قطر از جانب اروپا، در معرض حملات نژادپرستانه قرار دارد

یک مسئول قطری با اشاره به هجمه ها علیه دوحه در زمینه برگزاری جام جهانی، تاکید کرد که قطر به خاطر اینکه عرب و مسلمان است در معرض حملات نژادپرستانه قرار دارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ناصر الخاطر» مدیر اجرایی جام جهانی قطر با تاکید بر اینکه قطر به خاطر مسلمان و عرب بودن از جانب کشورهای اروپایی در معرض حملات نژادپرستانه قرار دارد، خواستار عدم توجه به چنین حملاتی از جانب رسانه های غربی شد.

وی با بیان اینکه قطر از زمان برنده شده در قرعه کشی میزبانی جام جهانی از طرف رسانه های غربی در معرض حملات نژادپرستانه قرار دارد، گفت: پایه و اساس این حملات سیاسی بوده و با انگیزه های نژادپرستانه، واهی و غیر معقول و غیر منطقی صورت می گیرد.

این مسئول قطری عنوان کرد: کشورهای اروپایی که ۱۱ بار میزبان جام جهانی فوتبال بوده اند، به دنبال انحصار میزبانی برای خود هستند و حاضر نیستند هیچ کشور عرب و مسلمانی مثل قطر افتخار این میزبانی را از آنها بگیرد.

الخاطر مرگ ۶۵۰۰ کارگر را در پروژه های عمرانی متعلق به جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را تکذیب کرد و گفت: روزنامه انگلیسی گاردین اولین رسانه ای بود که چنین آماری را جعل کرد و بعدها نیز به اشتباه خود اعتراف نکرد.

این مسئول قطری همچنین اخبار منتشر شده درباره اخراج کارگران از محل سکونت و استراحت خود را تکذیب کرد و گفت: برغم تبلغات رسانه های غربی استقبال چشم گیری از بلیط جام جهانی قطر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس