کد خبر 1430885
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
هفت سال و نیم زندان برای حمله به پلیس آمریکا

یکی از طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا که درجریان حمله به کنگره به یک پلیس این کشور حمله کرده بود به هفت سال و نیم زندان محکوم شد.

به گزارش مشرق، یکی از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  که درجریان حمله به کنگره به یک پلیس این کشور حمله کرده بود به هفت سال و نیم زندان محکوم شد.

به نوشته وبگاه «دیلی بیست» یکی از مهاجمان به کنگره آمریکا که باعث ضرب و شتم یکی از نیروهای پلیس شده بود، به هفت سال و نیم زندان محکوم شد.«کایل یانگ» ۳۸ ساله و اهل ایالت «آیوا» اعتراف کرد که در جریان شورش ۶ ژانویه در کنگره آمریکا در حالی که پسر ۱۶ ساله‌اش همراهش بود، به پلیس حمله کرده است،

وی روز سه‌شنبه گذشته به ۷ سال زندان محکوم شد. کال یانگ قبل از حمله به یک مامور پلیس یک بلندگوی صوتی بزرگ به سمت نیروهای مستقر پرتاب کرده بود.   تحقیقات نشان داد که یانگ، یک تفنگ بی‌حس کننده را به یکی از شورش‌گرها داد که آن فرد به «مایک فانون» مامور پلیس آسیب رساند. 

هفت سال و نیم زندان برای حمله به پلیس آمریکا +فیلم

دادستان‌های فدرال استدلال کردند که یک «حمله وحشیانه» از طرف کایل یانگ صورت گرفت. یانگ در دفاعیات خود گفت که تحت تاثرات دروغ‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ قرار گرفته بوده و در وضعیت ذهنی مناسبی نبود.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در یک سخنرانی در بیرون کاخ سفید از طرفدارانش خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند.

ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

وی در جمع حامیان خودش در واشنگتن دی سی سخنرانی بسیار تندی ایراد کرد و بارها دموکرات‌ها را به تقلب بزرگ متهم کرد. ساعتی بعد از این سخنرانی تند، حامیان ترامپ به سمت کنگره آمریکا رفتند و به نهاد قانونگذار ایالات متحده حمله کردند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

سال گذشته پس از ناکام ماندن لایحه انجام تحقیقات درباره این حوادث، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با همکاری چند قانون‌گذار جمهوری‌خواه کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل داده و جلسات متعددی را برگزار و برای مقامات سابق و فعلی آمریکا برای حضور در برابر این کمیته احضاریه فرستادند.

پیش‌تر رسانه‌های جمهوری‌خواه آمریکا، یکی از اهداف تشکیل کمیته رسیدگی به حوادث ششم ژانویه را ایجاد تفرقه بین اعضای این حزب و به‌ویژه پنس و ترامپ اعلام کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    5 0
    قابل توجه ریاست محترم قوه قضاییه
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 1
      وقتی حقوق مردم و حق سلاح ازاد شد جریمه حمله به پلیس هم یکسان بشه
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      4 0
      الان دراروپا حق سلاح مثل امریکا که پفک فروشیه نیست ازادی نیست تعریفت ازازادی پری بلنده وشعبان بی مخیه که غلط کردی چون ایران هیچ وقت کاباره وگنگستردرست نمیکنه ناراحتی گمشوبروردپارکهاوالکل خونه که بدمستی میکنند میافتند جون هم ایران تابوده مهدحجاب وعفت وخداودین بوده ومیمیاند
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    مشرق یه کلیپ دیدم اسم طرف فکر کنم فلیپ بود.میگفت مقاومت در برابر پلیس هم خودش جداگانه نوعی جرم محسوب میکنن.میگفت این جماعت پوشش رو قبول نمیکنن ولی موقع دیه شرعی یا مهریه و چیزهای دیگه تا اخرش رو میگیرن
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    در مورد کشتن معترضین توسط پلیس هیچ حکمی ندارن؟
  • US ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    در تمام کشورهای غربی اگر هر کسی چه خبرنگار چه سیاستمدار و یا مردم عادی از مثلا یک حمله تروریستی راحت بگذرند یا به نوعی بخواهند آن را توجیه کنند به عنوان condoning terrorism یعنی توجیه کننده تروریسم تحت تعقیب قرار گرفته و مجرم شناخته میشوند . مثال آن اینکه داعش خودش قبول کرده کار خودشون بوده ولی بعضی شبکه های خارجی یابعضی ایرانیها میگن نه این کار خود ج.ا است و در واقع از کنار یک کار تروریستی به راحتی میگذرند و آن را توجیه میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس