کد خبر 1435823
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
ترکیه: پیام تسلیت آمریکا به دلیل حمله تروریستی در استانبول را نمی‌پذیریم

وزیر کشور ترکیه گفت آنکارا پیام تسلیت واشنگتن را به دلیل حمله تروریستی مرگبار پ‌ک‌ک در استانبول نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در ادامه انتقاد از آمریکا گفت «آنکارا پیام تسلیت واشنگتن را به دلیل حمله تروریستی مرگبار پ‌ک‌ک در استانبول نمی‌پذیرد».

سویلو همچنین در توضیح درباره انفجار دیروز در منطقه میدان تقسیم استانبول گفت: عاملان این اقدام تروریستی با دستور کشتن عامل انفجار سعی در حذف شواهد داشتند.

وی افزود «ترکیه به کسانی که با اقدام تروریستی پیام فرستادند، پاسخ خواهد داد و به عملیات ضد تروریستی ادامه خواهد داد».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر کشور ترکیه همچنین گفت که مظنون حمله تروریستی استانبول اگر دستگیر نمی‌شد، امروز به یونان می‌گریخت.

طبق گزارش راشا تودی، سویلو توضیح داد: می‌دانیم حمله کجا هماهنگ شد. پیامی به ما داده شد و می‌دانیم معنی آن چیست. تسلیت سفارت آمریکا را نمی‌پذیریم.

ترکیه پیام تسلیت آمریکا را رد کرد

وی پیش‌تر هم با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل این حمله تروریستی و کشتار مردم در استانبول، توضیح داد که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است.

به گفته وزیر کشور ترکیه، دستور این بمب‌گذاری از مرکز فرماندهی پ‌ک‌ک و ق‌س‌د در منطقه «عین‌العرب» (کوبانی) واقع در شمال سوریه صادر شده و عامل این حمله نیز از طریق شهر عفرین وارد ترکیه شده بود.

عصر یکشنبه بود که رسانه‌های ترکیه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در محله «بی‌اوغلو» در شهر استانبول خبر دادند. دولت ترکیه با بیان اینکه بمب‌گذاری توسط یک زن انجام شده، گفت در این حمله تروریستی حداقل شش نفر کشته و ۸۱ تن دیگر مجروح شدند.

طبق اعلام رسانه‌های ترکیه، نیروهای ویژه و پلیس این کشور امروز (دوشنبه) در عملیاتی ضد تروریستی در فاصله کمتر از یک روز بعد از انفجار در استانبول، به محل اختفای زنی که بمب را در خیابان رها کرده بود، یورش برده و او را دستگیر کردند.

اداره امنیت استانبول بعد از بازجویی از این فرد اعلام کرد که نام او «احلام البشیر» و تبعه سوری است که اعتراف کرده توسط گروهک تروریستی «پ‌ک‌ک» به‌ عنوان یک افسر اطلاعاتی آموزش دیده و از طریق منطقه عفرین در ادلب (سوریه) وارد خاک ترکیه شده است. به نوشته خبرگزاری آناتولی، تعداد افراد بازداشت‌شده مرتبط با بمب‌گذاری در استانبول، به ۴۶ نفر افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 4
    اردوغان تروریست پرور بر علیه سوریه خودش در دام تروریست افتاد
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 2
    ترکیه پیام تسلیت آمریکا را رد کرد ولی 8 پایگاه نظامی آمریکا داخل خاک ترکیه وجود داره واقعا این ترکیه مردم رو چی فرض کرده؟
    • کورش IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 0
      اگه اینطور باشه اردوگان قبرخودشو کنده
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 2
    ترکیه پیام تسلیت آمریکا را رد کرد ولی 50 بمب اتم اتم آمریکا در پایگاه اینجرلیک آمریکا داخل خاک ترکیه وجود داره آقای ترکیه ما گوش ها مون درازه؟
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 1
    تجزیه طلبی بد است... ایرانی ها از کردهای تروریست ترکیه و تجزیه طلبی اونها دفاع می‌کنند ولی در مورد موردهای ایران که میشه میگن تجزیه طلبی گناه است
  • رجب DE ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 3
    توی ترکیه سیل و طوفان هم بشه میندازن تقصیر پ ک ک خخخخ اردوغان داعشی ثمره پروار کردن داعش رو میچینه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    یانکیها و صهیونیستها به نوکرانشون هم رحم نمیکنند اگر ذره ای از نوکری کج بشوند سگهای تروریست رو به جونشون میندازن!
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 0
      مثلا تو که اطلاعاتت در خصوص موضوع زیاده تا به حال کسی بهت رحم کرده؟
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 0
    خدا دنیای اسلام راازنفاق این منافق حفظکند ومردم مسلمان ترکیه را آزارش خلاص نماید.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    خردوخان نتیجه گردهمایی جدیدت و مدالهای اهدایی ات را تحویل بگیر الهام دماغ را داشته باش
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 0
    اردوغان با این رفتارهای متناقض باید به روانپزشک مراجعه کند . از یک طرف پایگاههای امریکایی . از سوی دیگر ارتباط با اسراییل . از طرف دیگر نمی بیند که امریکا و اروپا حامی کردهای تروریست در سوریه و ایران است ؟ نمی بیند امریکا و اسراییل در کردستان عراق به دنبال ایجاد کشوری کرد نشین هستند تا کردهای ترکیه و ایران و سوریه را به اسراییل دوم تبدیل کنند؟ خودش را به .....زده یا واقعا نمی فهمد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس