کد خبر 1435587
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
تظاهرات گسترده در هند علیه سفر بن‌سلمان

شهرهای هند شاهد تظاهرات گسترده علیه سفر احتمالی ولی‌عهد سعودی به این کشور بود.

به گزارش مشرق، با اعلام رسانه‌های هندی از سفر محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی به این کشور در اواخر ماه میلادی جاری، شهرهای «دهلی نو» و «بمبئی» امروز (یکشنبه) شاهد اعتراضات علیه این سفر بود.

به نوشته وبگاه سعودی‌لیکس، معترضان با بالا بردن کاریکاتورهای بن سلمان در محکومیت حملات ارتش سعودی به یمن و سرکوب مخالفان در این کشور، خواستار لغو این سفر شدند. آن‌ها شعار می‌دانند: «جایی برای محمد بن سلمان قاتل و جنایتکار نیست».

به گفته گزارش رسانه‌ها، «سوبرانیام جایشانکر» وزیر خارجه هند ماه گذشته از ولی‌عهد سعودی برای سفر به این کشور دعوت کرده بود. دو هفته پیش نیز نشریه اکونومیک تایمز هند نوشت که محمد بن سلمان احتمالا در کنار سفر به اندونزی برای شرکت در نشست گروه ۲۰، به هند نیز سفر خواهد کرد.

«مولانا انکویلاب نوری» فردی که این تظاهرات را در شهر «لکناو» رهبری می‌کرد، در بیانیه پایانی گفت که اشغالگری نظامی سعودی در یمن باید پایان یابد.

او افزود: «اشغالگری سعودی به یمنی‌ها خیانت کرد و آن‌ها را فروخت و اکنون در حال استثمار مستمر آن‌هاست».

با این حال وزارت خارجه پاکستان نیز شب گذشته در بیانیه‌ای گفت سفر یک روزه بن سلمان به این کشور در تاریخ ۲۱ نوامبر به تعویق افتاده است. روزنامه دیلی پاکستان در این باره نوشته است که ولی‌عهد سعودی قصد داشت پس از سفر به پاکستان راهی هند و کره جنوبی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس