کد خبر 1433104
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
رهبر جدید حزب راست افراطی فرانسه تعیین شد

مارین لوپن بعد از ۱۱ سال رهبری حزب راست افراطی فرانسه از این سمت کنار رفته و جای خود را به مردی ۲۷ ساله داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های فرانسوی امروز شنبه گزارش دادند، «جوردن باردلا» با پیروز شدن در رای‌گیری بر سر تعیین رهبری حزب راست افراطی «تجمع ملی» فرانسه، جانشین مارین لوپن شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بر اساس نتایج رای گیری برای تعیین ریاست حزب تجمع ملی در کنگره حزب، باردلای ۲۷ ساله در این رای‌گیری ۸۴.۸۴ درصد آرا را به دست آورد و «لوئی الیو»، رقیب او نیز ۱۵.۱۶ درصد از آرا را کسب کرد.

مارین لوپن در دوره ریاستش بر این حزب راست افراطی فرانسه دو بار توانست به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یابد.

او امروز بیان کرد، استعفایش از سمت ریاست به معنی ترک حزب نیست.

لوپن بعد از رای‌گیری گفت: «من حزب تجمع ملی را قرار نیست برای استراحت ترک کنم. من همچنان آماده به کار هستم. من در جایی که کشور به من نیاز داشته باشد خواهم بود.» او گفت که «هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.»

لوپن در پایان ماه ژوئن قصدش برای کنار رفتن از رهبری حزب تجمع ملی، اصلی‌ترین حزب راست افراطی فرانسه را در حالی که فراکسیون پارلمانی این حزب در مجلس ملی این کشور را بر عهده گرفته، اعلام کرد.

باردلا پیشتر در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ فرانسه که لوپن در آن شرکت داشته و در رقابت با «امانوئل ماکرون» به دور دوم رفت، موقتا رهبری حزب را به دست گرفت.

جوردن باردلا که نماینده پارلمان اروپا و شریک زندگی یکی از خواهرزاده‌های مارین لوپن است، سومین رهبر حزب راست افراطی فرانسه پس از ژان ماری لوپن و مارین لوپن خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس