سنای فرانسه تحریم جمهوری آذربایجان را تصویب کرد

سنای فرانسه قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن جمهوری آذربایجان به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر سال ۲۰۲۲ مورد تحریم پاریس قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آرکا، مجلس سنای فرانسه امروز چهارشنبه به اتفاق آراء، قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از دولت این کشور خواسته شده است تا جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر سال ۲۰۲۲ تحریم کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این قطعنامه با ۲۹۵ رأی موافق به تصویب رسید.

در قطعنامه مذکور بر لزوم به رسمیت شناختن قره باغ و به کارگیری آن به عنوان ابزار مذاکره جهت برقراری صلح پایدار در منطقه تاکید شده است.

این قطعنامه همچنین از جمهوری آذربایجان می خواهد تا نیروهای خود را از ارمنستان خارج کرده، تضمین کند که وضعیت کریدور «لاچین» که منطقه را به ارمنستان متصل می کند، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

این قطعنامه با استقبال مقامات ارمنستان مواجه شد.

رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر ۲۰۲۰، برای برقراری آتش بس کامل در قره‌ باغ بیانیه‌ ای مشترک را امضا کردند. در ادامه روند مذاکرات صلح، آنها در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ گرد هم آمده و بیانیه مشترک دیگری که به طور مشخص با هدف رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و ترابری در منطقه تدوین شده بود را امضا کردند.

در ادامه نیز، توافق دیگری برای تشکیل یک کارگروه سه جانبه به ریاست مشترک نخست وزیران کشورهای مذکور حاصل شد و در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ نیز، رهبران سه کشور در سوچی با امضای توافقی، بر سر اتخاذ تدابیری در راستای تقویت ثبات و امنیت در مرزهای جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و همچنین ایجاد یک کمیسیون دوجانبه برای مرزبندی به توافق رسیدند.

پیش از این نیز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرده بود که سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان شخصاً در حل مسئله قره باغ درگیر هستند.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: این یک کار یک روزه نیست و سران ۳ کشور شخصاً درگیر آن هستند؛ همچنین ارتش ما که بخشی از نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ به شمار می‌رود (هم درگیر این موضوع است).

«سرگئی لاوروف» افزود: ارمنستان متحد ماست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    18 4
    فرانسه اینجا الجزایر نیست قتل عام کنی سیلی میخوری بد میخوری
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    19 8
    حالا هی شما از ارمنستان متجاوز طرفداری کنین...
  • NL ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    1 1
    زنده باد فرانسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس