آزادی ۱۶ ملوان زندانی سیستان و بلوچستانی در تانزانیا

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۶ ملوان زندانی اهل سیستان و بلوچستان در تانزانیا با تلاش و پیگیری وزارت امورخارجه بامداد امروز به میهن اسلامی بازگشتند.

به گزارش مشرق، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۶ ملوان زندانی اهل سیستان و بلوچستان در تانزانیا با تلاش و پیگیری وزارت امورخارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام در کشور تانزانیا آزاد شده و بامداد امروز به میهن اسلامی بازگشتند.

حسن کرابی گفت: این افراد حدود ۱۰ سال پیش همراه با لنج خود به اتهامات مختلف در اقیانوس هند توسط پلیس تانزانیا بازداشت شده و تاکنون در شهر دارالسلام در حبس به سر می‌بردند.

وی بیان کرد: در راستای کمک به حل مشکلات هموطنان خارج از کشور، وزیر امورخارجه در سفر اخیر به دارالسلام، با مسوولان عالی تانزانیا درباره این موضوع رایزنی کرده و زمینه آزادی پیش از موعد این افراد را فراهم کردند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: با تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام، ملوانان ایرانی چهارشنبه گذشته از زندان آزاد شده و اجازه خروج از تانزانیا را دریافت کردند.

وی اظهارداشت: پس از آزادی، با هماهنگی نمایندگی چابهار و مساعدت سفارت کشورمان در دارالسلام، بلیط برگشت در کوتاه‌ترین زمان برای این افراد تهیه و آنان بامداد امروز شنبه وارد فرودگاه امام خمینی (ه) تهران شده و در راه بازگشت به چابهار و کنارک هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 0
    در این 10 سال حقوق شهر وندی این افراد از طرف دولتهای وقت پیگیری نشده؟قابل توجه کسانی ویا گروههایی که برای حقوق شهر وندی سینه چاک می کنند.ایا اینها ایرانی نبودند؟خبر نگارانی که رسالت نشر خبر دارید .در این خصوص چقدر پیگیری واطلاع رسانی انجام دادید.یا فقط سفارشات خارجی قبول می کنید.وادعا ی خبر نگاری دارید.اف بر بی انصافی ودروغ گویی و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس