کد خبر 1433300
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

5 علت اصلی کاشت مو ناموفق طبق نظر متخصص پوست و مو

5 علت اصلی کاشت مو ناموفق طبق نظر متخصص پوست و مو

طاسی ذهن میلیون‌ها مرد و زن در سراسر جهان را مختل کرده است. در میان راه حل‌های مختلف برای جلوگیری از ریزش موی شدید، کاشت مو از اهمیت و اثربخشی بالایی برخوردار است. این روش یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است که امروزه انجام می‌شود بنابراین بسیار مهم است که به عنوان یک راه برای حفظ جوانی و زیبایی، موفقیت آمیز باشد. با این حال، محبوبیت کاشت موی طبیعی هزاران پزشک غیرمجاز را به این تجارت کشانده است که منجر به هزاران نمونه از نتایج کاشت مو ناموفق و غیرطبیعی شده است. در برخی موارد در همان ابتدا آشکار می‌شود که کاشت مو با شکست مواجه شده است و در موارد دیگر پس از رویش موها و گذشت چندین ماه از کاشت مو این نتیجه ظاهر می‌شود.

ما نگرانی شما در مورد نتایج ایمپلنت مو درک می‌کنیم؛ اضطراب یک واکنش طبیعی انسان است، به خصوص قبل از جراحی زیبایی مانند کاشت مو. اگر قصد انجام کاشت موی طبیعی دارید، باید اطلاعات خود را در مورد این روش افزایش دهید؛ آشنا شدن با مشکلات احتمالی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید و نحوه پیشگیری از آن‌ها برایتان مفید خواهد بود. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا در این مقاله برای شما اطلاعات جامعی در مورد علائم کاشت مو ناموفق و علل آن آماده کرده است؛ لطفا با ما همراه باشید.

کاشت مو ناموفق چیست؟

کاشت مو به عنوان یک روش نسبتاً پرهزینه در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از کلینیک‌ها در گوشه و کنار جهان اقدام به انجام ایمپلنت مو نموده و آن را با قیمت‌هایی ارائه می‌کنند که حتی حداقل هزینه‌های جراحی کاشت مو را نیز پوشش نمی‌دهد. اکثر افرادی که اغوا شده و به چنین مراکزی مراجعه می‌کنند در نهایت پشیمانی، موهای آسیب دیده و در برخی موارد مشکلات جدی سلامتی را تجربه خواهند کرد. هرچند که متأسفانه، کاشت مو ناموفق به کلینیک‌های فوق العاده ارزان محدود نمی‌شود و برخی از کلینیک‌ها در سطح کشور و سایر نقاط دنیا که از بیماران خود هزینه‌های هنگفتی برای جراحی‌های کاشت مو دریافت می‌کنند، نرخ شکست بالایی دارند که ریشه در بکارگیری کارکنان کم‌تجربه و مدیریت ضعیف عمل دارد.

5 علت اصلی کاشت مو ناموفق طبق نظر متخصص پوست و مو

علائم کاشت موی ناموفق چیست؟

در ادامه برای کمک به شما در شناسایی ناموفق بودن کاشت مو، علائمی را آورده‌ایم که خوب است به آن‌ها توجه کنید:

  1. کم پشت بودن ناحیه اهدا کننده: باید بدانید که کاشت مو روش مناسبی برای همه نیست. اول از همه، فردی که تحت عمل کاشت مو قرار می‌گیرد نباید هیچ گونه مشکل سلامتی مانند سرطان یا دیابت داشته باشد و جدای از این مهم است که وضعیت سلامت عمومی متقاضی خوب باشد. پس از برآورده شدن این شرط، اولین ناحیه‌ای که مورد بررسی قرار می گیرد ناحیه اهدا کننده است، از آنجایی که گرافت‌های مورد نظر برای کاشت مو از ناحیه پشت و طرفین سر گرفته می‌شوند لازم است که تعداد موهای کافی، قوی و ضخیم در این نواحی وجود داشته باشد. اگر فولیکول‌های کافی در ناحیه اهداکننده وجود نداشته باشد، ممکن است عمل انجام شده انتظارات را برآورده نکند و با شکست مواجه شوید.
  2. عدم تراکم کافی مو در ناحیه تحت کاشت: پوشاندن نواحی طاس و افزایش تراکم مو یکی از اهداف اصلی عمل کاشت مو است و بدین منظور باید در ابتدا برنامه ریزی با دقت انجام شود تا از میزان تراکم اطمینان حاصل شود. تعیین زاویه مو و توزیع مناسب پیوندهای موجود در این نواحی نیز مهم است و به این ترتیب نتیجه متعادل و شدید خواهد بود و به طور کلی انتظارات را برآورده خواهد کرد. همین که به دلایلی نمی توان به تراکم کافی برای پوشاندن پوست کف سر دست یافت، برای شکست کاشت مو کافی است. در این مرحله اگر برنامه ریزی دقیقی صورت نگرفته و رویه‌ای بی‌دقت انجام شده باشد، نتیجه منفی خواهد بود.
  3. غیر طبیعی بودن خط مو: مهمترین ناحیه در کاشت مو، خط مو در قسمت جلوی سر اس؛ این خط باید به طور طبیعی و درست تنظیم و کاشته شود. برخی از اپراتورهای کاشت مو، اشتباهاتی در حین کاشت این قسمت مرتکب می‌شوند که ممکن است موجب غیرطبیعی شدن نتیجه نهایی گردد. مهم است که پزشکان از پیوندهای منفرد برای کاشت مو در خط جلویی مو استفاده کنند؛ اگر آن‌ها ترجیح بدهند که گرافت چندتایی را استفاده کنند، یک نتیجه غیر طبیعی به دست می‌آید. علاوه بر این، هرگز نباید فراموش کرد که آن‌ها باید در یک زاویه خاص کاشته شوند زیرا اولین چیزی که افراد در کاشت مو به آن توجه می‌کنند خط موی جلو است. اگر روش انجام شده در اینجا اشتباه باشد، این امر اجتناب ناپذیر است که پیوند مو به طور کلی با شکست مواجه شود.
  4. تداوم ریزش مو: دلیل اصلی برای انجام عمل ایمپلنت، ریزش مو است. ریزش دائمی مو باعث طاسی یا نازک شدن موها می شود و برای رفع این مشکل، گرافت‌های استخراج شده از ناحیه اهدا کننده به ناحیه مربوطه منتقل می‌شوند با این حال، ریزش مو باید دقیقاً قبل از کاشت مو به طور کامل متوقف شود. اگر ریزش مو ادامه یابد، ابتدا درمان‌های مخصوص برای متوقف کردن آن در نظر گرفته می‌شود و کاشت مو پس از نتیجه‌گیری از آن‌ها در مراحل بعدی انجام می‌شود. اگر کاشت مو با وجود ریزش مداوم انجام شود، تراکم مو به مرور زمان از بین می‌رود و بنابراین، اثرات کاشت مو می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین برود و این یک کاشت مو ناموفق خواهد بود.
  5. پزشک و کلینیک: موفقیت کاشت مو به طور مستقیم به پزشکان و کلینیک انجام دهنده این عمل بستگی دارد. اگر پزشکان یا کلینیک‌هایی که در این زمینه شناخته شده و با تجربه نیستند، صرفاً به دلیل ارزان بودن ترجیح داده شوند، شکست کاشت مو اجتناب ناپذیر خواهد بود. زیرا چنین مکان‌هایی اهداف فقط بر سود متمرکز خواهند بود و ممکن است هیچ نتیجه مثبتی را به دنبال نداشته باشد.

5 علت اصلی کاشت مو ناموفق طبق نظر متخصص پوست و مو

چرا برخی از روش‌های کاشت مو با شکست مواجه می‌شوند؟

ما تحلیلی از جراحی‌های ناموفق کاشت مو در سراسر جهان انجام داده‌ایم و با وجود اینکه متقاضیانی که تحت عمل ترمیم مو قرار گرفته‌اند متفاوت بودند، اما همه آن‌ها از نتایج ناراضی بودند. ما 5 دلیل اصلی نارضایتی در این بیماران را شناسایی کردیم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. بی تجربگی جراح: روش‌های کاشت مو روش‌های دقیقی هستند که به پشتکار قابل توجهی نیاز دارند. تسلط بر این مهارت به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و برای هیچ داوطلبی شرط مطلوبی نیست که به عنوان "کیس آزمایشی" در نظر گرفته شود. در برخی موارد، کاشت مو توسط یک پزشک بی تجربه انجام می‌شود، در نتیجه پیوند به درستی انجام نمی‌شود و باعث شکست این عمل می‌گردد.
  2. مراقبت‌های ناکافی پس از کاشت: مراقبت از خود پس از کاشت مو به اندازه خود عمل مهم است. در دوران نقاهت بعد از ایمپلنت موی طبیعی، پزشک دستورالعمل‌های مراقبت پس از عمل و همچنین اطلاعات جامعی را در مورد نحوه استفاده از داروها پس از عمل را در اختیار شما قرار می‌دهد که انجام مسئولانه آن‌ها در رضایت بخشی نهاییتان مهم است. به عنوان مثال مشاهده شده است که برخی از افراد پوسته پوسته شدن گسترده در اطراف ساقه موی خود را تجربه می‌کنند. خاراندن این ناحیه یا شستشوی نامناسب مو ممکن است بر بقای پیوند و همچنین نتیجه نهایی تأثیر منفی بگذارد.
  3. کاندیدای ایده آل برای کاشت مو نیستید: این روش شگفت انگیز زندگی افراد را متحول می‌کند، اما به یاد داشته باشید که همه کاندیدای مناسبی برای جراحی کاشت مو نیستند. قبل از جراحی، گرفتن سابقه پزشکی دقیق و اطلاعات ژنتیکی متقاضی، روشن کردن موضوعاتی مانند روش جراحی و همچنین مرحله بعد از عمل بسیار مهم است. در غیر اینصورت مشخص نمی‌شود که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت هستید یا نه و نتیجتاً با یک کاشت مو ناموفق مواجه خواهید شد.
  4. عدم صداقت در کلینیک های کاشت مو: مانند هر حرفه‌ای، متأسفانه همه افرادی که در زمینه پزشکی کار می‌کنند همیشه خوب و صادق نیستند. همانطور که در مورد سطح تجربه پزشک تحقیق می‌کنید، باید تحقیقاتی را نیز انجام دهید تا اعتبار کلینیک‌های کاشت مو را ارزیابی کنید. در نهایت شما باید با یک دکتر کاشت مو که صادق است و دنبال پول شما نیست، کار خود را ادامه دهید. کلینیک‌های کاشت مو که فقط به فکر کسب درآمد از شما هستند به رفاه، سلامتی شما و ارائه یک نتیجه رضایت بخش کاشت مو اهمیتی نمی‌دهند و باید انتظار یک شکست در کاشت موی طبیعی باشید.
  5. سوء تفاهم: جراحی کاشت مو فقط اولین مرحله از عمل است، در مرحله بعد شما یک فرآیند طولانی به اسم نقاهت و رشد مجدد مو را در پیش دارید. برخی افراد تمایل دارند در نتیجه گیری عجله کنند و قبل از تکمیل فرآیند نقاهت و بدون دادن هیچ شانسی به بدنشان برای رشد مو، عمل را ناموفق اعلام کنند. شما باید انتظار داشته باشید که نتایج قابل مشاهده کاشت مو را در عرض 12 ماه یا بیشتر مشاهده کنید و گاهی اوقات ممکن است بی تاب شوید یا نتیجه را زیر سوال ببرید. تمایل به دیدن نتایج قابل توجه در اسرع وقت کاملا طبیعی است اما شما باید شکیبا باشید. مشورت با پزشک یا مشاور پزشکی در مورد نتایج کاشت مو در ماه‌های بعد (قبل از انجام عمل) به جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم کمک می‌کند.

کاشت مو در کلینیک تخصصی رز

تا زمانی که قبل از اقدام برای کاشت مو به همه مسائل ذکر شده در این مقاله توجه کافی داشته باشید، نیازی به نگرانی در مورد ناموفق بودن کاشت مو ندارید. نکته مهم این است که بتوانید یک کلینیک کاشت مو و متخصص با تجربه پیدا کنید تا بتوانید نتایج موفقیت آمیزی را تجربه کنید. اگر به دنبال کلینیک کاشت مو در تهران هستید که ایمپلنت مو را با موفقیت و حداکثر میزان تراکم برایتان انجام دهد، می‌توانید با ما تماس بگیرید و درخواست مشاوره در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز از دکتر رضا روحانی را کنید. به این منظور دعوتتان می‌کنیم با شماره 09120687732 تماس حاصل فرمایید.

منابع

https://cosmeticium.com/signs-hair-transplantation-will-fail/


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس