دربی

کارشناس فوتبال گفت: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به شدت بی‌کیفیت بود و عدم ارائه بازی‌های بی‌کیفیت دلایل مختلفی داشت.

به گزارش مشرق، علی لطیفی درباره کیفیت بیست و دومین لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: رقابت‌های این فصل به شدت بی‌کیفیت بود و عدم ارائه بازی‌های با کیفیت دلایل مختلفی داشت. در ۹۸ درصد مسابقات تعداد کارهای ترکیبی، خلق موقعیت و گلزنی زیاد نبود. انجام این کارها در طول هر بازی به خلاقیت و نبوغ بازیکنان برمی‌گردد که در نهایت به گل می‌رسد. اگر بازی گل نداشته باشد جذابیتی ندارد، بر همین اساس امسال فقر گلزنی را در اکثر بازی‌های لیگ برتر شاهد بودیم و همه مربیان به دنبال کسب برد اقتصادی و گرفتن حداقل امتیاز بودند.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان خلاق برای پیاده کردن کارهای ترکیبی در لیگ برتر کمتر شده‌اند، عنوان کرد: در سال‌های قبل هرگز در رده پایه خوب کار نکردیم تا بازیکنان خلاق و تکنیکی در رده سنی نوجوانان پرورش پیدا کنند. این موضوع به مدیریت فوتبال ایران بازمی‌گردد که اکثر مدیران، فوتبالی و حتی ورزشی نبودند و با ارتباط با نهادها و سازمان‌ها به مدیر عاملی باشگاه‌ها رسیدند. هر شخصی که مدیرعامل باشگاه شد، برای حفظ جایگاهش فقط برای تیم بزرگسالان هزینه کرد و همین موضوع باعث شد تا هیچ وقت کارهای زیر بنایی و زیر ساخت در آن باشگاه صورت نگیرد.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه اکثر تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر تاکتیک دفاعی دارند، تصریح کرد: ورود نامبارک کی‌روش به فوتبال ایران همان اندازه که تیم ملی را در ارائه بازی تدافعی مستحکم کرد به همان میزان عامل بدبختی فوتبال ایران شد. کی‌روش سرمربی تک بُعدی است و اصلاً فوتبال تهاجمی را بلد نیست. وی در کلمبیا و مصر که فوتبال تهاجمی دارند، اصلاً موفق نبود و حتی سال‌های خیلی دور هم با تیم پرستاره رئال مادرید نتایج فاجعه‌باری را خلق کرد.

وی ادامه داد: پس از آن بود که یک سری از مربیان داخلی هم سیستم دفاعی کی‌روش را در لیگ برتر پیاده کردند. ۹۰ درصد از مربیان فوتبال ایران در تاکتیک‌های‌شان تمام نفرات را در زمین خودشان جمع می‌کنند و به دنبال یک اشتباه از بازیکنان حریف هستند تا با حداقل یک گل به ۳ امتیاز یا تساوی دست پیدا کنند. تاکتیک تدافعی کی‌روش‌ایسم در تیم ملی ایران جواب داد، اما این سبک و سیاق در لیگ برتر جواب نداده و باعث از بین رفتن فوتبال ایران می‌شود.

لطیفی با اشاره به اینکه مربیان لیگی فقط دنبال بازیکنان دونده و جنگنده هستند، تاکید کرد: فوتبال با گل زیباتر و جذاب‌تر می‌شود و اگر فقر گلزنی در آن وجود داشته باشد، دیگر تماشاگری برای دیدن بازی‌ها به ورزشگاه‌ها نخواهد آمد. اگر این رویه توسط مربیان داخلی ادامه پیدا کند دیگر چیزی از فوتبال نمی‌ماند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ... IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بی کفیتو کثیف
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    چندش زاست حتی دربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس