کد خبر 1434035
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
زمستان سخت در انتظار مناطق شرقی اوکراین

ساکنان مناطق شرقی اوکراین می‌گویند که در حالی با زمستانی سخت روبرو هستند که کمترین امکانات رفاهی نیز ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بعد از گذشت هشت ماه جنگ در اوکراین بسیاری از مردم این کشور با چالش جدید به نام زمستان روبرو هستند. ساکنان شهرها و روستاهای این کشور می‌گویند بعد از جنگ با زمستان سختی روبرو هستیم که هیچ امکانات رفاهی در آن نداریم.

ساکنان روستای هولیاپول در شرق اوکراین در گفتگو با خبرگزاری رویترز از کمبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های تخریب شده خبر دادند که در ماه‌های آینده با وجود سرمای سخت زمستان چالش بزرگی برای مردم این مناطق خواهد بود.

ناتالیا شصت ساله ساکن روستای هولیاپول در شرق اوکراین می‌گوید که در زیرزمینی تاریک و کثیف با چندین همسایه خود زندگی می‌کند که بدون برق و کمترین امکانات رفاهی تنها برای زنده ماندن تلاش می‌کنند.

این شهروند اوکراینی می‌گوید در این روستا حتی آب شیرین هم نداریم و برای تهیه آب به چاه‌های موجود وابسته هستیم.

او گفت: در ابتدا روی آتش می‌پختیم و حالا البته برای این کار یک کپسول گاز خریدیم، اما باید آن را ذخیره کنیم.

بنجامین، یک داوطلب آلمانی در میان امدادگرانی حضور دارد که به ساکنان کمک می‌کنند تا برای زمستان آماده شوند. وی می‌گوید مردم شرق اوکراین چالش بزرگی برای روبرو شدن با زمستان دارند و این درحالی است که کمترین امکانات مثل کفش و غذای گرم نیز ندارند.

این امدادگر آلمانی می‌گوید: تقریباً برای گرم شدن در اوکراین تنها سوخت چوب‌های بریده شده از درختان است ولی باید گفت که مردم این منطقه زمستان سختی در پیش خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس