کد خبر 1434597
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
پرتاب ماه‌نورد ناسا باز هم به تعویق افتاد!/ طوفان استوایی مانع جدید برای «آرتمیس 1»

به گفته ناسا پرتاب آرتمیس ۱ به دلیل نزدیک شدن طوفان استوایی نیکول، باز هم با تاخیر انجام می‌شود و به ۱۶ نوامبر موکول شد.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، ناسا بار دیگر پرتاب آرتمیس ۱ را به دلیل نزدیک شدن طوفان استوایی نیکول به تعویق انداخت. این سازمان برای پرتاب در اوایل صبح ۲۳ آبان (۱۴ نوامبر) برنامه ریزی کرده بود، اما اکنون در حال برنامه ریزی برای پرتاب مجدد در ۲۵ آبان (۱۶ نوامبر) است.

این تاخیر به دلیل تهدید ناشی از طوفان استوایی نیکول است. پنجره پرتاب جدید به ایمن بودن کافی برای بازگشت کارمندان ناسا به محل کار و همچنین بازرسی ها پس از اتمام طوفان بستگی دارد.   تیم ها در حال ایمن سازی تجهیزات، اموال و امکانات در مرکز فضایی که در وضعیت HURCON (شرایط طوفان) III قرار دارد، هستند.

پرتاب ماه‌نورد ناسا باز هم به تعویق افتاد!

آرتمیس ۱ یک ماموریت آزمایشی برای بردن انسان به سطح ماه است که برای اولین بار در بیش از نیم قرن گذشته انجام می شود. با این حال، تلاش‌های ناسا برای پرتاب SLS و اوریون در چند ماه گذشته با مشکلات فنی و آب‌وهوای نامناسب همراه بوده است.

ناسا پیش از این نیز بارها اقدام به پرتاب این ماه نورد کرده بود اما هربار با مشکلی در پرتاب روبرو شد. اولین بار قرار بود این موشک در ۷ شهریور (۲۹ آگوست) به فضا پرتاب شود اما به دلیل مشکلاتی این عملیات انجام نشد. پس از این ناکامی ناسا دو بار برای انجام این ماموریت در ماه سپتامبر تلاش کرد که باز هم با شکست مواجه شد و تاریخ جدید عملیات برای ۲۳ آبان  (۱۴ نوامبر) برنامه ریزی شده بود که باز هم به تاخیر افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    2 0
    ۵۰ سال پیش سریع میرفتن و میومدن حالا سخت تر شده سیر پیشرفت و تکامل کدوم ساختهدست بشر اینطور عقبگرد داشته؟ چرخ که اولین ساخته دست بشر بود و وسایل حمل و نقل و سلاح های جنگی وسایل رفاه آرامش وسایل ارتباطی ،وسایل محاسباتی و ...
  • سید جواد IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    1 0
    دروغ سفر به ماه آن هم با فناوری های قدیمی دیگر برملا شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس