کد خبر 1433505
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰
خوراکی‌های موثر در تشدید بیش فعالی را بشناسید

مصرف برخی از خوراکی‌ها باوجود ظاهر و طعم جذاب باعث ایجاد اختلال‌های روانی نظیر بیش فعالی می‌شوند.

به گزارش مشرق، بیش فعالی یا کم توجهی یکی از اختلال‌های روانی است که از سنین کودکی و به دلایل مختلف در افراد به وجود می‌آید و در جمعیت پسرها بیش از دخترها بروز می‌کند

باید توجه داشت که مصرف برخی خوراکی در بروز بیش فعالی یا تشدید آن موثر هستند که از آن جمله می‌توان به قند بیش از حد، غذاهای تصفیه شده بیش از حد، میوه و سبزیجات کم، رنگ‌های غذایی قرمز و کمبود اسیدهای چرب امگا ۳ همگی به عنوان عوامل بالقوه‌ای و تشدید کننده اشاره کرد.

پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهند که رژیم غذایی عاری از سالیسیلات نیز موثر است، زیرا سالیسیلات ترکیبی گیاهی است که به عنوان ماده نگهدارنده در محصولات غذایی فرآوری شده و رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی به کار می‌رود.

همچنین آب نبات با قند و رنگ‌های مصنوعی، ترکیب بدی برای کودکان مبتلا به بیش فعالی است و این دو خوراکی منجر به تشدید علائم بیش فعالی خواهد شد.

جالب است بدانید که خوردن ماهی و سایر غذاهای دریایی حاوی جیوه می‌توانند علائم بیش فعالی را در طولانی مدت تشدید کنند، زیرا جیوه نیز مانند سلولز هضم سختی دارد و می‌تواند با گذشت زمان در مغز تجمع کند، بنابراین باید در مورد مصرف ماهی با متخصص مشورت کنید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز از دیگر خوراکی‌هایی هستند که علائم بیش فعالی را تشدید می‌کنند، زیرا قند، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، رنگ‌های مصنوعی، کافئین و سایر محرک‌ها در این نوشیدنی‌ها وجود دارند و باید مصرف آن‌ها را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس