کد خبر 1436488
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
نفت ایران در مهرماه بیش از 93 دلار فروخته شد

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان به برخی ادعاها درباره مذاکرات پنهانی با مقام‌های جمهوری اسلامی درباره خرید نفت و گاز واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان روز گذشته (سه‌شنبه) به روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در خصوص ادعای مذاکرات پنهانی درباره خرید نفت با ایران واکنش نشان داد و هرگونه مذاکرات این‌چنینی را رد کرد.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان به جروزالم‌پست گفته است که دولت فدرال آلمان برای خرید نفت و گاز با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای نداشته است.

روزنامه جروزالم‌پست روز دوشنبه هفته جاری گزارش کرده بود که «موریتز کرائمر» اقتصاددان ارشد بانک نیمه‌دولتی «ال بی بی دابلیو» در جنوب غربی ایالت «بادن وورتمبرگ» آلمان گفته است: «مذاکرات فشرده‌ای در پشت پرده با ونزوئلا، ایران یا الجزایر برای پوشش نیازهای نفت و بنزین آلمان در حال انجام است».

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان در واکنش به این خبر به جروزالم‌پست گفت: «حقیقت این است که هیچ مذاکرات یا برنامه‌ای برای خرید نفت یا گاز از ایران وجود ندارد. پوشش چنین گفت‌وگوهایی کاملاً بی‌اساس است».

در پی واکنش وزارت خارجه آلمان به این خبر، بانک نیمه‌ خصوصی ال بی بی دابلیو روز گذشته تلاش کرد تا موضع کرائمر را شفاف‌سازی کند و همچنین صفحه وب خود را که در آن این اقتصاددان ارشد نوشته بود، ایران در حال مذاکره با جمهوری اسلامی برای خرید نفت و گاز است، پاک کرد.

در پیام‌ جدیدی که «برنارد واگنر» سخنگوی بانک ال بی بی دابلیو در وب‌سایت فوق قرار داده شده، نوشته شده است: «متأسفیم، اشتباهی رخ داده است. ما با اظهارنظر وزارت خارجه موافق هستیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    6 1
    کدوم آلمان اینا وجود خارجی ندارند و مستعمره آمریکا هستند. خخخخ
  • DE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    8 2
    یکی ازهزیون گویان خارجی آلمان در واکنش به این خبر به جرنزن آدمِ پست گفت: «حقیقت این است که هیچ مذاکرات یا برنامه‌ای برای خرید نفت یا گاز از ایران وجود ندارد زیرا هنوزما امید داریم ایران تجزیه بشه نفت و گاز مفت گیرمون بیاد نه اینکه بخریم.. کوشش در چنین گفت‌وگوهایی کاملاً بی‌اساس است تا وقتی میشه با کودتا به نفت وگاز مفت رسید.
  • ایرانی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    5 0
    هههه میخواستن تنها خوری کنه بقیه فهمیدن ضایع شدن حالا خودشان را زدن کوچه علی چپ
  • مهدی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    11 2
    آلمانی های پلشت مثل سگ دروغ می گویند، در هفته های گذشته بخاطر خرید نفت به سه کشور ایران ونزوئلا و الجزایر التماس کردند که با جواب منفی هر سه کشور مواجه شدند. الجزایر شریک روسیه است و هرگز در این شرایط به اروپایی ها نفت و گاز نمی فروشد. ایران و ونزوئلا هم قبلا در بحث تحریم ها و کودتا در ونزوئلا از اروپایی ها زخم خورده اند و در این شرایط بسیار سخت هیچ کمکی به آنها نخواهند کرد. اوضاع اقتصادی اروپا مخصوصا آلمان به سبب کمبود انرژی بسیار وحشتناک است البته هنوز زمستان شروع نشده، در آینده نزدیک اعتراضات سراسری کل قاره اروپا را فرا خواهد گرفت. winter is coming
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس