1

درحالی‌که تا چند هفته قبل آمریکایی‌ها تقلا می‌کنند که با راه انداختن چنگ هیبریدی از اغتشاشات اخیر در کشور برای امتیاز گیری بیشتر از ایران سو استفاده کنند، حالا با برای مذاکره با تهران پیغم می‌فرستند!

سرویس سیاست مشرق- سه روز پس از آغاز اغتشاشات در چند محله در تهران آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و کاندولیزا رایس وزیر دولت جنگ‌طلب بوش در بنیاد هوور حاضرشده می‌شوند تا در یک پنل سیاسی ایران پس از آشوب‌ها را مورد بررسی قرار دهند، این دو سیاست‌مدار آمریکایی باذوق زدگی شدید از وضعیت موجود به تحلیل شرایط می‌پردازند.

در آن جلسه رایس رو به وزیر بایدن می‌گوید این بار وضعیت ایران نسبت به سال ۲۰۱۲(فتنه ۸۸) متفاوت است و جهان انتظار دارد دولت اقدامات بیشتری انجام دهد، بلینکن در پاسخ می‌گوید که نه‌تنها صدای ما این بار متفاوت بوده، بلکه اقدامات آمریکا نیز تغییر خواهد کرد! آنچه ما از ایران می‌بینیم متفاوت از گذشته بوده و تغییرات به‌زودی آغاز خواهد شد. رایس در پاسخ به رجزخوانی بلینکن گفته بود که برای تغییر وضعیت در ایران لازم نیست آمریکایی‌ها فقط روی کاغذ بنویسند (تحریم)؛ بلکه فقط باید روی زمین عمل کنند، اشاره وزیر جورج بوش از این موضوع طراحی یک نقشه برای حمله نظامی به ایران بود.

آن روزها تحلیل آمریکایی‌ها آن بود که به‌زودی شبکه روسری پرانی در تهران کار را تمام کرده و اضافه کردن شتاب‌دهنده‌های تروریستی مانند داعش، منافقین و چند گروهک کردی می‌تواند کار را برای کاخ سفید دربیاورد، ازاین‌رو نه‌تنها کاخ سفید دور جدیدی از تحریم‌ها تا سطح مدیران و نیروهای نظامی رده میانی را آغاز کرد؛ بلکه شبکه قاچاق اسلحه با اشاره سازمان سیا به صحنه آمده تا فرآیند تغییرات را روی دور تند بی اندازد.

 دو تلاش ناکام از سوی مزدوران آمریکا در دو شهر نقده و زاهدان بخشی از پروژه آن روزهای واشنگتن برای ایجاد آشوب در ایران بود که با رمز «ژینا» تحت هدایت جنگ هیبریدی (تحریم؛ تهدید به جنگ؛ ترور؛ ترول‌های اینترنتی و جنگ شبکه‌ای) اجرا شد، این اقدامات ترکیبی همان کلیدواژه‌ای بود که بلینکن تحت عنوان تغییر در سیاست‌های اجرایی آمریکا از آن نام‌برده بود.

پس از پایان اغتشاشات، ایران و آمریکا به کدام سو می‌روند؟ / پشت پرده درخواست‌های مخفیانه بایدن برای ادامه گفتگو!

ترک میز مذاکره در جنگ هیبریدی چه معنایی داشت؟

درحالی‌که آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که طی دو هفته کار ایران را تمام خواهند کرد؛ این پیش‌بینی غلط از آب درآمده و کاخ سفید در وضعیت عدم هوشیاری و پیش‌بینی ناقص نسبت به مسائل ایران قرار گرفت. در دو هفته اول از اغتشاشات آمریکایی‌ها با رصد غلط اطلاعاتی از موقعیت تهران گمان می‌کردند که به‌زودی بستر تحولات تغییر کرده و آن‌ها از موضع بالا می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را تسلیم کنند.

 در آن روزها سخنگوی کاخ سفید نیز همین سیاست را در پیش‌گرفته و با خوش‌باوری عجیبی اعلام کرد که تهران در موضع ضعف شدید قرار داشته و اگر مذاکره می‌خواهد باید هزینه میز را پرداخت کند؛ دو روز پس‌ازاین سخنان رابرت مالی یک خال بالاتر از مواضع قبلی دولت آمریکا صراحتاً اعلام کرده که گفتگو با ایران بی‌فایده است و می‌توان به اقدام نظامی نیز فکر کرد!

البته تصور پایان اقتدار سیاسی در ایران و برهم زدن نظم میزو تعادل ژئواستراتژیک یک این وضعیت فانتزی در آمریکا بود، در همان روزها برخی محافل و تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا به دولت بایدن هشدار می‌داند که در بیان نقطه نظرات خود نسبت به ایران رئالیستی عمل کنند و دست از رؤیاپردازی بردارند، ازجمله این افراد پل پیلار، عضو سابق سازمان سیا با بیش از ۳۰ سال تجربه در این گروه تروریستی بود که در مقاله‌ای نوشت که بایدن دچار تحلیل غلط نسبت به وضعیت ایران شده است.

این افسر سابق اطلاعاتی نوشت:

کمپین فشار حداکثری ترامپ علیه ایران یک شکست آشکار در همه زمینه‌ها بود. یک سال پس از خروج واشنگتن از توافق، ایران افزایش غنی‌سازی اورانیوم خود را فراتر از محدودیت‌های برجام آغاز کرد تا جایی که اکنون زمان تقریبی گریز هسته‌ای این کشور برای تولید مواد شکافت پذیر کافی به‌منظور ساخت سلاح هسته‌ای تنها به یک یا دو ماه کاهش‌یافته است. این در حالی است که در چارچوب توافق برجام این زمان تقریباً یک سال بود. بعد از خروج آمریکا از برجام، فعالیت‌های منطقه‌ای ایران حداقل به همان میزان قبل تهاجمی بود. با بی‌اعتنایی ایالات‌متحده به مواضع رهبران داخل ایران که طرفدار کسب امتیازات و مذاکره با غرب بودند، این فرصت از دست رفت. اکنون در تهران همه‌چیز در حالت طبیعی قرار دارد، بازی را باختید آقایان!

پس از پایان اغتشاشات، ایران و آمریکا به کدام سو می‌روند؟ / پشت پرده درخواست‌های مخفیانه بایدن برای ادامه گفتگو!

مجله فوربس نیز در گزارشی به تحلیل وضعیت ایران پس از پایان اغتشاشات پرداخته و نوشت که حمایت آمریکا از چند گروه کردی ازجمله گروهک تروریستی پژاک یک حماقت بزرگ بوده و باسیاست‌های کلان آمریکا در منطقه خاورمیانه ناسازگار است، در این گزارش قائل توجه آمده است که تحریم دیگر ابزار مناسبی برای کنترل ایران نیست، زیرا ایران ضد تحریم شده و ازلحاظ فنی ارتقاءیافته است؛ تهران قبل از آغاز اغتشاشات اقدامات پیش‌دستانه انجام داده است، ازجمله بستن قرارداد سوآپ گازی با روسیه و برقراری رابطه راهبردی با پاکستان در مرزهای شرقی! نویسنده فوربس در پایان نوشته است که آمریکا راهی برای توقف ایران ندارد و تنها مسیر بازمانده فقط مذاکره است.

پس از پایان اغتشاشات، ایران و آمریکا به کدام سو می‌روند؟ / پشت پرده درخواست‌های مخفیانه بایدن برای ادامه گفتگو!

موسسه واشنگتن از مراکز راهبردی تصمیم‌ساز در آمریکا نیز به تمسخر ادامه سیاست اشاعه تحریم از سوی کاخ سفید پرداخته و نوشت:

بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران (اسنپ‌بک) اثر تحریمی ناچیزی روی ایران دارد. به‌عنوان‌مثال، هیچ‌یک از قطعنامه‌های مربوطه تجارت نفتی یا غیرنفتی ایران را محدود نمی‌کند، نکته مهم دیگر در این گزارش آن بود که هر شرکتی که قبلاً مایل به ریسک کردن در مورد تحریم‌های ایالات‌متحده بوده است احتمالاً با این الزام سازمان ملل (از همکاری با ایران) منصرف نخواهد شد.

نزدیک به ۴۰ روز پس از آغاز اغتشاشات در داخل ایران آمریکایی‌ها این روزها دچار شوک شدید سیاسی شده‌اند، درحالی‌که تا دو هفته قبل برخی اعضای رژیم آمریکا ادعا می‌کردند که موضوع احیای برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران حتی در دستور کار واشنگتن هم نیست و گفتگو با تهران تنها موجب اتلاف وقت می‌شود؛ حالا برخی منابع اطلاعات داده‌اند که آمریکایی‌ها در پیام‌های متعددی به ایران گفته‌اند که ما آماده توافق هستیم و می‌خواهیم هرچه زودتر روند احیای برجام آغاز شود.

پس از پایان اغتشاشات، ایران و آمریکا به کدام سو می‌روند؟ / پشت پرده درخواست‌های مخفیانه بایدن برای ادامه گفتگو!

در این رابطه یکی از مسئولین ارشد دستگاه سیاست خارجی ایران گفته است که آمریکایی‌ها تقلا می‌کنند که قبل از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره با ایران به توافق برسند، بنابراین دائم پیغام می‌دهند که ایران دراین‌باره تعجیل کند. درحالی‌که تا همین چند هفته قبل آمریکایی‌ها تقلا می‌کنند که با راه انداختن چنگ هیبریدی از اغتشاشات اخیر در کشور برای امتیاز گیری بیشتر از ایران سو استفاده کنند، حالا با برای مذاکره با تهران قبل از برگزاری انتخابات التماس می‌کنند.

پیش از این نیز وزیر خارجه خبر داده بود که طرف امریکایی در چند روز گذشته تلاش کرد با پیام های دیپلماتیک فرصت توافق را حفظ کند و در برخی جاها هم به دنبال ایجاد آشوب و ترور در ایران بود.

به نظر می‌رسد نتایج انتخابات در مناطق اشغالی نیز در این تصمیم سازی اخیر مؤثر بوده و آمریکا وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی را ناپایدار ارزیابی می‌کند؛ ازاین‌روی سعی دارد با هدایت ایران به‌سوی میز مذاکره دولت کودک کش صهیونیستی را از مهلکه نجات دهد.

پیغام‌های مکرر آمریکایی‌ها برای ادامه گفتگو با ایران پس از پایان اغتشاشات قابل‌تأمل است:

۱-دشمنان جمهوری اسلامی ایران توهم پیروزی بر مقاومت را داشته و هر بار ناامید و دست‌خالی دوباره به سنگر قبلی عقب‌نشینی کرده‌اند؛ این پیش و پس کردن‌های سیاسی بهایی دارد که کاخ سفید باید آن را پرداخت کند.

۲-اقتدار میدانی جمهوری اسلامی ایران برای منطقه هم نان آورده و هم پیروزی را تضمین کرده است؛ در وضعیتی که توانمند شده‌ایم باید گفتگو را در شرایطی پیش ببریم که ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد.

۳-درحالی‌که آمریکایی‌ها سعی داشتند وضعیت بهمن ۵۷ را بازسازی کنند؛ در باتلاق خرداد و تیر سال ۶۰ گرفتار شدند، و خدای سال ۶۰ خدای امسال هم هست.

۴-اقتدار سپاه پاسداران در کنترل ورود و خروج انرژی در منطقه نشان داد که اروپا باید بین سیرک برلین و سوخت گران یکی را انتخاب کند!

پس از پایان اغتشاشات، ایران و آمریکا به کدام سو می‌روند؟ / پشت پرده درخواست‌های مخفیانه بایدن برای ادامه گفتگو!

شورای روابط خارجی آمریکا نوشته است که ایران به دنبال نوعی تضمین است که به‌موجب آن در صورت لغو توافق جدید توسط رئیس‌جمهور آینده آمریکا، ازسرگیری فعالیت‌های تجاری شرکت‌های غربی مختل نشود. علاوه بر این، مقامات ایرانی قاطعانه اعلام کرده‌اند که تحقیقات فرا پادمانی آژانس باید خاتمه یابد؛ آمریکا به‌جای سرمایه‌گذاری روی اغتشاشات و خرابکاری در داخل ایران راه جدیدی باز کند؛ هزینه عدم توافق و آشوب را تنها ایران نخواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    تا جبران خسارتها به تولید اورانیوم 90 درصد اقدام کنید
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      3 115
      اورانیوم چی هست ؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      9 244
      با اورانیوم شکم مردم سیر میشه؟
    • SE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      2 74
      اورانیوم چی هست ؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • سهیل بشردوست GB ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      شوروی با ده هزار کلاهک اتمی فروپاشید
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      ۱۲:۴۶ همونی است که با آن صدها هزار ژاپنی را بخار کردید و الان با ان داری تو دنیا قلدری میکنی.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      با اورانیوم 90درصد ناموس شما حفظ میشود فکر کردین آمریکا خیر خواه ایران
    • . IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      7 212
      جناب ...السلطه عزیز! یه ماده سیاه بد بو که به درد هیچ چی نمیخورد بهتره بدیم بره باهاش یه سفر نیویورک گردی راه بندازیم!
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      بمب اتم برای مردم امریکا و اسراییل و ترکیه عربستان و پاکستان خوبه برای مردم ایران چون شکم رو سیر نمی کنه بده|! خودتی عمو
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      1 31
      فرض کن اصلا بمب اتم هم ساختیم
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      1 35
      حالا مردم کره شمالی توی بهشت زندگی می کنند .چون بمب اتم دارن .
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      4 16
      آمریکا از خدایش است ایران بمب اتم داشته باشه. تا خیلی کشورها از زیر چتر حمایتیش خارج نشین .
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      4 11
      با برجام شکم تو سیر شد لابد کاسب برجام دوره کاسبی تموم شد تو و اربابانت رو ادب می کنیم
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      2 49
      پس چرا ارباب خودتون بمب اتم داره اگه شوروی ازهم پاشید نابخرد منافق کمپ نشین
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    هیبریدی = ترکیبی مختلط!!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      نبردهیبریدی درواقع ازنابودی همه ی امکاناتشان که هرکدان قبلا هدفی برای براندازی انقلاب خدایی مابودصورت میگرفت مسیرماصعوداست درهمه ی ارزشها وامنیت اوری ها
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    8 254
    هیبریدی = ترکیبی، مختلط!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    دیپلمات‌های ما متوجه نیستند باید به امریکائیها بگن پیغام نفرستید .درخواست رسمی از ایران برای مذاکره خواهش کنید وهم رسانه ای این تکنیک رو پوشش بدن.چون یقینا این پیغامهارو انکار خاهن کرد
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      4 121
      خاهن کرد .!!!! حتما یا قبلاً دیپلمات بودی یا قراره بشی .
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    7 249
    بهترین چیز اینه که مردم خودشون به داد خودشون برسن کمک گرفتن از بیگانگان شاید راه حل زودتر باشه اما عواقبی هم داره
  • یاسر NL ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    5 218
    بنظر من برای اولین بار در 43 سال اخیر، طرح براندازی توسط آمریکا و اروپا و چندتا کشور دیگه شروع شده است
  • سید IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    یانکی ها به گمان آن که با اجیر کردن شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها و به میدان آمدن نوچه ای لات شان کودتای سال 1332 را می توانند تکرار کنند البته با ابزار جدید اما روال هفتاد سال پیش! از حماقت شان همین بس که ملت ایران را همان مردم هفتاد سال پیش می شناسند و در همان اوهام جهان و ایران را تحلیل می کنند!
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      8 286
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    یه کم از داعش یاد بگیرید بالاخره یه مقداری هم از تقصیرات رو گردن بگیرید نمیشه که همه چی رو گردن آمریکا و اسرائیل بیندازید
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      6 247
      حاضرم داعش حکومت کنه اینجا.ولی اینا نباشن
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      8 223
      عمل برمبنای دین خودمان
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      داعش حکومت نکردعزیزم مثل صهیونیستها که به بیروت حمله کردند مثل سنتکام که به ویتنام حمله کردزمین سوخته وگورجمعی فط نتیجه ی حکومتشان است خیلی بهت لطف کنند دستمالی ومریض یایه جلیقه انتحاری باتهدیداسلحه بهت میبندن درجواب موشکی هم بگم که ایران شهرهای موشکی اش برای نابودی استکبارفاسدنابودی قطعی رادرهمه ابعادانجام خواهدداد
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 23
    تحقیق و گزارش خوبی بود. معمولا رسم بر این است تحقیقاتی که بشکل آکادمیک انجام میشود ، رفرنس ها ( منابع) و همچنین نام محقق یا محققان نیز در پایین یا بالای آن مقاله درج گردد.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 129
    ابروی رفته را چه طور جبران کنیم
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    7 241
    فکر نکنم هیچ وقت به کلمه پایان برسید
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    فقط ۲۰۰ نفر اوباش خطرناک و حتی قاتل در اغتشاشات تهران بازداشت شدند و اگر قاضی صلواتی بخواند تک تک رسیدگی کند تا قیامت طول میکشد لطفا در تهران و شهرستانها تعداد زیادی دادگاه را تشکیل دهید و گزارش اعترافات در دادگاه را نشان دهید
  • تورج IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    9 163
    الان آمریکا برای تولید انرژی روی سطح ماه و برداشت معادن ماه به دنبال ایجاد نیروگاه های اتمی سیار هست. عقب نشینی در صنعت هسته ای خیانت به مردمه.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    9 276
    در هر حال از نظر رسانه ووجهه عمومی ،مذاکرات برجام برای ما ،مایه سرافکندگی ومخابره پیام ضعف به جهان است.چرا که همواره ما آشکار،پالس ادامه مذاکره بدون پیش شرط ومنت ،میدهیم وامریکا واروپا آشکارا ، با منت سر ایران ،مذاکره میکنیم ،را نشان میدهند.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    9 272
    در هر حال از نظر رسانه ووجهه عمومی ،مذاکرات برجام برای ما ،مایه سرافکندگی ومخابره پیام ضعف به جهان است.چرا که همواره ما آشکار،پالس ادامه مذاکره بدون پیش شرط ومنت ،میدهیم وامریکا واروپا آشکارا ، با منت سر ایران ،مذاکره میکنیم ،را نشان میدهند.
  • حسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    7 208
    واقعا چرند و پرند.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    دلارشد سی وچهارتومن یعنی شما روی تمام گران فروشهارو سفید کردین هنوزیه سال نشده اومدین سرکارده هزارتومن گذاشتین روی دلار
    • محمود IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      ریشه این گرانی دلاردر چه دولتی پایه گذاری شد.
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      3 83
      احمدینژاد
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    6 202
    هیچ درخواستی از طرف آمریکا نبوده.دیروز عبداللهیان گفت ما برای گفتگو با آژانس آدم فرستادیم.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 135
    زمان دکتر حسن روحانی دولار چهل و دو هزار بود . همه چیز در بازار فراوان بود . سکه دوهزار و هشتصد بود . کمبود دارو نبود. به مردم وام می دادند تا خودرو بخرند . حالا چی شد ؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      7 195
      روحانی کاری کرد که دیگه نه میشه خونه خرید نه میشه ماشین خرید نه میشه ازدواج کرد خدا لعنتش کند.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    تسلیم نشید و امریکا را به زانو در بیاورید این سمت دنیا یعنی اسیا و اروپا و افریقا مال ماست(چین و روسیه و ایران) و از طریق زمینی بهش راه داریم، امریکا باید برگرده سمت خودش، اروپا هم بدون امریکا قدرتی نداره.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 93
    زمان دکتر حسن روحانی دولار چهل و دو هزار بود . همه چیز در بازار فراوان بود . سکه دوهزار و هشتصد بود . کمبود دارو نبود. به مردم وام می دادند تا خودرو ارزان بخرند . حالا چی شد ؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      2 50
      چقدر دروغگویی تو آخه
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    6 187
    ترکیبی یعنی عناصر فاسد غربی اوباش آدم کش را سازماندهی کنند پول دادند تا جنایت کنند .و مردم و دانشجویان را متهم کنند .
  • NL ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 145
    خواهش و تمنا می کنه برای مذاکره.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      2 78
      وقتی توافقی رخ نمیده ، خواهش و تمنای امریکا ، میشه نون و آب برای شما 😂
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    8 210
    خطا ب به آمریکایی ها : خب اینم سرنوشت انقلاب ققنوستون. تموم شد؟ حرف دیگه ای ندارید؟ خیلی تاثیر گذار بود
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      2 42
      آمریکا علنا علیه ایران دشمنی کرد حتی در همین ماهها. رهبر هم فرمودند در آینده منزوی میشه. با یه دشمن منزوی و حقیر بازنده باید مذاکره کرد؟
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 151
    چهار نکته اخر جالب بود
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 113
    آمریکا درخواست می‌کنه ایران ابتکار به خرج میده؟
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    5 182
    اغتشاش یا اعتراض؟
  • FI ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 84
    خودتون پيشنهاد مذاكره در قالب ايده هاي جديد داديد. مي خواستيد ضايع نباشه، هفته پيش اميرعبدالهيان يه چيزي گفت كه مثلا آمريكا درخواست ادامه مذاكره كرده.
  • محمد IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 56
    بله دقیقا میدونیم
  • یزدان IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 120
    تو که دو ماه پیش گفتی همه چی تموم شد و همه چی گل و بلبل
  • FR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    9 206
    باید نود درصد غنی سازی کنیم بازم گول خورده نشید
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      1 81
      خب بعدش چی میشه؟؟؟غنی سازی تورم رو کم میکنه؟
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 102
    هیبریدی = آمیخته، درهم
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      1 55
      درهم؟ خخخخ از دست شما افغانیا
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 123
    فعلا که این ایرانه که پیشنهاد جدید برای ادامه مذاکرات ارائه میده الله اعلم
  • هادی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 33
    مذاکره رو تعطیل کنید
  • نادر IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 86
    بله آمریکا و اروپا شب و روز التماس و گریه میکنن ک تورو خدا قهر نکنید بیان حرف بزنیم خخخخخخ
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    6 76
    الله متعال در قرآن می فرماید عسی ان تکرهوا شیئا وهوخیرلکم احدی از انقلابون پیرو ولی فقیه امام خامنه ای برای مشکل آفرینی قدم بر نمی دارد . ولی فقیه خردمندمان به جای ماجراجویی فقط به رشد ،پیشرفت، ارتقاء علم و فناوری، زمینه سازی برای عرصه های مختلف دانش بنیان ها و مهم تر تقویت مطلق بازدارندگی دشمن از طمع به تجاوز وتعدی و....تاکید کرده و می کنند. اما این یک طرف ماجراست طرف دیگر ماجرا، شیطان بزرگ آمریکاست که هیچکدام از منویات امام خامنه ای راخوش نمی دارد بنابراین درهر فرصتی دست به فتنه می زند و این بار جنون آمیز ترین فتنه را شکل داد. جنونی که حتی لات بازی و قمه کشی م... را ازچاله میدان هاجمع کردوبه دانشکاه آورد. این بار به جای وراجی درباره حقوق بشر و آزادی اظها ر نظر و... مستقیم رفت سراغ اصل مطلب سرنگونیناممقدس اسلامی با خرابکاری ، انفجار، آتش افروی،کشتار وترور و... رفت.به خیال این که نظام راساقط خواهدشد.الحق تنها کسی که فتنه را کوبید شخص حضرت امام خامنه ای و یلان سپاه و بسیج و حافظان جان بر کف امنیت تحت امرش بودند اما از مشغولان نه مشئولان!!! و خواص ناکث کسانی بودندکه به آه و ناله پناه برده و تازه شروع به نقد سیاست های نظام پرداختند چرا که فتنه را هرگز درک نکرده و نمی کنند. حالا وپس از سرکوب آشوب و سرگیجه گرفتن آمریکا و مزدورانش، موضع قرآن ئشکوه دیگری یافته که فرموده کهگاهی حوادثی پیشامد میکند که ناخوشایندتان است اماهمین امربرایتان منافع فراوانی دارد. پیغام و پسغام و اصرار آمریکا ّبه ادامه مذاکرات و از چرت پریدن همه ضدانقلاب و ابرو ریزی تلخ و غیر قابل جبران گروهک های تروریستی بار دیگر نظام مقدس جمهوی اسلامی ا بیمه نمود و بیمه نامه اشحون پاک شهیدان امنیتبود. هدیه به ارواح طیبه شهیدان صلوات.
  • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 65
    لطفا ینفر به اقای رییسی خبر بده ک ایا از وضعیت اقتصادی مملکت و گرانی های افسار گسیخته خبر داری ایا میدونی ک اکثریت مردم توان خرید حتی سیب زمینی هم ندارن
  • مجتبی محمدی از زنجان IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 51
    آمریکایی دنیا رو نابود کردند با تفرقه بین مردم اون کشور پاکستان-چین-مصر-سریلانکا دنیا فانی هستش خدا به خیر کنه قانون جنگل و حیوانات
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 66
    جناب رئیسی عزیز شما بی توجه به این اغتشاشات به ادامه ی اضلاحات اقتصادی مهم خود بپردازید که اقتصاد ما تازه بعد از 40 سال داره سر و سامان میگیره
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      3 141
      اقتصاد تو سرو سامان گرفته😂😂
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      0 35
      دقیقا
  • سهیل بشردوست GB ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 108
    صدها دانشگاهی در آمریکا خواستار حمایت بایدن از معترضان و توقف مذاکره با تهران شدند، جامعه ی آمریکا و اروپا اگر فشار وارد کنند برای توقف مذاکرات، کار تمومه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 50
    شهیدی مطهری کتابی دارند به نام جاذبه و دافعه حضرت علی علیه السلام. این کتاب واقعاً خواندنی ست.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 76
    از برادران از ما خیلی خیلی بهتر و تافته های جدا بافته یک سوال دارم . آیا نه شرقی و نه غربی بودن خیلی سخت است ؟؟؟
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      0 33
      بله سخته . چون نمونش رو نداریم .
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      0 26
      نمونه آن اندونزی و هندوستان و پاکستان و سویس تا حدی عمان و امارات
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      8 150
      همین کشورهاهم امنیتشان راازقدرت اسلامی ایران که مجری دین خدادرهمه ابعادوهم هی مقیاسهاست دارند وگرنه صهیونیست وداعش وغارتگران لیبرالیسم فاسدنابودشا میکردند ودرخو واتش نابود میشدند
  • سامان IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 14
    پایان اعتراًضات امروز پنجشنبه
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      2 92
      پسون پریروز شنبه بود که !! سردار فرمودند .
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      3 23
      معلومه طرفدارانقلاب اسلامی هستید
    • ایران IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      1 34
      مسخره میکنی؟!
  • حق طلب IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 37
    لطفا پروانه سلحشوری هم دستگیر بشه واقعا افاضات تفرقه افکنانه ای دارد ، یقینا مزدور و مواجب بگیره ، اموال وی را هم مصادره کنید تا بفهمه نمیشه هم از بیت المال خورد هم از بودجه سیا و موساد
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      0 48
      چی گفته مگه ، یکی دو جملش رو بگو بفهمیم چی به چیه ؟
  • حسین IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 39
    مذاکره و توافق با امریکای عهد شکن خیانت به خون شهیدان هست.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      1 22
      موافقم
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 48
    ان ها به جای تحلیل گر یک سری بادنجان دور قاب چین دور خودشان جمع کردند که مرتب دولت آمریکا با تشویق به مبارزه با ایران می کند و در این توهم نگه می دارد که تا سقوط ایران یک قدم باقی مانده. ما به زودی هیچ نیازی به امریکا نداریم چون جهان غرب از اقتصاد علم فرهنگ و سیاست حذف خواهد شد
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 60
    در میان دعوای شما وظیفه ما چیست ؟ اگر با شما همراه شویم با پوتین دوست شدیم اگر با مخالفان شما همراه شویم با بایدن دوست شدیم. همراهی با پوتین آتش جهنم است و همراهی با بایدن سرنوشت نامعلوم.شاید جهنم شاید برزخ بدتر از جهنم.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      3 73
      ما مبنای دینی داریم
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 105
    آمریکا شیطان بزرگ است و مذاکره با شیطان فایده نداره
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 44
    مرگ بر آمریکای جنایتکار که از اون سر دنیا برای غارت ملتها تمام خباثت خودشو نشون میده
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      0 15
      وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿۱۰۸﴾و آنهايى را كه جز خدا مى‏ خوانند دشنام مدهيد كه آنان از روى دشمنى [و] به نادانى خدا را دشنام خواهند داد اين گونه براى هر امتى كردارشان را آراستيم آنگاه بازگشت آنان به سوى پروردگارشان خواهد بود و ايشان را از آنچه انجام مى‏ دادند آگاه خواهد ساخت (۱۰۸)
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 45
    کدوم پایان اغتشاشات؟؟؟ هرروز یک جوان نازنین بدست این اوباش شهید ومجروح میشود و مسولان فاز حقوق بشری گرفته و با گفتن جوانان فریب خورده خون جوان مردم را پایمال میکنند ....
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 49
    آقا جان کی میخواهید بفهمید ماالان دقیقا در یک جنگ تمام عیار با دشمنان انقلاب هستیم با من بمیرم توبمیری وتعارف جنگ نمیشه کرد
  • بلال خان IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 86
    اونها مخفیانه پیام میدن و آشکارا دارن از اغتشاشات حمایت میکنن ما رو تحریم میکنن اروپا و آمریکا و جالبتر اینه که ما در این شرایط که اونها تو تریبون رسما میگن ما اولویتمون مذاکره نیست ولی ایران متاسفانه تو تریبون رسمی درخواست مذاکره میده و این نشانه خوبی از وزارت خارجه نیست اگه بخواهیم صادقانه بگیم تیم ظریف کاملا بر وزارت خارجه مسلط هستن و مشخصه خیلی تغییری صورت نگرفته نه تو تیم مذاکره کننده نه تو وزارت خارجه و این یعنی التماس در دیپلماسی و محتاج به مذاکره و نشانه،ضعف
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 62
    جمع کنید این اراذل و اوباش بی وطن رو
    • DE ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 31
      حقوق بگیرا منظورته
  • DE ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 38
    ان شاالله خیره
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 38
    چرا
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 50
    واقعا خنده داره
  • DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 11
    بایدن برای ادامه گفتگو! درحالی‌که تا چند هفته قبل آمریکایی‌ها تقلا می‌کنند که با راه انداختن چنگ هیبریدی از اغتشاشات اخیر در کشور برای امتیاز گیری بیشتر از ایران سو استفاده کنند، حالا با برای مذاکره با تهران پیغام می‌فرستند
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 22
    به تومینویسم
  • CA ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 40
    باز شروع کردین
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 12
    سلام زمان آن فراررسیده است جنگ داخلی به خیابانهای ریاض کشیده شود در آینده زمان شنیدن انفجارها در شهرهای دولت ریاض بیشتر در جهان رسانه هاخود نمایی خواهد کرد و قیمت نفت را به دویست دلار در بشکه خواهد رساند که هم باعث ایجاد آشوبهای سراسری در امریکا و اروپا خواهد شد زمان سقوط حکومت شاهنشاهی در ریاض فرا رسیده است روزهای آینده و ماههای آینده جهان شاهد فروپاشی شاهنشاهی در ریاض و رحم ایجاد داعش توسط اتباع حجاز و بریده شده دستهای ابر قدرت امریکا در بیشتر جهان خواهد شده بفرموده رهبر فرزانه انقلاب جوانان ایرانی برای حضور در مدیریت نظم جهانی جدید آماده باشندانشالله و توکل الله.
  • BE ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 50
    پایان ؟ تازه شروع شده!
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 18
    دوره خاتمی به صورت کامل و دوره احمدی نژاد بجز دو سال و در یک دوره روحانی مردم در آسایش و آرامش بودند .شما بفرمایید چرا ؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 41
    دوره خاتمی به صورت کامل و دوره احمدی نژاد بجز دو سال و در یک دوره روحانی مردم در آسایش و آرامش بودند .شما بفرمایید چرا ؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 30
    ای برادران شما را به خدا قسم تا دیر نشده به آرمان نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بر گردید تا دنیا آرام شود . خودتان را آرام کنید .تقوا پیشه کنید .
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 33
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • ع. رها IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    1 39
    منتظر سوپرایزهای نظامی عجیب و جدید ایران باشید ، آن وقت است که شرق و غرب به ایران تعظیم می کند ، سلام امپراطوری ایران
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    4 40
    هیچ اشکالی به ما وارد نیست اکثریت هم به ما و راهمون ایمان دارن
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    1 19
    صادرات پهپادهای ایران به روسیه اگر واقعیت داشته باشد، باعث می شود که جامعه جهانی برای مقابله با سیاست های خارجی و رفتارهای ایران متحدتر شوند، همچنین تلاش های زیادی برای تحریم های بیشتر علیه ایران اعمال خواهند کرد. البته اعلام خبر صادرات پهپاد به روسیه از سوی ایران همزمان است با اعتراضات در داخل و خارج از ایران که این مساله می تواند تحریم های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران را باعث شود...... سوال ..آیا مقامات ایران نگران گران شدن دولار و تحریم ها هستند یا آنرا یک فرصت می دانند ؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس