دبیر کل ناتو: دستیابی به آتش بس نباید براساس شرایط روسیه باشد

دبیر کل ناتو مدعی شد خودِ دولت اوکراین تصمیم می‌گیرد که چه شرایطی را برای آغاز گفت‌وگو با روسیه و پایان جنگ اعلام کند و درباره فهم روسیه نباید دچار اشتباه شد.

به گزارش مشرق، «ینس استولتِنبرگ»، دبیر کل سازمان ناتو مدعی شد به خود اوکراین بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه شرایط و شرط‌هایِ قابل‌پذیرشی برای گفت‌وگو اعلام کند که جنگ با روسیه پایان دهد.

دبیر کل ناتو که امروز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با اعضای دولت هلند در لاهه حرف می‌زد در ادامه تأکید کرد: ما نباید درباره فهم روسیه دچار اشتباه شویم…آن‌ها هنوز هم بخش زیادی از خاک اوکراین را در کنترل خود دارند. آنچه ما باید انجام دهیم این است که دست‌های اوکراین را قدرت‌مند کنیم.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین امروز سفری غیرمنتظره به شهر خرسون مدعی شد که اوکراین آماده صلح در سراسر این کشور است. ارتش روسیه اوایل ماه مارس کنترل شهر خرسون واقع در جنوب اوکراین را به دست گرفت. با این حال، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته دستور عقب‌نشینی نیروهای این کشور از شهر مذکور را صادر کرد.

اظهارات زلنسکی درباره صلح با روسیه، در حالی مطرح شده که نشریه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال دیروز (یکشنبه) به نقل از منابع آگاه مدعی شد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان دیدار اخیر با زلنسکی، به وی پیشنهاد کرده تا در مورد مذاکره با روسیه «واقع بینانه» فکر کرده و مذاکره را در اولویت قرار دهد.

زلنسکی در اواسط مهرماه، فرمان ممنوعیت مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را امضا کرد. این اقدام در واکنش به تصویب سند الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به خاک روسیه صورت گرفت.

به رغم این عقب‌نشینی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت که وضعیت منطقه تثبیت شده است. هیچ تغییری درباره خرسون وجود ندارد و هیچ تغییری نمی‌تواند درباره این شهر وجود داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس