کد خبر 1432640
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
مهدی محمدی

آرمان علی‌وردی⁩ نمادی جاودان در تاریخ این ملک خواهد بود. دینی بزرگ بر عهده ما خواهد داشت و در زمان و زمانه ای که نمی دانیم کی و کجاست، به ذهن و زبان و جهانمان معنا خواهد داد. او، پسر ایران است.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در یادداشتی تلگرامی نوشت:

آرمان علی‌وردی⁩ نمادی جاودان در تاریخ این ملک خواهد بود. دینی بزرگ بر عهده ما خواهد داشت و در زمان و زمانه ای که نمی دانیم کی و کجاست، به ذهن و زبان و جهانمان معنا خواهد داد. او، پسر ایران است.

نخست، در نبردی که خلق نماد از طریق دروغ و جنایت، سکه رایج آن است، راست گفت و راست ایستاد. کسی به او مزد نمی داد. او هم مزد نمی خواست. آتشی در وجودش افروخته بود که جانش را گداخت. آن شب در آن بلاکده گویی خداوند او را خوانده بود.

دوم،چون به اسارت افتاد، در آن سیاهی ظلم و عصیان، کسی او را ملامت نمی کرد اگر تقیه می کرد یا به زبان چیزی می گفت و جان خود را می رهاند. هزار توجیه می توانست بتراشد.از همان ها که امثال ما همه عمر خودرا به آنها می گذرانیم. پذیرفته هم می شد. اما نکرد. غیرتش نگذاشت. غیرت را زنده کرد.

سوم، لشکر ظلم را به قول حافظ، بدل به فرصت درویشان کرد. دوره اش کرده بودند که جسم پاره پاره اش درس عبرتی شود برای دیگران، اما آن پیکر چاک چاک نمادی شد از اینکه پسران ایران سرزمین مادری را تحویل گرگ ها نخواهند داد و جان، کمترین بهایی است که حاضرند برای آن بپردازند.

چهارم، دیوان و ددان را با چهره به خون رنگین خود رسوا کرد.حججی هم یک بار همین کار را با اسلاف داعشی این جماعت در بیابان های عراق کرده بود. از آن ساعت که خون پسر ایران ریخته شد، فتنه کمر راست نکرد. گویی آبی از جانب خداوند بود که بر آتش فتنه ریخت: کلما اوقدوا نارا للحرب اطفاها الله.

و پنجم، نام و داغش همنشین جان ما خواهد بود و آن را شعله ور نگاه خواهد داشت. به قول مولانا: روشن شود هزار چراغ از فتیله ای/ یک داغ دل بس است برای قبیله ای.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امین RU ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    25 4
    شهرک آرمان ،
    • FR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      17 1
      کشور آرمانها ایران است
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    18 2
    پسر اصیل ایران
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 1
    قاتل اصلی ایشان حامیان مجازی اغتشاشات هستند
  • ر.ز. IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    لعنت خدا بر قاتلینش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس