کد خبر 1430576
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۳
چه کسی جراح بهتری است؛ مردان یا زنان؟

یک مطالعه تحقیقی حکایت از آن دارد که جراحان مرد و زن به یک اندازه دارای مهارت و تبحر هستند.

به گزارش مشرق، از «سای تک دیلی»، این مطالعه که در نشریه BMJ منتشر شده حاکی است که جراحان مرد و زن در ژاپن نرخ مشابهی در زمینه فوت بیماران تحت عمل حراجی خود داشته‌اند اما این درحالی است که بیشتر احتمال دارد بیماران با ریسک بالا در اختیار جراحان زن قرار بگیرند.

این محققان خاطرنشان می‌کنند که زنان همچنان در سطح جهان در حرفه جراحی نمایندگی کمتری دارند و خواستار فرصت‌های بیشتر برای جراحان زن به منظور کاهش این نابرابری شده‌اند.

بر خلاف این حقیقت که تعداد پزشکان زن در سال‌های اخیر در سطح جهان افزایش یافته است اما همچنان زنان در حوزه جراحی در اقلیت هستند.

برای مثال در کشورهای کانادا، آمریکا و انگلیس جراحان عمومی زن در سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۲۸ درصد، ۲۲ درصد و ۳۳ درصد را تشکیل می‌دادند. در کشور ژاپن نیز درصد پزشکان زن ۲۲ درصد است.

محققان برای بررسی کیفیت کار جراحان زن در مقایسه با مردان، نتایج جراحی‌های جراحان زن و مرد را از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ مقایسه کردند و برای این کار از پایگاه داده کلینیکی ملی ژاپن استفاده کردند.

این محققان دریافتند که جراحان زن تنها ۵ درصد از جراحی‌ها را انجام داده‌اند اما احتمال اینکه جراحی‌های با ریسک بالا به زنان داده شود بیشتر بوده است. با این وجود محققان مشخص کردند که تفاوت کلی زیادی از لحاظ میزان تلفات جراحی‌ها بین کار جراحان زن و مرد وجود نداشته است.

بر اساس این گزارش، چالش‌های پیش روی جراحان منحصر به کشور ژاپن نیست و بسیاری از جراحان زن در کشورهای دیگر نیز تجارب مشابهی دارند. محققان می‌گویند که تغییرات در خانه، محل کار و در سطح اجتماعی برای حمایت از زنان مورد نیاز است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    کسی که دین دارد جراح بهتری است والا همانند خیل انبوه پزشکان تست کنکوری ایران، که دینشان انسانیت است اما خودشان وقیحانه اعتراف می کنن که بیماران مذهبی رو تو بیمارستانها می کشن و کسی هم متوجه وحشی گری این پزشکان قاتل نمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس