کد خبر 1433203
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
بیانی: به عشق مردم بازی می‌کردیم نه پول/ با کی‌روش شانس صعود داریم

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت:در زمان حضورمان در تیم ملی صحبتی از جام جهانی نشد زیرا کشورمان درگیر جنگ تحمیلی بود و ۲ دوره در مقدماتی جام جهانی شرکت نکردیم.

به گزارش مشرق، شاهین بیانی بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال یکی از پرافتخارترین فوتبالیست‌های کشورمان است. در کارنامه‌ او هم قهرمانی با تیم ملی فوتبال در آسیا دیده می‌شود و هم قهرمانی با استقلال در جام باشگاه‌های آسیا. شاهین در ایران فقط برای استقلال بازی کرد اما در سه سال آخر در دو تیم قطری العربی و الشمال بازی کرد. تنها حسرت او شاید حضور در جام جهانی فوتبال باشد. گپ و گفتی با کاپیتان اسبق استقلال انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

* بعد از ۲۷ سال قهرمان آسیا شدیم

در سال ۱۳۶۹ به دعوت علی پروین دوباره به تیم ملی برگشتم و توانستیم در پکن بعد از ۲۷ سال قهرمان آسیا شویم. آن قهرمانی واقعا یکی از خاطره‌انگیزترین لحظه‌های زندگی ورزشی‌ام بود. تیم بسیار خوبی بودیم، یکدل و یکرنگ برای موفقیت تلاش کردیم و قهرمان شدیم.

*  تیم دهداری هم لایق قهرمانی بود

در سال ۱۳۶۵ هم تیم ملی خوبی داشتیم که پرویز دهداری سرمربی‌اش بود و در المپیک سئول ۱۹۸۶ مقابل کره‌ جنوبی میزبان مسابقات قرار گرفتیم که در ضربات پنالتی بازنده شدیم و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتیم. آن تیم ملی هم یکی از بهترین‌ تیم‌های ملی بود که شایستگی قهرمانی را داشت اما بد آوردیم و در ضربات پنالتی بازنده شدیم.

* چرا به جام جهانی نرفتیم؟!

در زمان حضورمان در تیم ملی صحبتی از جام جهانی نشد زیرا کشورمان درگیر جنگ تحمیلی بود و ۲ دوره در مقدماتی جام جهانی شرکت نکردیم.( در مقدماتی جام جهانی ۱۹۸۲  که میزبان بازی های مقدماتی کویت بود در آن رقابت‌ ها  شرکت نکردیم. تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی ۱۹۸۶  نیز شرکت نکرد؛ فیفا در سال ۱۹۸۴ حکم تازه ای کرد وو کشورهای درگیر جنگ را از میزبانی مسابقات رسمی تحت نظر فیفا محروم کرده بود، ایران هم در اعتراض به این مساله در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت نکرد و شانس حضوری دوباره در این عرصه را از دست داد.) به این ترتیب هیچ وقت در جام جهانی حاضر نشدیم.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت ۷ گلزن ایران در جام‌جهانی

* فوتبال آماتور و عاشقانه

فوتبال کنونی ما نسبت به آن دوره تغییرات زیادی کرده است. آن زمان فوتبال‌مان  آماتور بود و تقریبا دستمزدی از باشگاه‌ها دریافت نمی‌کردیمو به عشق مردم بازی می‌کردیم. من مجانی برای استقلال بازی کردم. بزرگترین افتخار برای ما پوشیدن پیراهن تیم ملی بود. ۱۲ سال عضو تیم ملی بودم و حدود ۵۰ بازی ملی دارم البته آن زمان حتی تعداد بازی‌های ملی هم مثل الان زیاد نبود. با این حال همین الان هم بزرگترین افتخار بازیکنان ما پوشیدن پیراهن تیم ملی است. 

* قرارداد حرفه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری

در سه سالی که در دو باشگاه العربی و الشمال قطر بازی کردم حدودا سالی ۱۰۰ هزار دلار دستمزد گرفتم. البته دلار آن موقع قیمتش ۱۰۰ تومان بود. در کل زمانی که ما بازی می‌کردیم فوتبال کاملا متفاوت بود. خوشبختانه الان استقلال و پرسپولیس حرفه‌ای شده‌اند. 

* شانس صعود داریم

تیم ملی با هدایت کی‌روش برای اولین مرتبه شانس صعود از گروهش را دارد. کی‌روش بازیکنان را از مدت‌ها قبل به اردوهای تیم ملی دعوت کرده تا از نظر جسمانی و بدنی آماده‌شان کند. کار تیم ملی در جام جهانی آسان نیست و صعود بسیار مشکل است اما دور از دسترس نیست. کی‌روش هم به همین دلیل روی آمادگی جسمانی بازیکنان تاکید دارد تا با دوندگی و جنگندگی بتوانند با حریفان مقابله کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس