حزب‌الله: برای نخستین بار لبنان بدون شلیک حتی یک گلوله پیروز شد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که برای نخستین بار در تاریخ منازعه با رژیم صهیونیستی و آمریکا، لبنان بدون شلیک حتی یک گلوله، حق خود را بازپس گرفت.

به گزارش مشرق، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که کشورش یک پیروزی بزرگ را در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی رقم زد.

وی تاکید کرد: پیروزی بزرگی که در دریا، آبها و گازهای ما محقق شد را به نام «میشل عون» رئیس‌جمهور ثبت می‌کنیم که با همکاری ارتش و ملت و مقاومت و همبستگی ملی این دستاورد استثنائی محقق شد.

این مقام حزب‌الله افزود: این پیروزی در تاریخ منازعات بی‌سابقه و بی‌نظیر بود. از این نظر که یک کشور ضعیف در مقایسه با دشمن با آن مقاومت عقلانی اش در کنار مردمی متحد، بتواند بر اسرائیل و آمریکا پیروز شود و حق خود را بازپس بگیرد.
 نعیم قاسم ادامه داد: این اقدام و دستاورد بزرگ باید به طور مستقیم ثبت شود. برای نخستین‌بار با قدرت تهدید شد و ما دستاوردهای آن را کسب کردیم بدون آن‌که یک تیر هم شلیک کرده باشیم.

وی افزود: در مقابل ما تجربه ای از استراتژی بین مقاومت و دولت برای احقاق حقوق وجود داشت، لذا استراتژی بهتری به ما ارائه کردند، زیرا مقاومت جزء لاینفک زندگی لبنان و حال و آینده این کشور شده است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که مقاومت و دولت لبنان در کنار هم پرونده ترسیم مرزهای دریایی را به سرانجام رساند و امروز مسئله ضروری، اجرای قوانین برای ایجاد یک صندوق حاکمیتی و آغاز استخراج انرژی است تا ثروت لبنان به هدر نرود و برای نسل آینده باقی بماند.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش  به پایان دوره ریاست‌جمهوری «میشل عون» در لبنان و ورود این کشور به خلأ ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت که حزب‌الله تلاش زیادی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های رئیس جمهور و نخست‌وزیر مکلف  انجام داد و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه کسب کرد. اما در نهایت امور به‌سمتی رفت که پیامدهای منفی داشت. حزب‌الله به‌منظور جلوگیری از ورود به هرج‌ومرج قانون اساسی تلاش زیادی برای انتخاب رئیس جمهور انجام داد، اما در نهایت این امر میسر نشد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه از فراخوان «نبیه بری» رئیس پارلمان برای گفت‌وگو میان نیروهای سیاسی به منظور همگرایی حمایت کرد و گفت که انتخاب رئیس جمهور برای یافتن هر راهکاری در سطح اقتصادی، مالی و اجتماعی ضروری است.

وی در عین حال افزود: میشل عون در کمک به مقاومت علیه دشمن صهیونیستی و نبرد الجرود ضد تروریسم تکفیری نقش داشت و برای اجرای قانون انتخابات تلاش و تا حد ممکن مسائل مردم را حل کرد و دستاوردهای زیادی داشت، البته این هم درست است که دشواری‌ها و استثنائات زیادی وجود داشت که مانع تحقق بسیاری از امور شد.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، دیروز ( یکشنبه، ۳۰ اکتبر) در آخرین روز کاری خود در پست ریاست‌جمهوری لبنان، دولت لبنان را مستعفی اعلام کرد و حکم پذیرش استعفای دولت را امضا کرد.

وی در حیاط بیرون کاخ بعبدا پیش از رفتن به محل اقامتش در «الرابیه» در جمع طرفدارانش که در مراسم تودیع او حضور داشتند،گفت: «صبح امروز، بر اساس اختیاراتی که قانون اساسی به من داده، نامه‌ای به پارلمان نوشتم و حکم استعفای دولت را نیز امضا کردم».

دیروز آخرین روز کاری میشل عون در پست ریاست‌جمهوری لبنان بود و وی پس از شش سال، امروز کاخ ریاست‌جمهوری را ترک خواهد کرد. این در حالی است که پارلمان این کشور با وجود برگزاری چهار جلسه، در انتخاب رئیس‌جمهور جدید ناکام ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 1
    با عرض پوزش ولی این پیروزی فقط یک توهم است درحالی که خطی فرضی بر آبها به عنوان مرز تعیین شد لبنان و حزب الله رسما به اسرائیل اجازه دادند تا ذخایر گازی رو غارت کنند و لبنان فقط نظاره گر باشد البته سناریوی جدیدی نیست درست مثل ما و قطر ما فقط فریاد می زنیم خلیج فارس ولی سودش را قطری ها می برند
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      لبنان خط 29 راکه معدن نفت است ازادکردصهیونیست هم بزودی باعرین الاسوددرتل اویوزدوخوردخواهدداشت
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      خودش میگه پیروز شدم لابد یه چیزی میدونه تازه لبنان حزب الله نیست فقط چند تا طایفه هستن اینقدر هم دشمن دارن که اگه کوچکترین شکستی بود الان تو بوق و کرنا کرده بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس