قرار سه‌شنبه‌ها با طعم تلخ تاریخ جنایت‌های آمریکا

هشتمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌های انتشارات شهید کاظمی با حضور دکتر محمدصادق کوشکی نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه و مازیار بیژنی کاریکاتوریست برگزار خواهد شد. 

به گزارش مشرق، هشتمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌های انتشارات شهید کاظمی با حضور دکتر محمدصادق کوشکی نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه و مازیار بیژنی کاریکاتوریست برگزار خواهد شد. 

بررسی تاریخ سیاه جنایات صد ساله آمریکا در ایران و غرب آسیا موضوع ویژه این برنامه است، که در کنار آن به زوایای مختلف کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» به‌قلم دکتر کوشکی نیز پرداخته خواهد شد. 

قرار سه‌شنبه‌ها با طعم تلخ تاریخ جنایت‌های آمریکا

کوشکی در این کتاب در سه فصل به موضوعاتی چون تأسیس آمریکا و فضای داخلی آن، سیاست‌های آمریکا در عرصه بین‌المللی و سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، با زبانی طنز به روایت تاریخ آمریکا می‌پردازد و در کنار آن در هر بخش از کتاب، کاریکاتورهای کشیده شده توسط مازیار بیژنی نیز استفاده شده است. 

علاوه‌براین، خط سیر چیده شده برای روایت مرحله به مرحله تاریخ آمریکا، یک خط دقیق و مینیاتوری است که بدون اغراق می‌توان آن را دربرگیرنده تمامی اتفاقات مهم تاریخ پرفراز و نشیب آمریکا دانست. اتفاقاتی که بسیاری از آن‌ها با تلاش آمریکایی‌ها در لابلای تاریخ دفن شده بودند و حالا دوباره با این کتاب به مخاطب ایرانی شناسانده می‌شوند. 

از نکات منحصر به فرد این کتاب استفاده کوشکی از منابع مرتبط با آمریکا است که در خارج از ایران تولید شده‌اند. همچنین او برای نگارش این کتاب از مشاوره عباس سلیمی‌نمین و فوأد ایزدی، دو نفر از چهره‌های آشنا با تاریخ آمریکا سود برده است. 

این برنامه از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در مجتمع ناشران قم (واقع در خیابان معلم، مجتمع، طبقه سوم) برگزار می‌شود. 

کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» در سال ۱۳۹۸ در ۲۴۰ صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس