جنگنده «میگ-41» روسیه با قابلیت شلیک موشک ضد ماهواره

رسانه آمریکایی به برنامه روسیه در ساخت جنگنده نسل ششم «میگ-۴۱» با قابلیت پرواز در ارتفاعات بسیار بالا و شلیک موشک ضد ماهواره‌ اشاره کرد.

به گزارش مشرق، علیرغم تحریم‌های سنگین غرب علیه روسیه، این کشور برنامه هایی برای ساخت  جنگنده نسل ششم و رقابت با ایالات متحده و چین در این عرصه دارد.

وبگاه آمریکایی «۱۹ فورتی فایو» روز شنبه در مطلبی به قلم «برندت ایستووود» تحلیلگر امور نظامی نوشت، جنگ در جریان است و اولویت بیشتر روسیه بر ساخت تانک‌ها متمرکز است و ممکن است نیروی هوایی این کشور در تلاش برای ساخت موشک‌های دور ایستا باشد، اما نیروی هوایی روسیه دنبال جایگزین برای جنگنده «میگ-۳۱ فاکس هاوند» است. اگر شرایط برای شرکت «میکویان» محقق شود اولین پرواز میگ-۴۱ ممکن است سال ۲۰۲۵ انجام شود.

به نوشته این وبگاه، مشخصات میگ- ۴۱ بسیار بلندپروازانه است. سرعت این جنگنده چهار تا پنج ماخ اعلام شده و این ممکن است مواد روی بدنه برای خاصیت پنهان کاری را بسوزاند. این جنگنده هواپیما باید سلاح‌های ابرفراصوت مانند «کینژال» را پرتاب کند.

میگ -۴۱ سقف پراز بلندی خواهد داشت تا بتواند موشک‌های ضد ماهواره شلیک کند. این توسط یک موتور توربو جت امکان پذیر می‌شود. با این سرعت، این جنگنده ممکن است بتواند موشک‌های ابرفراصوت دشمن را سرنگون کند. اما پرواز با سرعت چهار ماخ به مقدار قابل توجهی سوخت نیاز دارد که هواپیما را سنگین‌تر و مانورپذیری را  کمتر می‌کند. سوخت‌گیری هوایی بر ویژگی‌های پنهان‌کاری  میگ-۴۱ تاثیر می‌گذارد.

نویسنده نوشت، آیا میگ-۴۱ روزی می‌تواند با خاصیت پنهانکاری، ماندگاری بالا و حمل تسلیحات رادارگریز پرواز کند؟ این بزرگترین سئوال برای این جنگنده است. شاید مهندسان و طراحان از بدنه هواپیمای میگ-۳۱ به عنوان نقطه شروع استفاده کنند. این می‌تواند جدول زمانی توسعه را تسریع کند. روسیه باید با تلاش‌های هوافضا با چین و ایالات متحده همگام باشد زیرا هر دو کشور برنامه‌هایی برای ساخت جنگنده‌های نسل ششم دارند.

جنگنده «میگ-۴۱» روسیه با قابلیت شلیک موشک ضد ماهواره
                جنگنده میگ-۳۱

روسیه البته امیدوار است با نوسازی عمر جنگنده میگ-۳۱ عمر این هواپیما را بیشتر کند. علیرغم صحبت‌ها در مورد جانشین میگ-۳۱  با میگ-۴۱ ، نمی‌توان گفت که این هواپیما به این زودی‌ها بازنشسته شود. روسیه تصمیم گرفته تا یک سری از انواع به‌روز شده میگ-۳۱ را تولید کند و به این جنگنده اجازه می‌دهد تا سال‌ها در خدمت بماند.

میگ-۳۱ دو کابینه که در ناتو به نام «فاکس‌هاوند» شناخته می‌شود، توانست به سرعت به هواپیمای رهگیر اصلی اتحاد جماهیر شوروی سابق مبدل شود. دو موتور این جنگنده به آن اجازه می‌دهد تا این جت به حداکثر سرعت سه ماخ در ارتفاعات بالا برسد.

در راستای ماموریت دفاع هوایی دوربرد و در ارتفاع بالا، میگ-۳۱ مجهز به رادار آنتن آرایه فازی ثابت «زاسلون-۱۶» است که در برهه‌ای یکی از تواناترین رادارهای جهان بود. میگ- ۳۱ علاوه بر توپ ۲۳ میلی‌متری، می‌تواند انواع مختلف موشک‌های دوربرد و کوتاه برد را برای درگیری با اهداف هوایی حمل کند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    12 2
    برای ماهواره های ایلان ماسک چیز خوبیه
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    15 13
    فعلا تو اوکراين دست و پا بزن تا بعد ببينيم چی ميشه
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      13 3
      فلا ۱۵ درصد خاک اوکراین دردست روسهاست وروسیه یک تنه درمقابل غرب ایستاده
    • ترابیان IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 0
      اراجیف گفتن و هذیان گویی هزینه نداره احمق همه ناتو که سه کشورشان قدرت هسته ای هستند و حق وتو دارند و رژیم موقت اسرائیل به کمک اوکراین آمدند انشاا... روسیه با کمک ایران پوزه غرب را در اوکراین هم مانند سوریه ،عراق،یمن،و ....به خاک خواهیم مالید خدا را شکر که احمقان و جنگ طلبان دنیا باعث شدند اتحاد ایران و روسیه استراتژیک شود دوران یکه تازی غربی ها در شورای امنیت به اتمام رسید دیگر هیچ قطعنامه ای بر خلاف میل ایران و روسیه نخواهند توانست تصویب کنند و جنبه مشدوع به آن بدهند حتی اگر چین هم وتو نکند
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 1
    جنگ ستارگان واقعی بخدمت آمدن این جنگنده شروع خواهد شد ، و بدون شک و تردید بازنده ی اصلی این جنگ خود آمریکا خواهد بود به امید خدا
  • یوسف از همدان IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 10
    من فقط موندم این روسیه با این دستاوردهاش چرا تو اوکراین گیر کرده ؟ چرا تو ایران مصرف کننده، هیچ جنس روسی پیدا نمیشه؟ چرا خود روسیه وارد کننده کالا از چین و ژاپن و کره و غربه؟ بقول معروف این همه چریده کو دنبش؟ مشرق هم که رسما شده اسپوتنیک یا بهتره بگم مشرقنیک
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 2
    نقطه ضعف روس ها است که با توجه به اقتصاد کوچک تر نسبت به شوری نمی توانند هزینه ها خود را کنترل کنند . چه احتیاجی به این همه طرح ها ی مختلف است . سوخو 57 ، سوخو 75 ، میگ 41 و نسل چهار هایی که در خط تولید دارند . موشک ضد ماهواره را از زمین هم شلیک کرد . روس ها بیشتر احتیاج دارند جنگنده ای در کلاس اف 16 داشته باشند تا علاوه بر دامنه عملیات مناسب ، هزینه عملیاتی پایینی نیز داشته باشد و توان خود را به رادار هوایی و موشک های هوایی معطوف کنند که از آمریکا عقب تر است .
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 1
    ۱۱:۵۳ اسکول شما از وزن و جایگاه و توان روسیه چی میدونی ک علکی وآسه خودت چندرغاز میخونی ، روسیه ماننده آمریکا نیست ک وقتی یدونه کفشم تولید کنه آن را بوق و کرنا و تبلیغ کنه تازه روسیه در زمینه ی تسلیحات دست برتری را به آمریکا داره این دلیل نمیشه ک در اوکراین چرا گیر کرده !! آمریکاهم در افغانستان ، عراق ، سوریه ، یمن گیر کرد ، درضمن یوقت از آمریکا مدینه الفاضله گندم درست کرده بودن میگفتن هرجا پا پذاره خیر و برکت میبره روسیه هرجا بره فقر میاره خوب شد ک جنگ اوکراین اتفاق افتاد و برا همه ثابت شد ک خاک روسیه و اوکراین بیشرین تأمین کننده ی جهان از گندم و غلات ( خیر و برکات ) از روسیه بوده الان با کاهش یا توقف این صادرات اوضاع معیشت مردم حتی در خود اروپا در هرج و مرج افتاده ، جای افتخار است مشرق بشود اسپوتنیک بهتر از اینکه بشود ( سی ) ۳۰💩💩

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس