کد خبر 1431264
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
رونمایی از زیردریایی هسته‌ای جدید روسیه

روسیه از ششمین شناور زیردریایی هسته‌ای خود رونمایی کرده که مجهز به حمل موشک‌های بالستیک است.

به گزارش مشرق از راشا تودی، فرمانده کل نیروی دریایی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور در حال اجرای آزمایشی یک زیردریایی هسته‌ای جدید است.

نیکولای یومنوف که در سیصد و بیست و ششمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی روسیه صحبت می‌کرد، گفت: جدیدترین رزمناو زیردریایی هسته‌ای روسیه با نام ژنرالیسیمو سوروف در حال آزمایش است.

وی گفت: این زیردریایی در شرکت سیوماش (Sevmash)، بزرگترین تاسیسات کشتی سازی روسیه ساخته شده است و مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

این زیردریایی ششمین شناور زیردریایی مجهز به موشک بالستیک نسل چهارم روسیه می باشد که قادر به حمل ۱۶ موشک بالستیک است. این زیردریایی به افتخار ژنرال روسی قرن هجدهم میلادی الکساندر سووروف نامگذاری شده است.

اوایل این هفته، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از تمرین‌های نظامی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در مسکو بازدید کرده بود. پوتین در این مراسم گفته بود که از همه ابزارهای این کشور برای دفاع از منافع کشورش استفاده خواهد کرد.

اظهارات پوتین از سوی واشنگتن و متحدانش در ناتو با عنوان تهدیدی پنهان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تفسیر شد. با این حال، چندین مقام ارشد روسیه تاکید کردند که مسکو کسی را با زرادخانه هسته‌ای خود تهدید نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاکی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 0
    برای اینکه مطمئن بشید که تسلیحاتش درست هستش .یه موشک بفرستین به انگلستان . حتما بهشون بگین این امتحانی بوده که یه موقع دلخور نشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس