کد خبر 1430545
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
آمریکا بنیاد «۱۵ خرداد» را تحریم کرد

دولت آمریکا به بهانه حمله به نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی، بنیاد ۱۵ خرداد جمهوری اسلامی ایران را تحت تحریم قرار داد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه الجزیره، دولت آمریکا بنیاد ۱۵ خرداد را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در پی حمله به «سلمان رشدی» نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در اوت گذشته، بنیاد «۱۵ خرداد» ایران را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، علت وضع تحریم علیه بنیاد ۱۵ خرداد را تعیین جایزه برای ترور این نویسنده مرتد عنوان شده است.

سلمان رشدی دو ماه پیش در جریان یک مراسم در حالی که برای سخنرانی روی صحنه دعوت شده بود، هدف حمله و ضربات پیاپی چاقو قرار گرفت.

علی‌رغم حفاظت‌های امنیتی شدید از این نویسنده مرتد، «هادی مَطر»، جوان ۲۴ ساله ساکن نیوجرسی توانست با گذار از حلقه‌های امنیتی به سلمان رشدی نزدیک شود و او را با ضربات چاقو از ناحیه دست، شکم و گردن زخمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    1 0
    آمریکا غلط کرد
  • CA ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    1 0
    حداقل کار مجلس این هست که باید تلویزیون های سعودی بی بی سی و ... رو جز گروه های ترورریستی اعلام کنه تا تکلیف عمال مزدوران و هرگونه همکاری مستقیم و غیر مستقیم تامین کنندگان مالی و جرایم آنها ... کاملا شفاف و قانونی مشخص بشه. این لیست درآینده تکمیل و شامل سایر نهاد ها گروه ها شرکت ها و سازمان های بر هم زننده امنیت و ترویج دهندگان خشونت دروغ رعب وحشت و ترور هم بشه. بسیار عجیب هست که ایران به عنوان یکی از بزرگترین صدمه دیدگان تروریسم همچین ساز و کاری هنوز نداره.
  • DE ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 1
    دستش درد نکنه مگه پانزده خرداد چند تا بچه کشته شده بوود ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس