کد خبر 1431617
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
تصادف

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره میزان قصور عابر پیاده در تصادف گفت: برخی اوقات عابرین پیاده قوانین تردد از آزادراه و بزرگراه را رعایت نکرده و باعث بروز تصادف می شوند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره احتمال اعلام قصور عابر پیاده در تصادفات اظهار داشت: گاهی اوقات عابرین پیاده حین عبور از خیابان قوانین را رعایت نکرده و باعث تصادف می شوند؛ در برخی از تصادفات صورت گرفته نمی توان راننده را مقصر دانست بلکه علل ثانویه ای وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی عابرین پیاده به تکلیف قانونی خود عمل نکرده و عرض آزادراه و بزرگراه را طی می کنند؛ برخی عابرین از پیاده رو استفاده نکرده و از خط کشی عبور نمی کند؛ برخی عابرین از روی پل استفاده نمی کنند و در تصادفاتی که روی می دهد عابر را مقصر اعلام می کنیم؛ بخشی از تصادفات نتیجه سهل انگاری عابر پیاده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: برخی افراد به پلیس راهور اعلام می کنند که چون شرایط اقتصادی مردم سخت است پلیس درباره مجازات عدم رعایت قوانین رانندگی به مردم سخت نگیرد اما این حرف و مطالبه اشتباه است زیرا تمام سخت گیری های پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم برای افزایش آرامش ونظم و عدم اتلاف وقت است.

سرهنگ شریفی گفت: سالیانه ۱۷ هزار نفر در اثر تصادف فوت می کنند که اگر تعداد آنها را تقسیم بر ۳۶۵ روز سال کنیم روزی ۵۲ نفر می شود؛ اگر دیه روزانه ۵۲ را بر اساس نرخ دیه سالجاری که حدود ۴۰۰ میلیون تومان است کنیم عدد بسیار بزرگی می شود. علاوه بر رقم بالای دیه، هزینه زیادی هم باید برای تعمیر وسایل نقلیه آسیب دیده انجام شود؛ ساعت های زیادی و هزینه های زیادی خرج آموزش افرادی که در اثر تصادفات فوت کرده اند شده است؛ هزینه زیادی هم برای پوشاک، مراسم ختم و هزینه های جانبی دیگر می شود که در نهایت از جیب اقتصاد ایران خارج شده و آسیب زیادی به کشور وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی که در اثر تصادف فوت می کند ۵ میلیارد تومان به اقتصاد ایران خسارت وارد می شود؛ گاهی اوقات فرد فوت شده سرپرست خانواده بوده و کل مسیر زندگی اعضای خانواده و بچه ای که دیگر درس نمی خواند و باید کار کند تغییر اساسی پیدا می کند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: وقوع برخی آسیب های اجتماعی ناشی از فوت اعضای خانواده در اثر تصادف قابل اندازه گیری نیست؛ برخی افراد در اثر تصادف دچار قطع عضو می شوند و باید یک عمر با آن شرایط زندگی کنند؛ برخی افراد در اثر تصادف قطع نخاع شده و نابینا می شوند و هزینه های زیادی به خانواده خود تحمیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    اینم از اون حرفا بود . موتورسوارها همه جا هستن و امان پیاده روها و پیادهه را گرفتن بعدش گردن عابر می اندازید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس