روایت فارس از قیام چند هزار نفری دانشجویان تبریز علیه اغتشاشگران+ فیلم تایم ‌لپس

دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز امروز در محکومیت جنایت تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و اغتشاشات اخیر در داخل دانشگاه تبریز راهپیمایی و تجمع کردند.

به گزارش مشرق، دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز امروز در محکومیت جنایت تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و اغتشاشات اخیر در داخل دانشگاه تبریز راهپیمایی و  تجمع کردند.

در  این راهپیمایی و تجمع اعتراضی با شرکت دانشجویان، تشکل های دانشجویی، بسیج دانشجویی و استادان از مقابل مسجد دانشگاه تبریز به صورت اجتماع و سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز آغاز شد و به صورت راهپیمایی در خیابان‌های این دانشگاه ادامه یافت.

در این راهپیمایی باشکوه، دانشجویان با اهتزار پرچم ایران، با پارچه نوشته ها و فریادهای انقلابی خود و با شعارهای  بیزاؤلماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازیوخ، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی، ما ملت ایرانیم، کنار هم می مانیم، سلام به ایران قوس رهبر فقط سیدعلی،  آزادی اندیشه با فحاشی نمیشه، حیدر حیدر، آشوبگر بی ریشه ایران سوریه نمیشه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه گر، ما ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم، دانشجو از داعشجو جدا شو به تکرار هر گونه حرمت شکنی و آشوب طلبی هشدار دادند.

دانشجویان و شرکت کنندگان در راهپیمایی، با اعلام انزجار و نفرت از حرمت شکنان، آشوب گران، اغتشاگران و ترور هموطنان بی دفاع در شیراز به خصوص دانشجونمایانی که با هتاکی و فحاشی حرمت دانشگاه را شکستند و آب در آسیاب دشمن ریختند، این گونه اعمال ضد انسانی و آشوب گرانه را محکوم کردند.  

دانشجویان و دانشگاهیان شرکت کننده در این راهپیمایی بار دیگر با اهداف بلند بنیانگذار کبیر انقلاب، رهبری معظم انقلاب، ارزش های انقلاب اسلامی و خون شهدا عهد و پیمان بستند تا با «ید واحده» همواره پاسدار کشور باشند.

دانشجویان معترض باید صف خود را از هتاکان و فحاشان که در محیط مقدس دانشگاه مرتکب خطا شدند، جدا کنند

حجت الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دانشگاه تبریز در این راهپیمایی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد دو قطبی و ناامنی در دانشگاه و میان مردم است، به طوری که دانشجویان را مقابل هم قرار دهند، اظهار کرد:   مردم، دلسوزان انقلاب و دانشجویان صحنه ها را دیدند، اما با صبر انقلابی خویشتن داری کردند ولی دشمن نشان داد به دنبال ایجاد ناامنی، آشوب و اغتشاش بیشتر است.

وی ادامه داد: دانشجویان و مردم انقلابی صبورانه تحمل کردند تا مبادا آب به آسیاب دشمن ریخته شود، اما ادامه آشوب ها، توطئه دشمنان انقلاب است و دانشجویان معترض باید صف خود را از هتاکان و فحاشان که در محیط مقدس دانشگاه مرتکب خطا شدند، جدا کنند.

وی افزود: دانشجویانی که زبان به هتاکی گشودند، بدانند تبریز دیار عاشورائیان و دانشگاه تبریز مشهد الشهدای دانشگاه های کشور است و هنوز بوی خون شهدای این دانشگاه در هر سو قابل استشمام است، به حرمت این شهدا از این به بعد هر کس به هر بهانه ای خارج از شئونات مرتکب حرمت شکنی شود، با واکنش «ید واحده» مسئولان دانشگاهی و دانشجویی مواجه خواهد شد.

این گزارش حاکی است، همزمان با تجمع بزرگ و چند هزار نفری دانشجویان دانشگاه تبریز حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان در گوشه‌ای دیگر از دانشگاه( مقابل آمفی تئاتر) با شعارهای زن، زندگی و آزادی برگزار شد که با دعوت دانشجویان انقلابی حدود ۲۰ دانشجو با نگاه های مختلف در مقابل سلف دانشگاه تبریز تریبون آزاد برگزار و بحث و مناظره برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    5 2
    اقلیت اغتشاشگر رو پاره کنید وگرنه خودمون دست به کار می شیم
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      دشمن همینو میخواد!! این کار یعنی شروع جنگ داخلی. دقیقا همون اتفاقی که توی سوریه افتاد. مردم سوریه زمانی به خودشون اومدن و مبارزه ی واقعی با داعش رو در کنار ارتش شروع کردند که زنانشون در بازار برده فروشی به عنوان برده ی جنسی دست به دست میشدن. در ضمن معترضان هم مردم همین آب و خاک هر چند که اشتباهی بکنن
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 0
    باید تیتر میزدی قیام چندمیلیون نفری
  • علی افصحی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 2
    تبریز و آذربایجان همینه. در شرایط پیچیده کاری می کند کارستان. بیست و نه بهمن هرگز یادمان نمی رود در آن روز با شهادت دانشجویی مومن به نام علی تجلایی طومار رژیم شاه جلاد را در هم پیچید. و اینک وارثان شهدای بزرگواری چون باکری ،که خود از بچه های دانشگاه تبریز بود ، حماسه دیگری آفریدند. دانشگاه تبریز نه تنها مجازی نمی شود بلکه این دانشجویان انقلابی و ولایی هستند که نبض دانشگاه را به دست گرفته اند.یاسین آذربایجان جانباز انقلاب اسلامی.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    5 0
    آفرین به تبریز همیشه بزرگداشت چهلم شهدای قم بعنوان الگو پایه گذاری رسم چهلم بعنوان ادامه مبارزات علیه رژیم ستمشاهی پهلوی در خاطرات و تاریخ کشور برجسته است و این نمونه ای از حضور آگاهانه و بموقع و پیشرو و پر رنگ از نقش تبریز در بهنگام تاریخ طولانی ایران دارد تبریز افتخار ایران است درود به دانشگاهیان آگاه و وفادار
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    چرافیلما باز نمیشه
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 4
    ماشالله این دانشجوها ترم چندمن حداقل باید 30-40ترم باید خوانده باشن
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    همه جای ایران سرای من است یاشاسین آذربایجان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس