کد خبر 1432116
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کشف سیارک خطرناکی که زمین را تهدید می‌کند

ستاره شناسان سه سیارک جدید نزدیک به زمین که از جمله نزدیک ترین سیارک های شناخته شده در حوالی خورشید هستند را کشف کرده اند که یکی از آنها ممکن است تهدیدی برای زمین باشد.

به گزارش مشرق، یکی از سه سیارک تازه کشف شده یکی از بزرگترین سیارک های شناخته شده است که به طور بالقوه برای زمین خطرناک تلقی می شود و عرض آن تقریباً ۱.۶ کیلومتر بوده و دارای مداری است که ممکن است مدار زمین را قطع کند.

ویرانی که در صورت برخورد یک سنگ فضایی بزرگ با زمین رخ می دهد واضح است. بنابراین ناسا و سازمان‌های دیگر فضایی در حال رصد آسمان هستند تا هر چیزی را که ممکن است در آینده در مسیر زمین قرار گیرد شناسایی کرده و با آن مقابله کنند.

تیمی از ستاره شناسان با استفاده از دوربین موسوم به انرژی تاریک (DECam) تین سه سیارک جدید را در همسایگی زمین کشف کرده اند. یکی از آنها که PH۲۷ ۲۰۲۱ نامگذاری شده است، حدود ۱ کیلومتر (۰.۶ مایل) عرض دارد و از هر جسم کشف شده قبلی به خورشید نزدیکتر است. دمای سطح آن گاهی به حدود ۵۰۰ درجه سانتیگراد می رسد که می تواند سرب را ذوب کند.

دومین سیارک که با نام ۲۰۲۱ LJ۴ شناخته می‌شود، کوچک‌تر است و وسعتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر دارد و مداری کاملاً در مسیر مدار زمین دارد و در طول حرکت خود از مسیرهای حرکت زهره و عطارد عبور می‌کند.

اما سومین سیارک تازه کشف شده خطرناک ترین آنهاست. این صخره که با نام ۲۰۲۲ AP۷ شناخته می‌شود، قطر عظیمی معادل ۱.۵ کیلومتر دارد که اندازه نگران‌کننده‌ای است. ستاره‌شناسان هر چیزی با عرض بیش از ۱ کیلومتر را در صورت برخورد بالقوه با زمین «قاتل سیاره» می‌دانند. بدتر از آن، ۲۰۲۲ AP۷ دارای مداری است که آن را به اندازه کافی به مدار زمین نزدیک می کند تا به عنوان یک سیارک بالقوه خطرناک واجد شرایط بررسی شود. از همین رو بررسی ها برای پی بردن به مسیر حرکتی دقیق آن در آینده در حال انجام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    دم سیارک گرم منو ترامپ وسلمونو همراه میبره
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    ترامپ که ادعا قدرت داره و بن سلمون که پول خدا بخواد با من آسمان جل با هم میبره انشالله
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    انشالله میخوره به زمین
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 0
    ما چیمون از دایناسورها کمتره ، امیدواریم بزنه به زمین
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    اینها الطاف خفیه الهی ایست برای بشری که ره گم کرده و روز بروز از خدا رویگردان تر می شور، وعده خدا حق است. بشریت باید به اطاعت خدا باز گردد خدا روی زمین هنوز بنده های صالح زیادی دارد که امیدشان به لطف خداست و همین است که بشر را حفظ خواهد کرد، فبل از وقوع هر اتفاقی برای زمین منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) خواهد آمد.
  • محمدهادی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    اوه اوه بابا بیخیال
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 1
    ناسا یعنی دروغ و فریب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس