کد خبر 1437584
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
ترکیه

گزارش رسانه‌های عراقی و سوریه‌ای در بامداد یکشنبه از حملات هوایی ترکیه به مواضعی در شمال غرب عراق و شمال سوریه حکایت دارد.

به گزارش مشرق، منابع خبری گزارش داده‌اند جنگنده‌های ترکیه در حال انجام حملات هوایی همزمان به مواضع پ.ک‌.ک در شمال غرب عراق و شبه‌نظامیان قسد در شمال سوریه هستند.

طبق گزارش رویترز، این حملات که بعد از وقوع حمله تروریستی در استانبول صورت گرفته‌اند مواضعی در مناطق مختلف از جمله عین‌العرب، تل رفعت، سنجار و کوبانی را هدف گرفته‌اند.

گزارش المیادین از حملات گسترده ترکیه

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش داده ترکیه مواضع قسد در کوه «کراتشوک» سوریه و یک نیروگاه برق در مجاورت شهر «المالکیه» واقع در شمال شرق «الحکسه» را هدف حمله هوایی قرار داده است.

شهرک «ظهر العرب» در حومه «الدرباسیه»، واقع در شمال غرب «الحسکه» منطقه دیگری است که مورد حمله قرار گرفته است. جنگنده‌های ترکیه همچنین چندین حمله به مواضع نیروهای قسد در مجاورت عین‌العرب، واقع در حومه شرقی حلب انجام داده‌اند.

این جنگنده‌ها علاوه بر این مواضع قسد را در «خفیه‌السالم»، واقع در منطقه غربی «عین عیسی» در شمال رقه را بمباران کرده‌اند.

اظهارات وزیر کشور ترکیه

ساعاتی قبل‌تر، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) را متعلق به سازمان سیا دانسته و گفت بود آمریکا از این گروهک حمایت می‌کند.

او در سخنرانی در صحن پارلمان ترکیه گفت که حزب «دموکراتیک خلق‌ها» شاخه سیاسی پ.ک.ک است. حزبی کُردی که در ترکیه فعالیت سیاسی دارد و در پارلمان نیز صاحب کرسی است.

سویلو در ادامه گفت که نیروهای امنیتی ترکیه برای دستگیری «احلام البشیر» که عامل انفجار هفته گذشته استانبول معرفی شده، به داخل ۱۴ خانه حمله کرده‌اند تا توانستند او را به دام بیندازند.

او پیش از این نیز گفته بود: «آنکارا پیام تسلیت واشنگتن را به دلیل حمله تروریستی مرگبار پ‌ک‌ک در استانبول نمی‌پذیرد».

وی پیش‌تر هم با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل این حمله تروریستی و کشتار مردم در استانبول، گفته بود که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است.

به گفته وزیر کشور ترکیه، دستور این بمب‌گذاری از مرکز فرماندهی پ‌ک‌ک و ق‌س‌د در منطقه «عین‌العرب» (کوبانی) واقع در شمال سوریه صادر شده و عامل این حمله نیز از طریق شهر عفرین وارد ترکیه شده بود.

عصر یکشنبه هفته گذشته بود که رسانه‌های ترکیه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در محله «بی‌اوغلو» در شهر استانبول خبر دادند. دولت ترکیه با بیان اینکه بمب‌گذاری توسط یک زن انجام شده، گفت در این حمله تروریستی حداقل شش نفر کشته و ۸۱ تن دیگر مجروح شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    6 11
    بیچاره ها با هواپیماهای ساخته تمدن آریایی چه ذوقی میکنن. #آذری آریایی است ازبک نیست
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      7 5
      هر موقع کامنت. تکراری تو رو میبینم پی به ابله بودن شما پی میبرم اصلا آریایی ها مردمان اروپا است خاورمیانه کله آسیایی اش
    • ح IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      1 2
      کانت های نژادپرستی! احمق ما هممون از آفریقا با چهره سیاه پاشدیم رفتیم جاهای دیگه و بخاطر رژیم غذایی و آب و هوا رنگ های پوست و مو و چشممون تغییر کرد فهمیدی؟ بعدشم ما از یک پدر و مادریم آیا رواست که برادران با هم جنگ کنن! بعدشم آدم باید به چیزی که خودش به دست آورده افتخار کنه مثل ادب مثل حیا مثل علم نه نژاد و زیبایی که دست خودش نبوده و خدا بهش داده. اصلا بزار جوابت رو مولا علی بده "اَیها الفاخُِر جَهلاً بَالنَّسَب "إنَما الناسِ ل لِاُمٍ وَ لِاَب"هَل تَراحُم خُلِقوا مِن فِضَّةٍ"اَم حَدیدٍ اَم نُحاسٍ اَم ذَهَب"بَل تَراحُم خُلِقوا مِن طینةٍ"هَل سِوا لَحمٍ و عَظمٍ َو العَصب؟ "اِنَما الفَخرِ لِعَقلٍ ثابتٍ"وَ حیاءٍ وَ عفافٍ وَ الاَدَب""
    • حجت IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      1 1
      پشگل، همه از یه پدر مادریم. در ضمن الان نه ۲۵۰۰ سال قبله نه وسط جنگلای آمازون چیزی به نام نژاد فلان وجود نداره
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 2
    دیگه مرثیه نمیخونید؟
    • سیروان مهابادی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      5 4
      ما هیچ موقع برای نعش تروریست های جدای طلب مرثیه نمی خونیم . اینکه بر سر پ ک ک و کومله و حزب دمکرات کثیف نازل میشه از رفتارهای خودشونه . تا بودن نوکر و نوچه امریکا و اسرائیل بودن و مایه ناامنی منطقه بودن این گرفتاریها رو هم داره ... یه روز برای ایران مایه ناامنی میشن یه روز برای ترکیه یه روز برای سوریه یه روز هم برای حکومت مرکزی عراق . برای همین بود که صدام حسین هم دست به پاکسازی انفال زد .
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    7 4
    به امید ریشه کنی کامل تروریسم کوردی صهیونیستی
    • ع IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      3 5
      و تروریسم مغولگرای صهیونیستی
  • یوسف از همدان IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    10 3
    با اتفاقات کردستان حال اونهایی رو خریدارم که می نوشتند کردها ایرانید و هر جا کورد است آنجا ایرانه البته باید حقوق اولیه همه انسانها از جمله تحصیل زبان مادری را رعایت کرد.
    • ع IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      3 0
      چیه پانمتوهم باز جیره اربابان صهیونیستت رسید؟؟! تجزیه ایرانو به گور میبرید
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    8 2
    فارس آریایی نیست ترکیبی از عرب و تورک و هندو است آریایی هندوانه ای است که انگلیس زیر بغل فارسها داده که خیال کنند آنها هم اروپایی و چشم آبی هستند.
  • کشاورز IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    6 3
    ترکیه یک کشورابرقدرت است.بچه برو جلو خونه تان بازی کنید.
    • مجتبی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      اره میگفت سنگ جابه جا شدندنش با اجازه ترکیه است
  • فرهاد FR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    4 1
    ترور وتروریسم به هر شکل و منطق مردود است هر کشوری حق دفاع از امنیت ومردم خود را دارد در عین حال استاندارد دوگانه قضاوت در مورد عمل خودی ودیگری یک بیشرافتی محض است۸۸۵۶۵
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 1
    خلیج عربی(خلیج فارس)
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 2
    نه هواپیماها مال ترکیه است و نه خلبانان! همگی امریکایی هستندوفقط پایگاه آنان درترکیه است.
  • رحیم IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    موقعی که ایران به گروه های تروریستی تجزیه طلب مستقر در عراق حمله میکند همه کشورهای دنیا حتی خود اقلیم محکوم میکنن و خواستار تحریم ایران هستن ولی وقتی ترکیه حمله میکنه همه حمایت و هورا میکشن از جمله خانواده بارزانی! این عمق کینه و حقارت قبیله بارزانی نسبت به جمهوری اسلامی را نشان میدهد.
  • امید IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 1
    ترکیه الان ابر قدقد اسیاست ایران باید از ترکیه بترسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس