نیاز باشد باز هم آنتی بیوتیک وارد می کنیم

وزیر بهداشت گفت: مصرف برخی داروها همزمان با موج آنفلوانزا افزایش یافت که با واردات محموله دارویی، این مشکل برطرف شد و در صورت نیاز، واردات باز هم در دستور کار خواهد بود.

به گزارش مشرق، دکتر بهرام عین اللهی از طرح دارویار به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های دولت و وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: سیستم دارویی، معیوب بود چراکه ارز ترجیحی به جای مردم ایران، برای مردم کشورهای منطقه از طریق قاچاق معکوس، هزینه می‌شد و برخی شرکت‌ها با ارسال پیش فاکتورهای کاذب، از محل اختلاف ارز ترجیحی و آزاد، سود می‌بردند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در طرح دارویار بنا شد که اختلاف قیمت ارز ترجیحی و آزاد، به بیمه‌ها پرداخت شود. مشکلاتی در تأمین نقدینگی، ارائه تسهیلات به تولید کنندگان، کاهش نرخ عوارضی و مالیات گمرکی و افزایش مصرف برخی داروها همزمان با موج آنفلوانزا رخ داد که با واردات محموله دارویی، این مشکل برطرف شد و در صورت نیاز، واردات باز هم در دستور کار خواهد بود؛ اما سیاست ما این است که با اقدامات اساسی در تولید دارو، به صادر کننده‌ای قدرتمند تبدیل شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عیسی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 0
    همون حشدوالشعبی واردکنیدکافیه
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      جفنگ نگو....
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 0
    وزیربهداشت همین انتی واردکنی خوب ودرست نیست که بایدضریب اطمینانشونم بررسی وتاییدکنی...مثل اینکه فراموش کردی سالهای قبل کرونا چه تعدادمردم ازمسمومیت انتی بیوتیکهای خوراکی وتزریقی مردن یاکورشدن یاعیبهاوعوارض بدووحشتناک گرفتن؟؟؟؟؟(فقط حواست به وارداتوصادرات باشه نشد که پای جون مردم وسطه )....موفق باشین!
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    اسپری سالبتامول درمانگاه تامین اجتماعی نداره داروخانه اش بیماران بمیرند دولت راحت انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس