کد خبر 1435690
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
وای فای

همه اینترنت و Wi-Fi سریع‌تر را می‌خواهند. اگرچه راه‌حل‌های مختلفی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد اما همه آن‌ها کارساز نیستند.

به گزارش مشرق، برخی از این راهکارها جعلی هستند و برخی از آن‌ها می‌توانند هزینه‌بر باشند. به همین دلیل، ما قصد داریم در این مقاله به شما کمک کنیم که با چند راه ساده و ارزان و بدون نیاز به صرف میلیون‌ها ساعت زمان، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

۱. سقف داده خود را در نظر بگیرید

یکی از بزرگترین عوامل کاهش سرعت اینترنت، محدودیت‌های داده است. اگرچه ISPها به دلایل واضحی، در مورد محدودیت‌های داده‌های خود اطلاع‌رسانی نمی‌کنند اما می‌توانند به‌صورت جدی ارتباط شما با اینترنت را مختل کنند. سقف داده به این معنی است در هر ماه تا چه میزانی از داده می‌توانید استفاده کنید. اگر از حد مجاز این میزان فراتر بروید، ISP به‌طور جدی، سرعت اینترنت شما را کاهش می‌دهد. بنابراین، قبل از اینکه به فکر خرید یک مودم جدید ۵G با قیمت بالا مثل بهترین مودم ۵g همراه اول باشید یا برای بررسی سلامت مودم خود به نمایندگی مراجعه کنید، در ابتدا به سقف داده خود توجه کنید.

۲. پروتکل‌های بی‌سیم قدیمی را غیرفعال کنید

چگونه برای افزایش سرعت اینترنت، تنظیمات روتر را بهینه کنید؟ یکی از اولین مواردی که می‌توانید در نظر بگیرید، غیرفعال کردن پروتکل‌های بی‌سیم قدیمی است. روترهای جدیدتر در پروتکل ۸۰۲.۱۱ax قابلیت‌هایی بسیار فراتر از خدمات ارائه شده توسط بسیاری از ISP ها را ارائه می دهند. اگرچه ممکن است روتر سرعت قابل‌قبولی داشته باشد اما بسیاری از دستگاه‌ها احتمالا از پروتکل‌های قدیمی‌تری مانند ۸۰۲.۱۱b استفاده می‌کنند که این مسئله باعث می‌شود به‌محض وصل شدن دستگاه، سرعت اینترنت کاهش پیدا کند.

۳. عرض کانال را تغییر دهید

بهترین تنظیمات روتر برای بهبود سرعت در شبکه محلی چیست؟ بهترین پیکربندی روتر برای سرعت محلی اغلب شامل تغییر عرض کانال می‌شود. هرچه عرض کانال بیشتر باشد، دستگاه‌های قدیمی بر روی پروتکل‌های قدیمی‌تر با تداخل بیشتری مواجه می‌شوند.

۴. روتر خود را به‌روز نگه دارید

یکی از راه‌های افزایش سرعت روتر که عمدتا نادیده گرفته می‌شود این است که مطمئن شوید روتر شما آخرین نرم‌افزار و سیستم‌افزار سازنده را اجرا می‌کند. مطمئنا به‌روزرسانی‌ها برای افزایش امنیت انجام می‌شوند اما قرار نیست که آن‌ها فورا بر سرعت روتر تاثیر بگذارند. بااین‌حال، اگر مدتی است که روتر را به‌روزرسانی نکرده‌اید، مطمئنا با انجام آن، افزایش سرعت اینترنت را تجربه خواهید کرد.

۵. موقعیت روتر خود را بررسی کنید

این تنها به معنی یافتن بهترین تنظیمات برای داشتن اینترنت سریع نیست. مهم است که این موضوع را نیز در نظر بگیرید که روتر را در کدام ناحیه از خانه کجا قرار دهید. ازآنجایی‌که روتر با هر دستگاه دیگری با فرکانس ۴/۲ یا ۵ گیگاهرتزی در خانه رقابت می‌کند، جابه‌جایی‌های کوچک می‌تواند تفاوت‌های زیادی را ایجاد کند.

۶. با یک آنتن جدید، روتر خود را سریع‌تر کنید

یکی از راه‌های ساده برای افزایش سرعت روتر، خرید یک آنتن جدید است. استفاده از آنتن تقویت‌شده یک راه‌حل عالی و ساده برای بهبود کیفیت سیگنال است و با استفاده از این راهکار، نیازی به خرید یک دستگاه جدید ندارید. بنابراین، این می‌تواند یک راه‌حل ارزان باشد. افزایش‌دهنده‌های برد پلاگین به‌عنوان بهترین گزینه کمی قیمت گران‌تری دارند اما هم به‌عنوان یک آنتن برقی و هم یک تکرارکننده بی‌سیم عمل می‌کنند. بااین‌حال، حتما قبل از خرید هر نوع آنتن قوی مانند آنتن تلویزیون و آنتن رومیزی، قوانین کشور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که استفاده از یک آنتن قوی در محلی که زندگی می‌کنید غیرقانونی نباشد.

۷. تنظیمات کانال روتر خود را بهینه کنید

آیا تابه‌حال به تغییر کانال روتر فکر کرده‌اید؟ ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که با کمترین تداخل، امواج رادیویی محلی را برای یافتن کانال‌ها اسکن می‌کنند. سپس، به شما پیشنهاد می‌دهند که کدام کانال را انتخاب کنید. پس از این، لازم است از طریق تنظیمات روتر، کانال را تغییر دهید.

۸. باند روتر را تغییر دهید

یک خانه معمولی پر از دستگاه‌های بی‌سیم است. خوشبختانه شما می‌توانید با یک روتر دو یا سه‌بانده آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید و سرعت اینترنت را به حداکثر برسانید. به زبان ساده، با این کار شما یک مسیر دیگر برای ترافیک شبکه را ایجاد می‌کنید. اگرچه یک جاده یک لاینی شما را به مقصد می‌رساند اما ایجاد دو یا سه لاین برای همه افراد درگیر در جاده مناسب‌تر است.

۹. نام و رمز عبور شبکه را تغییر دهید

بسیاری از افرادی که با این فناوری به‌خوبی آشنا نیستند، هنوز از نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض روتر استفاده می‌کنند. بااین‌حال، حتی هکرهای متوسط نیز می‌توانند شبکه‌های اینترنتی نسبتا امن با رمز عبورهای غیرپیش‌فرض را هک کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید سرعت اینترنت شما در حالت بهینه بماند و فردی غیر از شما از آن استفاده نکند، مهم است که نام و رمز عبور شبکه را تغییر دهید.

۱۰. فریمور جدید نصب کنید

بسیاری از روترها تنظیمات را به‌گونه‌ای ایجاد می‌کنند که قابل‌دستکاری نباشند، زیرا آن‌ها نمی‌خواهند که مشکلی در روتر ایجاد کنید. اگرچه این امر برای بیشتر کاربران بسیار عالی است اما گاهی اوقات شما می‌خواهید روتر را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که مانند یک روتر گران‌قیمت عمل کند. چندین گزینه فریمور منبع‌باز برای برخی از محبوب‌ترین روترها وجود دارد. این فریمورها به شما کمک می‌کنند تا سرعت روتر را افزایش دهید.

درنهایت، امیدواریم این مقاله به شما نشان داده باشد که چگونه سرعت روتر خود را افزایش حداکثری بدهید و همچنین، بهترین پیکربندی را برای اینترنت سریع‌تر تشخیص دهید. اگرچه برخی از این قدم‌ها ممکن است کمی پیچیده به نظر برسند اما اگر برای یادگیری آن‌ها و درک ترفندهای دردسترس وقت بگذارید می‌توانید سرعت روتر را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.

منبع:بیتوته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس