کد خبر 1436160
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
دمنوش‌هایی برای کاهش اثر مخرب آلودگی هوا بر بدن

متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف ویتامین ای، ویتامین سی و انواع مغزها برای کاهش اثر سوء آلودگی هوا موثر است.

به گزارش مشرق، گلبان سهراب متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال حاضر بررسی ها نشان می دهند که تغذیه سالم و مصرف مواد لبنی مانند شیر برای کاهش اثر منفی ذرات معلق و بروز آلودگی هوا موثر است.

به گفته وی مصرف دمنوش گیاهی مانند چای سبز با زنجبیل و پونه، آویشن،  دم نوش ترکیب چای سبز با زعفران و دارچین برای کاهش اثرات منفی الودگی هوا در بین افراد و حتی دانش آموزان موثر است. مصرف مایعات و به خصوص سوپ حاوی سبزی یا آش مملو از سبزی جهت کاهش عوارض آلودگی هوا توصیه می شود.

او ادامه داد: در هنگام وقوع وارونگی هوا که منجر به بروز آلودگی و افزایش ذرات معلق موجود در هوا می شود، افراد و به خصوص دانش آموزان برای مقابله با اثرات منفی آلودگی هوا مصرف غذاهای فست فود و فرآوری شده را کم کنند.

سهراب افزود: مطالعات نشان می دهند که مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها مانند سبزی، میوه، فلفل دلمه ای، کلم، کدو حلوایی و لبو برای کاهش عوارض آلودگی هوا موثر هستند.

او گفت: برای کاهش عوارض آلودگی هوا از مصرف غذای فرآوری شده مانند قفست فود و غیره، همچنین مواد غذایی حاوی روغن جامد پرهیز شود . مصرف  ویتامین ای، ویتامین سی و انواع  مغزها  برای کاهش اثر سوء آلودگی هوا موثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس