درخواست «اَپک» برای پایان دادن به جنگ در اوکراین

سران کشورهای شرکت‌ کننده در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه در بیانیه‌ ای خواستار پایان درگیری ها در اوکراین شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، سران کشورهای شرکت‌ کننده در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه موسوم به «اَپِک/ APEC» که در تایلند در حال برگزاری است، با انتشار بیانیه‌ ای در مورد پیامدهای منفی جنگ در اوکراین هشدار داده و خواستار پایان دادن به آن شدند.

سران کشورهای شرکت‌ کننده در اجلاس «اَپِک» در این بیانیه جنگ در اوکراین را محکوم و تاکید کردند که مسائل مربوط به جنگ و امنیت می تواند «عواقب جدی برای اقتصاد جهانی» به همراه داشته باشد.

در این بیانیه ضمن اشاره به عواقب جنگ از جمله تورم عمیق، ناامنی غذایی و مشکلات زنجیره تامین از روسیه خواسته شده است تا مرزهای بین‌ المللی به رسمیت شناخته و نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.

این در حالیست که در بیانیه مذکور به به اقدامات تحریک آمیز و جنایت های کی یف که مسبب آغاز درگیری های اخیر شد، اشاره ای نشده است.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست مردم دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌ یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌ های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌ شدن جنگ در اوکراین و عدم تمایل این کشور به آغاز گفتگوها با روسیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس