کد خبر 1431535
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
شیب صعودی آمار جرم و جنایت در انگلیس

آمار جرم و جنایت در انگلیس که به لطف خانه‌نشینی اراذل و اوباش در دوران قرنطینه عمومی کاهش یافته بود، بار دیگر شیب صعودی بخود گرفته بطوریکه در شبانه روز گذشته دو حمله در پایتخت سه کشته برجای گذاشته است

به گزارش مشرق، پلیس لندن دیشب یک مرد ۲۸ ساله را به ظن حمله با سلاح سرد در شرق پایتخت دستگیر کرده است.

طبق گزارش پلیس این حادثه حوالی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه یکشنبه رخ داده و هنگامی که پلیس و نیروهای امدادگر به محل حادثه رسیدند یک زن حدود ۶۰ ساله جان خود را از دست داده بود.

در این ماجرا یک زن ۳۰ ساله نیز بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. پلیس این حادثه را تکان دهنده توصیف کرده و سرگرم تحقیق درباره ابعاد این حادثه است.

هم زمان منابع خبری انگلیس گزارش دادند که در جریان حمله مسلحانه شب گذشته در منطقه لمبپ واقع در جنوب لندن که حدود ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه رخ داد ۱۲ گلوله توسط افرادی که هویت و انگیزه آن‌ها هنوز برای پلیس روشن نیست شلیک شده است.

نیروهای مسلح و امدادگر در محل حادثه حاضر شدند اما به رغم تلاش‌های صورت گرفته، دو نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. 

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد یک خودرو که احتمالا متعلق به مقتول بوده، به تیر چراغ برق اصابت کرده و بشدت آسیب دیده است. پلیس جزئیات بیشتری درباره علت این حمله و هویت مهاجم منتشر نکرده است.

این درحالیست که آمار جرم و جنایت در انگلیس طی هفته‌های اخیر شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست. 

آمارها نشان می‌دهد که شمار جرم و جنایت، چاقوکشی، قتل و دزدی در انگلیس، طی سه سال منتهی به شیوع کرونا تا حدی بالا رفت که باعث نگرانی‌های جدی در حوزه امنیت داخلی جزیره شده بود.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس در یک سال منتهی به مهر ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۴ هزار و ۷۷۱ فقره حمله با سلاح سرد توسط پلیس ثبت شده بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

لندن بر اساس بیشتر آمارها کانون حملات با سلاح سرد شناخته می‌شد. نشریه «ساندی‌تایمز» سال ۱۳۹۶ گزارش داد که آمار جرم و جنایت در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

در آن زمان مقامات امنیتی معتقد بودند که سیاست ریاضت اقتصادی دولت محافظه کار عامل اصلی افزایش جرم و جنایت است. دولت بوریس جانسون برای جبران مشکلات امنیتی وعده استخدام ۲۰ هزار نیروی پلیس را مطرح کرد که تاکنون محقق نشده است.

با آغاز همه‌گیری کرونا، آمار حمله با سلاح سرد حدود ۲۰ درصد کاهش یافت، اما جای خود را به تخلفات موثر در گسترش این ویروس داد.

شورای ملی پلیس انگلیس در همین زمینه گزارش داد که آمار پرتاب آب دهان، گاز گرفتن و یا سرفه کردن به سمت ماموران پلیس و نیروهای خدمات عمومی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس این گزارش ماهانه حدود ۳۰۰ فقره جرم در این زمینه گزارش شده است.

با این حال، افزایش شمار جرم و جنایت در هفته‌های اخیر گواهی از دورنمای نگران کننده و بازگشت در مسیر افزایش جرم و جنایت در این کشور بشمار می‌رود.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که آدم‌کشی در یک سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ میلادی ۲۵ درصد و چاقوکشی حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس