نوسان در بازار ارز ادامه آشوب‌ها در کشور است/ بازارساز دنبال کنترل محدوده افزایش نرخ ارز

یک کارشناس اقتصادی گفت: کشورهای غربی برای حمایت از آشوبگران در داخل کشور به دنبال افزایش فشار اقتصادی و ایجاد التهاب در بازار ارز ایران هستند.

به گزارش مشرق، حسین درودیان کارشناس مسائل اقتصاد ایران درباره تحولات بازار ارز در روزهای گذشته، اظهار داشت: اخبار مثبت و منفی در بازارهای مالی می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد. مسئولان بانک مرکزی و اقتصادی کشور باید با اعلام اخبار مثبت، به بازار علامت مثبت بدهند.

وی ادامه داد: با اغتشاشات صورت گرفته در یک ماه و نیم گذشته، اخبار منفی فراوانی در بازارهای مالی منتشر شده است که این مساله تا حدود زیادی باعث شکل گیری روند هیجانی و منفی در بازار ارز شده است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: کشورهای غربی برای حمایت از آشوبگران در داخل کشور به دنبال افزایش فشار اقتصادی و ایجاد التهاب در بازار ارز ایران هستند. به همین دلیل اخبار ناامیدکننده از توافق هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

درودیان با اشاره به تورمی که در کشور وجود دارد، افزود: به نظر می‌رسد رشد نقدینگی و تورمی که در اقتصاد ایران وجود دارد، به هر حال باعث افزایش نرخ ارز خواهد شد. البته در ماه های گذشته رشد این دو متغیر اقتصادی تا حد زیادی متوقف شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در یک اقتصاد با شرایط کشور ما، یک اتفاق طبیعی خواهد بود، تصریح کرد: بازارساز باید محدوده افزایش نرخ ارز را کنترل کند. به هر حال اقتصاد ایران یک اقتصاد صادرات محور است که نرخ ارز می‌تواند میزان این صادرات را تحت تاثیر قرار دهد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ثابت نگه داشتن نرخ ارز در شرایط فعلی مطلوب نیست و بانک مرکزی باید یک محدوده برای این افزایش در نظر بگیرد و اجازه ندهد این افزایش قیمت سبب رشد افسار گسیخته نرخ ارز شود.

درودیان تاکید کرد: در صورتی که افزایش نرخ ارز تحت کنترل باشد، فعالان اقتصادی به توانایی بازارساز اطمینان می کنند و همین مساله می‌تواند انتظار تورمی افزایش نرخ ارز را به شدت کاهش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 0
    خدا بهتون مرگ بده که همیشه دنبال ارتباط دادن گ... به شقیقه هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس