کد خبر 1433645
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
قطعی برق در پایتخت اوکراین آغاز شد+ فیلم

برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های تصاویری از قطعی برق گسترده در پایتخت اوکراین منتشر کردند.

به گزارش مشرق، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از قطعی برق در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین منتشر کردند.

به نوشته اسپوتنیک، در پی خاموشی‌های پی‌درپی، هلدینگ انرژی اوکراین اعلام کرده قطعی برق اضطراری در کی یف هم آغاز شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا دیروز یکشنبه در گزارشی نوشت مقامات اوکراین به سختی در تلاشند که شبکه برق این کشور را حفظ کنند که در پی حملات موشکی اخیر روسیه به شدت آسیب دیده است، اما مقامات در کی‌یف، پایتخت اوکراین می‌گویند در حال برنامه‌ریزی برای رویارویی با یک احتمال دیگر هم هستند: خاموشی کامل شهر که مستلزم تخلیه نزدیک به ۳ میلیون نفر است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، پس از اینکه ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین آسیب دیده، وضعیت در شهر کی‌یف چنان وخیم است که کارگران شهرداری در حال ایجاد هزار پناهگاه گرمایشی هستند که می‌توان به عنوان پناهنگاه هم استفاده شوند، در حالی که مهندسان تلاش می‌کنند نیروگاه‌های بمبارن‌شده را بدون تجهیزات کافی تعمیر کنند.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلزنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

در حملات ۱۹ مهر شهرهای «کی‌یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک از دریای خزر به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود. در روزهای اخیر نیز برخی شهرهای اوکراین هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    8 1
    وقتی یه دلقک میشه رییس جمهور مردمش باید این بدبختی هارو بکشن.
  • ش. AE ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    7 1
    وقتی به وعده های آمریکا دل خوش کنی همین وضعیت هست
  • مصطفی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    6 1
    بدبختا ؛ خوب زلنسکی رو از حکومت ساقت کنند شاید یک آدم جدید یک فکر جدید داشت شد با روسیه حرف بزنه مشکل مردم رو حل کرد. این زلنسکی خودخواهی می کنه هاااااااااا
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    4 1
    زلنسکی دلقک است . سریعا برکنارش کنید .
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    آخه زلنسکی نفهم کی میخوای از بردگی اسراییل در بیایی و اینقد با لجبازی با روسیه به مردم کشورت ضربه نزنی. دائم برای روسیه با ناتو پیغام تهدید می فرستی و سربازانت هم روس تبارها رو قتل عام می کنند اونم تحریک میشه میفته به جان اوکراین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس