به گزارش مشرق، مهدی جمشیدی  طی یادداشتی در کانال ایتای خود نوشت:

۱- فلسفۀ زندگی، «لذّت» نیست

انگاره‌ای که حامی «برهنگی» است، از اصالت «لذّت» استقبال می‌کند و بر آن تکیه دارد. در اصالت لذّت، زندگی انسان به اندازه‌ای مطلوب است که خوشایند باشد و خوشایندی نیز چیزی جز «لذّت» نیست. زندگی، برای لذّت است و لذّت، «هرچه بیشتر» باشد، بهتر است. ازاین‌رو، انسان، زندگیِ اجتماعی را برمی‌گزیند تا در سایۀ آن، خوشی‌ها و لذّت‌های بیشتری نصیبش شود. در این نگاه، هیچ سخنی دربارۀ «کمال» و «انسانیّت» و «ارزش» و «سعادت» و «معنویّت» در میان نیست؛ چراکه همۀ این امور، «توهم‌ها» و «شبه‌واقعیّت‌ها»یی هستند که در برابر «لذّتِ حداکثری»، مانع‌تراشی می‌کنند. تنها قیدی که پیش روی لذّت من است، لذّت دیگران است؛ یعنی لذّت من تا آنجا محترم و منطقی است که لذّت دیگران را نخراشد. بیش از این، هیچ معیار و قاعده‌ای وجود ندارد که بخواهد انسان را به سمت‌سوی خاصی «هدایت» کند، بلکه این «شهوت» و «میل» و «خواستۀ» خودِ فرد است که باید مبنا و اساس قرار بگیرد و فرمان بدهد.

۲- بدن، همۀ «وجودِ من» نیست

برهنگی، امری معطوف به بدن است و معتقدان به برهنگی، بدن را می‌ستایند و تنها به بدن می‌اندیشند. بدن رد این نگاه، همه‌چیز است و انسان جز بدن، هیچ نیست و اگر هم واقعیّت دیگری در میان باشد، این بدن است که اصالت دارد و باید به آن پرداخت و غیربدن را به حاشیه راند. انسان، مساوی است با بدن و تمام مناسبات اجتماعی نیز بدن تکیه دارند. از طرف دیگر، چون بدن، متعلّق به من است و تنها من می‌توانم دربارۀ آن تصمیم بگیرم، می‌توان رهاسازی بدن و برهنگی را انتخاب کنم. نفیِ غیربدن، یا فروکاهیدن آن، بر تحقیر روح و بُعد معنوی انسان را این رویکرد دلالت دارد؛ چنان‌که بدن، فصل مشترک میان انسان و حیوان و انسان از جهت بدنی، همان حیوان است. آنچه که موجب تمایز، بلکه برتری انسان بر حیوان می‌شود همان شرافت روحی و لایۀ معنوی و قدسیِ وجود انسان است. تمدّن غربی از هر جهت، یک تمدّن بدن‌محور و بدن‌اندیشه است و این واقعیّت، ریشه در جهان‌بینیِ مادّی آن دارد؛ در متن این نگرش، معنا و معنویّت و امور قدسی، خیالات شخصی و بی‌پایه هستند که در بهترین حالت، دردها و خلاء‌های درونی انسان را تسکین می‌دهند، بی‌آن‌که هیچ بهره‌ای از حقیقت برده باشند.

۳- جامعۀ برهنه، «عفیف» نیست

فلسفۀ «پوشش»، حفظ «عفت» است و بدون پوشش، عفت و پاکدامنی و حیا و اخلاق به تاراج خواهد رفت. آنان که میان پوشش و عفاف، فاصله می‌افکنند و پوشش را «لازمۀ عفاف» قلمداد نمی‌کنند، می‌دانند که میان این دو، «پیوستگی قهری» و «ارتباط تکوینی» وجود دارد و جامعۀ برهنه، هرگز طعم عفاف را نخواهد چشید؛ چنان‌که تمدّن غربی از آن هنگام که مسیر برهنگی را در پیش گرفت، در چالۀ «فحشا» و «هرزگی» و «فساد اخلاقی» فرو افتاد و تباه شد. پوشش، همچون «پوسته»‌ای است که از «هستۀ» عفاف، حفاظت می‌کند. اگر این پوسته شکافته شود، هسته نیز در امان نخواهد ماند. هیچ راه و روش دیگری برای عفاف و پاکدامنی اجتماعی، نمی‌تواند جایگزین پوشش شود و خلاء آن را برطرف سازد. بنابراین، عبور از حجاب، پایان عفاف و درنوردیدن مرزهای اخلاق و ارزش‌های عالی است.

۴- برهنگی، برآمده از «میل جامعه» نیست

جامعۀ ایران چه در دورۀ پیشااسلام و چه در دورۀ پسااسلام، هیچ‌گاه به سوی برهنگی حرکت نکرده و برهنگی را ارزش قلمداد نکرده است. در هیچ نقطه‌ای از تاریخ ایران، نمی‌توان رد پایی از برهنگی یافت و بر اساس آن ادّعا کرد که پوشش، پیشنهاد اسلام به زنان ایرانی بوده است. زنان ایرانی حتّی در دورۀ پیشااسلام نیز مایل به برهنگی و خونمایی و بدن‌محوری نبودند و جامعه را به طرف بی‌اخلاقی و پرده‌دری و هرزگی سوق ندادند. ازاین‌رو، باید گرایش به پوشش را جزو «تمایلات عمیقِ تاریخیِ جامعۀ ایران» دانست. بااین‌حال، در دورۀ تاریخی اخیر در اثر تماس فرهنگی با غربِ متجدِّد و حاکمیّت تجدّد آمرانۀ رضاخانی، جامعۀ ایران گرفتار «تکانه‌های فرهنگی» شد و برهنگی در لایه‌های از جامعه نفوذ یافت. پس برهنگی، امری «وارداتی» و «بیگانه» است. البتّه حتّی غرب نیز در دورۀ تجدّد به برهنگی رو آورد و آن را توجیه نظری کرد، وگرنه در دورۀ پیشاتجدّد، این‌گونه نبود که برهنگی در غرب، رسم رایج و عمومی باشد. آنچه که امروز در غرب مشاهده می‌کنیم، حاکی از تحوّلات چند سدۀ اخیر است و نمی‌تواند گویای تمام تاریخ غرب باشد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    16 7
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • GB ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    11 96
    به شمایی که این مقاله نوشتی چه مربوط که اگر کسی بخواهد لذت جویی بکنه یا نه ؟ شما برو دنبال فلسفه اصلی حیات ،کسی بهتون کاری نداره ،یکی هم می خواهد بره دنبال لذت جویی ،بتو چه؟
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      13 4
      چشم قربان
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      60 3
      بره دنبال لذت جویی ولی نه تو جامعه. تو خلوت خودش. دلیلی نداره هزینه لذت اون رو جامعه بده. صلاح جامعه بر منافع فردی ارجحه
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      23 1
      کسی منکر لذت جویی انسانها نیست اما شاید لذت شما رابطه با حیوانات یا همجنس بازی در ملا عام باشد دیگران چه گناهی کرده اند که کثافتکاری علنی شما را که مطابق با هیچ اصل انسانی نیست ببینند ؟
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      16 1
      چقدرتودیگه حیوان صفتی.میتونی بری توجنگل زندگی کنی،زندگی باحیوانات برات بهتره
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      16 1
      به تو ی لذت جو چه مربوط که ایشون مقاله نوشته؟
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      16 3
      مگه جامعه محیط خصوصی توئه که هرطور بخوای توش بگردی و محیط عمومی رو ناامن کنی؟!
    • دیده بان IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      12 0
      چطوری حیوون؟ نباید از این حرف ناراحت بشی چون انسان لذت جوی صرف، همون حیوونه که شکلی از انسان داره.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      11 0
      یکی هم می خواهد بره دنبال لذت جویی ،بتو چه؟// من چندبار در زندگی با مرگ روبرو شدم. اگه از لحظه تولدت تا لحظه مرگ «لذت جویی» کرده باشی در "لحظه مهیب مرگ" و ترک این دنیا _که آدم عاجز میشه و هیچکاری از دست آدم برنمیاد _خواهی گفت :« در همه عمرم یک لحظه خوش نداشتم». اینکه تو گاو و گوسفندی زندگی کنی به کسی مربوط نیست . اینا از روی دلسوزی این حرفارو میزنن. وقتی رفتی اونطرف جز پشیمونی هیچی برات نمیمونه. بزنی تو سر خودت و بگی "میخام برگردم و جبران کنم فایده ای نداره". درست مثل کسی که تو دبیرستان درس نخونده و حالا موقع کنکور به شکر خوردن افتاده. منتها 1 میلیون بار بدتر. من این لحظه رو تجربه کردم. میدونم چی می گم.
    • حجت IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      9 0
      برخلاف فرهنگ غربی که فرد محور است اسلام خانواده محور و جامعه محور است. هرچیزی که نظم و نظام خانواده و جامعه را به هم بزند باهاش مخالفه. پرت و پلاهای تو هم مال 2500 سال پیش ارسطو و سقراطو ... هستش و در همون غرب هم اگه بخوای نظام جامعه رو به هم بزنی دودمانتو دود میدن
    • علی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      10 0
      خیابون ارث پدرت نیست هرکاری توش انجام بدی اگرم مریضی برد دکتر لذت هاتو تعمیر کن.معلوم نیست برای چی زندگی میکنی
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      9 0
      به تو چه مربوطه که یک نفر می خواهد مثل انسان زندگی کنه و مبانی زندگی درست و ارزشمند رو بفهمه و تعقل کنه. بعضی ها خودشون کورن با بینایی دیگران هم مشکل دارن.
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      10 0
      چه میشه بهت گفت خوب بیشعوری دیگه دست خودتم نیست😁
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      2 0
      بابا اینها زنانشان همان جهاد نکاحیون داعش هستند
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      6 0
      لذت من در اینه که جلوی لذت‌جویی و بی‌بندوباری تو رو بگیرم. به تو چه که من دنبال لذت بندگی خدا هستم؟!
    • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      2 0
      معلوم است شما یک نر چشم چران هستید . و حاضر نیستید از طریق حلال نیازهای خود را برطرف کنید
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      2 0
      الان یکی بخواد با خانواده شما لذت جویی کنه مانعی نداره؟؟ نزنید این حرف رو
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      2 0
      به تو هم ربطی ندارد بگو ما در مرحله حیوان هستیم وجز حیوان نمی تواند حرف ما را بفهمد!۱
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      3 0
      تو بدنت مال خودت ولی جامعه مال احاد مردم اون جوانی که به سن بلوغ رسیده چه گناهی کرده شما به اون وضعی که میاین توخیابون
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      1 0
      احمق
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    25 4
    حجاب واکسن است. واکسن برای ایمن سازی بانوان در برابر افراد هرزه. واکسن برای اینکه دیگران به زن بعنوان کالای جنسی نگاه نکنند.واکسن برای اینکه خود زن نیز به خودش بعنوان کالای جنسی نگاه نکند و دنبال اعتلای شخصیت انسانی خود باشد. حجاب واکسن آرامش روانی جامعه است.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      4 0
      نوع پوشش و حرکات افراد به دیگران پیام‌هایی را ارسال می نماید و به تعبیر شهید مطهری: «حرکات و سکنات انسان گاهی زبان دار است. گاهی وضع لباس، راه رفتن، سخن گفتن زن معن دار است و به زبانِ بی زبانی می گوید: دلت را به من بده، در آرزوی من باش، مرا تعقیب کن؛ گاهی بر عکس، با زبان بی زبانی می گوید: دست تعرّض از این حریم کوتاه است
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    22 4
    حجاب مانع چه چیزی است؟ آیا تا حالا فکر کرده اید؟ زنان ایران زمین ؛ با حجاب خود تا بالاترین مراتب ؛ تحصیلات دانشگاهی ؛ ورزشی ؛ اجتماعی ؛ اقتصادی ؛ و .... صعود نموده اند.. پس حجاب مانع چه چیزی است که برخی با آن مخالفت می کنند؟؟؟؟؟ بله حجاب مانع بزرگ ؛ برای شهوترانی افراد هرزه و بی ناموس است. بله حجاب مانع بزرگ ؛ برای بازیچه کردن دختران و زنان است.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    18 2
    ای آموزش وپرورش ای دانشگاه ،پرورش رو هم جدی بگیرید‌ این اغتشاشگران رو از کوتوله فکری بودن درآورید
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    14 2
    در تمدن دینی عقل و منطق تمایلات را راهبری میکند ولی در تمدن غربی تمایلات منطق میسازند یعنی هرچه بر اساس لذت است درست است علت جذابیت تمدن غربی برای برخی نیز همین هست که شما مختارید منطق و قوانین را بر اساس تمایلاتتان تغییر دهید هر چند به ضرر خودتان و جامعه تان باشد تمایل و لذت حرف اول را میزند.
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      3 0
      «نگهداری و پوشیدگی زن (با توجه به موقعیت روحی و جسمی‌اش) برای او بهتر است و زیبایی‌اش را پایدارتر می سازد»
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      5 0
      یکی از ویژگی های زن جذابیت جنس زن است. جسم زن همواره برای مرد جذابیت داشته و مرد همیشه دنبال تصاحب آن بوده اما زن تنها زیبایی و جذابیت جنسی نیست بلکه یک شخصیت و هویت انسانی با همان کرامت انسانی می باشد. حجاب با پوشاندن جذابیت ها و زیبایی های ظاهری زن باعث می شود که توجه ها به سمت شخصیت انسانی زن جلب شود و تمرکز نگاه ها از ظاهر به باطن کشیده شود
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      3 0
      وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ 56/ سوره مبارکه ذاریات و من جنّ و انس را نیافریدم مگر برای اینکه مرا (به یکتایی) پرستش کنند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    16 4
    زن ــ ..رزگی ــ نازایی !!!!!
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    13 17
    گربه دستش به گوشت نمیرسه می گه بو میده. پس چرا اینقدر برای رفتن به اونور دنیا له له میزنید.یه جوری مطلب نوشتی انگار هر کی تو امریکا زندگی می کنه یه حیوونه. این داستانا قدیمی شده چند تا حرف بدرد بخور بزنید
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      4 1
      برای جواب امثال شما فقط از آمار رسمی دولت امریکا می گویم از هر ۵ زن ۳ زن در امریکا مورد تجاوز قرار گرفته اند و و ۵۴ دصد امریکایی ها فرزند نامشروع هستند آمار های وحشتناک دیگر بماند
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      3 0
      امریکا چرا اینقدر برا ازادی !!!!!! ایران له له میزنه معلومه کاپتولاسیون و حق توحش و ماهی 10 هزار دلار برا هر 50 هزار مستشار حسابی مزه کرده بوده
    • دیده بان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      5 1
      ببخشید اشتباه مثبت دادم. برو از اونایی بپرس که له له می زنن. ما یک ذره از خاک وطن مون را با کل اون خراب شده عوض نمی کنیم. این دنیا به زودی برای هریک از ما می گذره و راهی آخرتی میشیم که پایانی نداره و اونجا تو جواب حرف احمقانه ات را می گیری.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      4 0
      برای پول میرن امریکا همین طور که برای پول میان تهران و مراکز شهرستان ها. ان جا محل ثروت غارت شده چند قاره است.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      2 1
      شما از کجا فهمیدی له له میزنه بره خارج؟
    • . IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      2 0
      آمریکاییها یا دنبال همجنس بازی یا جنس مخالف،یا مواد یا دزدی یا ادم کشی.یا رکورد شکنی تو ....ی.پسر رییس جمهورشونم که لپتاپش لو رفت،اما کسی کارش داشت؟؟ ولی فقط یه نفر که سکته کرد کل کشورو ریختید به هم.ولی خوشحالم چون این ثالت میکنه که ما تا الان چقدر با لطافت برخورد میکردیم که حساسیت انقدر بالاست
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      4 0
      امروزه یانکیستان پر از مهاجران درپیتی از آسیایی تا آمریکای لاتین و آفریقا و اروپا است! رفتن به یانکیستان فقط کمی بی غیرتی و وطن فروشی لازم دارد و بس!!!
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    10 2
    بزرگترین اتتقام از زنان بی محلی کردن است ایا بلدید؟
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    3 0
    معترضان به حجاب لطفاً پاسخ دهید. _ حد و اندازه بی حجابی چقدر است؟ _ آیا  پوشش و رفتار های محرک جنسی آزاد است؟ _ آیا رواج  بی عفتی در جامعه باعث نشر آن در جامعه می‌شود  ؟ _ آیا رواج برهنگی، آزادی و آرامش  دیگران را از بین نمی‌برد؟ _  رعایت حجاب در کشور ایران، یک قانون اجتماعی برای همه مردم  با  ادیان  و  ملیت‌های مختلف است یا  یک عمل صرفاً اعتقادی است؟ _  برخورد هوشمندانه، بازدارنده‌ و محترمانه با متخلفان از قوانین چیست؟ _ چرا در جوامعی که پس از جنگ جهانی دوم  برهنگی و روابط جنسی آزاد شد، آمار تعرض به خانمها و تولد نوزادان نامشروع ده‌ها برابر شد؟ _ چرا در جوامعی که برهنگی  و روابط جنسی آزاد شد، روابط آزاد به همجنس گرایی و روابط  جنسی با حیوانات کشیده شد؟ _ کانون گرم خانواده و احترام به والدین در جوامع برهنه  بیشتر است یا در جوامع با رعایت حجاب و عفاف ؟
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    3 0
    ان ها انارشیست هستند. چهار روز دیگر برای الکل، همجنسگرایی و ....با حیوانات راهپیمایی می کنند. فکر نکنید همین جا متوقف می شوند.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    2 0
    حیا و عفاف و ستر و پوشش تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گرانبهاکردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد به کار برده است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    2 0
    درود بر مشرق
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    4 0
    دسترسی بدون دردسر و راحت به زن باعث بی ارزشی او می شود و برعکس هر چه‌قدر وصال برای مرد سخت تر باشد ارزشش بیشتر خواهد بود. یکی از کارکردهای حجاب همین است. قرار دادن حائلی بین زن و مرد باعث سخت تر شدن دسترسی مرد به زن و در نتیجه خواستنی تر شدن زن می شود. مفهوم عشق به معنای واقعی نیز در سایه همین منطق شکل می گیرد. اساساً مردان بیشتر به زنی عشق می ورزند که عفت و وقار بیشتری داشته باشد و خود را به‌راحتی در اختیار او قرار ندهد. راسل در این باره می گوید: تصور من بر این است که اگر مردی به سهولت به زنی دست یابد، احساس آن مرد به آن زن یک نوع احساس عاشقانه عمیق نمی تواند باشد
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    3 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    3 0
    واقعا نکات، خوب و مبنایی بیان شد،چنین نکات و تحلیل های با مبنا و درست باید از طریق رسانه ها تکرار بشه.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    2 0
    اتفاقا هدف اصلی حیات حرکت در راه خداست و ارزش های معنوی است و گرنه اگه به خوردن باشه که گاو از همه انسان ها بالاتره.البته قابل انکار نیست که وجود گاو شرف داره به خیلی ها.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    3 0
    لذت جو تو رو چه به فلسفه ... زندگی نکبت شما در حیوانیت خلاصه شده. به هم نوع خودتان فقط به عنوان کالا و کسی که فقط باید لذت جست نگاه می کنید تهش هم کل جامعه را مثل خودتون به گند و نکبت می کشید
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    لذت گرایی ناشی از فراموشی آخرت و حساب و کتابه
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    هدف خلقت لذت جویی نیست. گرچه لذتهای حلال ممنوع نیست. اما واقعا هدف خلقت بندگی خداست. هرکی هر خلافی انجام میده به همون میزان از هدف خلقتش دور شده
  • علویان IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    فرهنگ حجاب وعفاف از شاخصه های ایرانیان قبل از اسلام بوده واسلام آن را تایید کرد.اصولا عفاف وحجاب زنان ومحاسن مردان از امتیازات ایرانیان دربرابر یونانیان بوده است .درآن روز ایرانیان اصلا مجالس مختلط نداشتند وزنان نمی امدند به دیدن یونانی ها ورومی ها ولی یونانی ها زنانشان برهنه بودند درمجالس این آقایانی که ادعای ارانی وملی گرائی می کنند دروغ می گویند یا بی سوادند از تاریخ ایران ودین زرتشت خبرندارند بروند مطالعه کنند.دختران ایرانی که به مدینه آمدند محجبه بودند وهمین عامل ازدواج سید الشهدا با شهربانموی ایرانی شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس