کد خبر 1431975
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
با درد معده بعد از مصرف غذا چه کنیم؟

اگر پس از مصرف وعده های غذایی دچار درد معده میشوید برای بهتر کردن این شرایط و آگاهی از دلایل احتمالی ایجاد آن، این مقاله کوتاه را بخوانید.

به گزارش مشرق، دراز کشیدن بعد از غذا می‌تواند باعث ترش کردن یا رفلاکس معده شود، بنابراین پس از مصرف غذا فقط با سرعت کم به راه رفتن ادامه دهید.

متخصصان به‌منظور رفع ناراحتی بعد از صرف یک معده غذایی سنگین، نکاتی را ارائه کرده‌اند که به بهتر شدن هضم غذا کمک شایانی می‌کند. برای نمونه، پیاده‌روی سبک پس از هر وعده غذایی توصیه می‌شود، کافی است برای مدتی در اطراف قدم بزنید، این کار باعث کم شدن فشار بر معده می‎‌شود و فرآیند هضم غذا را نیز تسریع می‌کند.

آب یا دتاکس‌واتر نیز می‌تواند به هضم و دفع سدیم اضافی مصرف شده کمک کند؛ با توجه به سلیقه و انتخاب خود می‌توانید دتاکس‌واتر را به روش‌های مختلف تهیه کنید. توصیه می‌شود که آب را یک‌باره ننوشید در عوض بنشینید و به آرامی آن را بنوشید تا اثر بهتری داشته باشد.

دراز کشیدن بعد از غذا می‌تواند باعث ترش کردن یا رفلاکس معده شود بنابراین پس از مصرف غذا فقط با سرعت کم به راه رفتن ادامه دهید. هرگز بعد از غذا خوردن تند راه نروید، زیرا می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع و معده درد شود.

منبع ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طبیب طب طبیعی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 0
    تند خوری ، درهم خوری ، بیش خوری، بی موقع خوری، داغ خوری، مصرف آب و مایعات با غذا و مصرف میوه با غذا هم از عوامل مهم مشکلات معده هستند.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    دراز کشیدن بعد از غذا و پای راست را روی پای چپ انداختن ریشه پزشکی دارد. زیرا باعث می گردد غذا در قسمت جسم معده(کورپوس) متمرکز شده و حرکات مکانیکی معده به هضم آن بیشتر کمک کند. ولی اگر شخص روی پای راست خود دراز بکشد جسم معده که در حالت طبیعی تمایل به سمت چپ دارد، به سمت راست منحرف شده و باعث می شود غذا وارد قسمت فوندوس معده شود و زمان هضم افزایش یابد. آنچه که در مورد ممنوع بودن دراز کشیدن پس از غذا مطرح کرده اید، در موردی است که فرد دچار ریفلاکس مری باشد. یعنی اسفنگتر تحتانی مری LES به عللی شل شده باشد و کیموس معدی را باز پس زند. یا فردی که بیش از حد چاق باشد، فشار داخل شکمی Intera Abdominal presure او افزایش یافته و این فشار به معده منتقل شده باعث افزایش احتمال خروج کیموس معدی به مری می شود و بنابراین احتمال ایجاد زخم مری افزایش می یابد. اینگونه افراد می توانند دستور شرعی را رعایت کنند با این تفاوت که به جای طاق باز خوابیدن به حالت 45 درجه طاق باز بخوابند. یعنی به جای یک پشتی نازک از پشتی بزرگتر یا دو پشتی استفاده کنند تا سر آنها بالا آمده و احتمال ریفلاکس کاهش یابد.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 1
    حضرت امام رضا(ع) می فرماید: هرگاه چیزی خوردی ، به پشت دراز بکش و پای راست خود را روی پای چپ بگذار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس