کد خبر 1430818
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
سردار حاجیان

سخنگوی فراجا گفت: اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کردند توسط مأموران پلیس آگاهی فراجا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فراجا در یک اقدام حرفه‌ای و اطلاعاتی توانستند اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجوی رشته پزشکی به کشور ترکیه فعالیت می‌کردند، دستگیر کنند.

وی افزود: روش کار کلاهبرداران به این شکل بوده که اعضای این باند با ارائه کارت‌های دانشجویی و برگه‌های پذیرش جعلی از طریق فضای مجازی و وعده دروغین پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور ترکیه، از دویست نفر مبلغ دو هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: اعضای این باند با ثبت ۲ شرکت صوری و کاغذی در کشور ترکیه و ایران و با سوءاستفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و جلب اعتماد متقاضیان، آنها را به کشور ترکیه اعزام و دریک هتل آپارتمان اجاره‌ای مستقر و با برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان خارجه در دانشکده‌های پزشکی کشور ترکیه باعث اقناع و فریب متقاضیان و خانواده آنها شده و از هر متقاضی مبلغ ۵۰۰ میلیون الی یک میلیارد تومان کلاهبرداری نموده اند.

سردار حاجیان بیان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ۵ نفر از متهمان اصلی دستگیرو تحقیقات برای شناسایی سایر متهمان احتمالی و انهدام کامل سازمان جرم در کشور ترکیه با هماهنگی پلیس بین الملل همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 3
    سلام علیکم ، اعزام دانشجو به خارج از کشور که غیرقانونی نیست !
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      2 0
      نحوه فعالیت مهمه
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 0
    بیایین ببینین چقدر دانشجو تو سطح شهرها فقط به ترکیه ثبت نام میکنن و کلاس و امتحن برگزار میکنن و از مردم پول میگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس