کد خبر 1432371
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
‌

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت که لندن و واشنگتن در حال جذب اعضای سازمان‌های تروریستی بین‌المللی برای جنگ به نفع رژیم کی‌یف هستند.

به گزارش مشرق ، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه پنجشنبه (سوم نوامبر، ۱۲ آبان) در نشستی با روسای امنیت کشورهای مستقل مشترک‌المنافع گفت لندن و واشنگتن در حال جذب اعضای سازمان‌های تروریستی بین‌المللی برای جنگ در طرف رژیم کی‌یف هستند.

به گزارش «تاس»، وی هشدار داد: در بحبوحه عملیات نظامی ویژه (روسیه در اوکراین)، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اعضای سازمان‌های تروریستی بین‌المللی را با هدف جابجایی آن‌ها برای شرکت در خصومت‌ها در طرف رژیم کی‌یف استخدام می‌کنند.

پیش‌تر، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت شماری مزدوران خارجی همچنان در طرف اوکراین در جنگ مشارکت می‌کنند و طی دو هفته گذشته تقریبا ۲۰۰ نفر از آن‌ها در مناطق جنگی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پاتروشف همچنین پیام «انجام شد» لیز تراس به آنتونی بلینکن که پس از انفجار در نورد استریم ارسال شده را تاییدی بر دست داشتن نیروی دریایی انگلیس در این اقدام خواند.

پیش از او هم سخنگوی وزارت خارجه روسیه از انگلیس خواست درباره پیام ارسالی نخست‌وزیر این کشور به آمریکا در بحبوحه حمله به خط لوله نورد استریم توضیح بدهد. اواخر سپتامبر بود که لحظاتی بعد از حملات به خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک، لیز تراس نخست‌‍وزیر وقت انگلیس از گوشی آیفون خود پیامی با این محتوا برای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ارسال کرد: «کار انجام شد».

وزارت دفاع روسیه شنبه هفته جاری بعد از تکمیل تحقیقات تقریبا یک ماهه درباره انفجار خط لوله نورد استریم در دریای سیاه اعلام کرد که نیروی دریایی انگلیس در طراحی، سازماندهی و اجرای این حمله تروریستی نقش داشت. وزارت دفاع انگلیس اما در واکنش به این اظهارنظر وزارت دفاع روسیه مدعی شد که نیروی دریایی انگلیس نقشی در این موضوع نداشته است.

روسیه بارها کشورهای غربی را به دلیل اقدامات ضد روسی آن‌ها در حمایت از اوکراین، طرف جنگ با خود خوانده و پیش‌تر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت غرب جنگی فراگیر را علیه روسیه آغاز کرده است. لاوروف گفت: کشورهای غربی تلاش‌های خود را برای بازدارندگی ملت ما دو، سه و چهار برابر می‌کنند. آن‌ها از طیف گسترده‌ای از ابزارها، از تحریم‌های اقتصادی یکجانبه گرفته تا تبلیغات کاملا فریبکارانه در رسانه‌های جهانی استفاده می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه اظهار داشت: غرب علیه ما، علیه کل جهان روس اعلام جنگ کامل کرده است. هیچ کس اکنون حتی این واقعیت را پنهان نمی‌کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به هر طریقی از جمله تحریم‌های اقتصادی و ارسال تسلیحات و تجهیزات برای کی‌یف تلاش کرده‌اند روسیه را شکست دهند و آن را به انزوا بکشانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    چه خوب شد قلدران جهان به جان هم افتادند،انشااله ادامه دار باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس