مسکو: آمریکا و اروپا به‌دنبال انحراف توجهات از فلسطین هستند

نماینده روسیه در سازمان ملل با مقصر دانستن آمریکا و اروپا در تشدید بحران فلسطین اشغالی، گفت که زمان برداشتن گام واقعی توسط شورای امنیت برای اصلاح این وضعیت رسیده است.

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل تحلیل کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند توجه را از بحران فلسطین و رژیم موقت صهیوینستی منحرف کنند.

نبنزیا شامگاه جمعه طی نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت، زمان اصلاح وضعیت بحران فلسطین با اجرای قطعنامه‌های در مورد حل‌وفصل این بحران، فرا رسیده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «شورای امنیت واقعاً مدیون فلسطینی‌ها است. قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل دهه‌هاست که اجرا نمی‌شوند. جالب است که چرا کسانی که در واقع خودشان مانع آنها می‌شوند، در این مورد گزارش نمی‌دهند».

این دیپلمات روس با بیان اینکه زمان برداشتن گام واقعی توسط شورای امنیت برای اصلاح این وضعت رسیده، اظهار داشت که نشست امروز شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه در پی تشدید تنش‌های بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی، کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین در اطراف نوار غزه برگزار شد.

طبق این گزارش، نبنزیا همچنین افزود: «ما از همه می‌خواهیم خویشتن‌داری نشان دهند، فوراً از خشونت و اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند. خشونت می‌تواند گام‌های یکجانبه‌ای مانند تصرف زمین، شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی، اخراج فلسطینی‌ها و تخریب خانه‌های آنها، سلب مالکیت، دستگیری‌های خودسرانه توسط اسرائیل باشد».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه آمریکا و اروپا به‌دنبال انحراف توجهات از بحران فلسطین هستند، تاکید کرد: «ایالات متحده و اتحادیه اروپا سهم جدی در شرایط دشوار در درگیری فلسطین و اسرائیل دارند».

به نوشته ریانووستی، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: «واشنگتن و بروکسل با اعلام لزوم اولویت‌بندی سایر بحران‌ها در تلاش هستند تا توجه جامعه جهانی را از درگیری‌های منطقه‌ای حاد، از جمله درگیری فلسطین و اسرائیل که برای خاورمیانه کلیدی است، منحرف کنند».

نبنزیا در این‌باره اضافه کرد: «تعامل میانجی‌گران بین‌المللی گروه چهارجانبه خاورمیانه محدود شده است. توجه داشته باشید که این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. همکاران ما همیشه بهانه‌هایی خواهند داشت که چرا آماده کار جدی برای دستیابی به صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نیستند».

بامداد سه‌شنبه بود که در مقاومت مسلحانه جوانان و رزمندگان فلسطینی با نفوذ عوامل مخفی رژیم صهیونیستی به نابلس، سه نفر شهید و نوزده تن زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس