کد خبر 1436897
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
نذیری

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به دولت های عضو شورای حکام درخصوص پرهیز از هرگونه تصمیم عجولانه هشدار داد.

به گزارش مشرق، محسن نذیری اصل، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با موضوع ایران خطاب له نمایندگان کشورهای عضو ضمن تشریح مواضع کشورمان، نسبت به اتخاذ هرگونه تصمیم عجولانه از سوی این شورا هشدار داد.

نذیری در ابتدا ضمن ابراز ناامید کنندی از اینکه شورای حکام به جای اقدام بر اساس اساسنامه خود در کمک به صلح و امنیت بین المللی کمک کند، در حال بررسی یک موضوع ساختگی است، افزود: سه نشست اخیر شورای حکام توسط E۳ و ایالات متحده به منظور پیگیری منافع سیاسی محدود خود مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

وی همچنین ضمن ابراز تاسف از اینکه این دسته از کشورها عمداً مذاکرات جاری برای احیای برجام و همچنین همکاری ایران با آژانس را نادیده می گیرند، افزود: بدون تردید آنان در حال تلاشی سیستماتیک برای از بین بردن روندی می باشند که جامعه بین المللی بر روی آن سرمایه گذاری زیادی کرده است.

نماینده کشورمان ضمن تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول NPT همواره به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه پادمان جامع (CSA) متعهد بوده و خواهد بود، افزود: مایه تاسف است که علیرغم همه تحولات مثبت و همکاری پایدار، همچنان رویکرد مغرضانه و مسیر تقابل از سوی برخی ادامه دارد.

نذیری در ادامه ضمن تشریح همکاری های ایران با آژانس درخصوص اجرای موافقتنامه جامع پادمان و رد برخی ادعاها و اتهاماتی که بر اساس اطلاعات جعلی مطرح شده اند، افزود: با این حال، جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خود پایبند می باشد و در تلاش برای رسیدگی به تمام سوالات آژانس به شیوه ای بسیار اساسی و همکاری، سنگ تمام گذاشته است.

وی همچنین با اشاره به تکرار اقدام اشتباه برخی از دولت ها در ارائه قطعنامه علیه کشورمان علیرغم تمام تعاملات ایران با آژانس، افزود: پذیرش قطعنامه غیر توافقی نه ایران را تشویق به فراتر رفتن از سطح بالای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی می کند و نه آن را مجبور می نماید از مواضع اصلی خود دست بردارد. وی ضمن ابراز تاسف از اینکه حامیان قطعنامه دوباره همان مسیر اشتباه را طی می کنند، صدور آن را اقدامی نابخردانه از سوی E۳ و ایالات متحده دانست که به دنبال اعمال فشار سیاسی بیشتر بر ایران هستند.

نماینده کشورمان در پایان تاکید کرد که تعامل و همکاری ایران و آژانس در مسیر درستی قرار دارد و از شورای حکام انتظار می رود از این روند حمایت کند و در برابر هرگونه اقدام غیرسازنده و با انگیزه سیاسی بایستد. وی افزود: هرگونه تصمیم عجولانه نتیجه معکوس خواهد داشت که ضمن به تهدید انداختن یکپارچگی آژانس، تلاش های جمعی را در جهت اهداف مندرج در اساسنامه آژانس به خطر می اندازد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس