعه از خنثی شدن یک حمله تروریستی توسط حامیان ملی‌گرایان اوکراینی در جنوب روسیه خبر دادند.

خبرگزاری «تاس» به نقل از سرویس امنیت فدرال روسیه نوشت که در جریان این حادثه تاکنون چهار نفر دستگیر شدند. در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است که نیروهای امنیتی روسیه تلاش فعالیت مجرمانه یک گروه چهار نفره که قصد انجام حمله تروریستی در منطقه «استاوروپل» را داشتند، خنثی کردند.

بازداشت شدگان به عنوان حامی تفکرات سازمان های ملیگرای اوکراین بودند و قصد انجام حمله تروریستی در یک مرکز اداری را داشتند.

این گزارش حاکیست، نیروهای امنیتی روسیه از محل اخفای بازداشت شدگان چند قبضه اسلحه، مواد منفجره وکتابچه راهنمای نحوه سازماندهی بی‌نظمی جمعی را یافته و مصادره کردند.

اخیرا نیز منابع خبری از تیراندازی در مرکز آموزش نظامی روسیه در «بلگورود» و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند. در محل پادگان آموزشی  در «بلگورود» حین  آموزش داوطلبان حضور در ارتش روسیه، تروریست‌ها به سمت پرسنل این یگان آموزشی شلیک کردند. منطقه بلگورود در روسیه، مجاور منطقه «لوهانسک» و همچنین مناطق «خارکیف» و «سومی» در اوکراین است.

بر اثر این حمله تروریستی ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵ نفر مجروح شدند . در اینت حادثه تروریستی  شماری از نیروهای مهاجم در این حمله با شلیک نظامیان روس کشته شدند و بقیه پا به فرار گذاشتند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در پادگان آموزشی در بلگورود، دو شهروند یکی از کشورهای مشترک‌المنافع عملیات تروریستی انجام دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو تروریست در این حادثه کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس