کد خبر 1432233
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
انتقاد لاوروف از کارزار رسانه‌ای غرب ضد ایران

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود تاکید کرد که هجمه رسانه‌های غربی منجر به تشدید تنش در خلیج فارس می‌شود.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود تاکید کرد که هجمه رسانه‌های غربی منجر به تشدید تنش در خلیج فارس می‌شود.

در گزارش «وبگاه وزارت خارجه روسیه» تصریح شده در این گفت‌وگوی تلفنی بر مضر بودن کارزار رسانه‌ای از سوی رسانه‌ای غربی مورد توجه قرار گرفته و تصریح شده این کارزار در وضعیت دشوار بین‌المللی کنونی می‌تواند به تشدید خطرناک تنش‌ها در آن منطقه مهم استراتژیکی منجر شود.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» سه‌شنبه مدعی شد که عربستان اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان سعودی است. بر اساس این ادعای جدید، ارتش آمریکا و دیگر نیروها در منطقه غرب آسیا، سطح آماده‌باش را افزایش داده‌اند.

این گزارش حاکیست، لاوروف و امیر عبداللهیان در خصوص مسائل منطقه‌ای با تاکید بر وضعیت کنونی در خلیج فارس تبادل نظر کردند. در این گفت‌وگوی تلفنی اشتراک مواضع مسکو و تهران جهت حل مشکلات با ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و با در نظر گرفتن منافع کشورهای خاورمیانه تایید شد.

لاوروف و امیرعبداللهیان همچنین در مورد اوضاع در قفقاز جنوبی و  موضوعات مورد علاقه صحبت کردند.

 «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوالی در این باره که آیا به شهروندان آمریکایی درباره این تهدید قریب‌الوقوع در عربستان سعودی اطلاع داده شده، گفت: «من از هیچگونه هشدار کنسولی اطلاعی ندارم».

یک سخنگوی کاخ سفید اما مدعی شد واشنگتن نگران تهدیدات ایران علیه عربستان سعودی است و در صورت لزوم در پاسخگویی درنگ نخواهد کرد. این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: «ما نگران این تهدید مطرح شده توسط وال استریت ژورنال هستیم و از طریق مسیرهای نظامی و اطلاعاتی با سعودی‌ها در تماس دائمی باقی می‌مانیم. برای اقدام در دفاع از منافع خود و شرکایمان در منطقه تردید نخواهیم کرد.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به داستان‌سرایی روزنامه آمریکایی مبنی بر این که عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب‌الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان است، گفت نمی‌داند این گمانه‌زنی‌ها از کجا نشأت گرفته است.

پسکوف روز چهارشنبه گفت: «مسکو هیچ اطلاعاتی درباره حمله احتمالی ایران به عربستان سعودی و سایر کشورها ندارد.»

 وی اظهار داشت: «ما اصلا چنین اطلاعاتی نداریم و نمی‌دانیم این گمانه‌زنی‌ها از کجا آمده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس