آرزوی مادر طارمی در جام جهانی/ دوست دارم مهدی گل‌هایش به شهدای شاهچراغ تقدیم کند

مادر مهدی طارمی امیدوار است پسرش خاطرات جام جهانی ۹۸ را با گلزنی مقابل آمریکا و انگلیس زنده کند. او می‌گوید: قبل از بعضی بازی‌ها باهم صحبت می‌کنیم و مهدی از من می‌خواهد برایش دعا کنم.

به گزارش مشرق، بازنشسته آموزش و پرورش است، علی‌رغم همه دلخوری‌هایش از برخی رسانه‌ها برای انتشار اخبار دروغ در مورد پسرش قبول می‌کند تا با هم گفت‌وگو کنیم.

مادر الماس بوشهری فوتبال ایران که این روزها درخشش پسرش در پورتو را شاهد است می‌گوید: از آنجا که قبل از مهدی افراد شناخته شده کمی از بوشهر در لیگ برتر حضور داشتند امید به آینده او نداشتم و همیشه به او می‌گفتم شما دنبال باد هوا می‌دوید (می‌خندد) اما از آنجا که او و برادرش علاقه زیادی به فوتبال داشتند من نیز از سن ۸-۹ سالگی، آن‌ها را همراهی کردم و در استادیوم بازی مدارس، فوتبال‌شان را تماشا می‌کردم.

دوست داشتم مهدی درس را به فوتبال ترجیح دهد

می‌گوید: وقتی مهدی سه ماهه بود، معلم بودم و او را به مهد می‌بردم و با همه سختی‌ها دوست داشتم درس را به فوتبال ترجیح بدهد.

با خنده ادامه داد: شبهایی که فردایش امتحان داشت از او می‌پرسیدم: مهدی فردا امتحان داری؟ اما پدرش می‌گفت: مهدی فردا تمرین نداری؟!

پاداش بازنشستگی‌ام را برای رهن خانه مهدی در تهران دادم

مادر طارمی از شایعاتی که بعضا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، گله می‌کند و می‌گوید: مهدی هیچ وقت به پشت سرش نگاه نمی‌کند و بی‌توجه به اتفاقاتی که در گذشته برای او افتاده همیشه نگاهش رو به جلو است.

رفتن مهدی از بوشهر با بازنشستگی من همراه شد و من پاداش بازنشستگی‌ام را برای رهن خانه مهدی در تهران دادم.

پیگیری مهدی برای کربلایی کردن ۸ نفر در بوشهر

مهدی همیشه هوای دوستان و مردم شهرش را دارد، حتی از خواهرش خواسته ۸ نفر را در اطراف بوشهر که تا به حال به کربلا نرفتند پیدا کند تا به کربلا بفرستد؛ مهدی کارهای خیر زیادی انجام می‌دهد که حتی ما از آن بی‌خبریم و گاهی بعد متوجه می‌شویم.

مهدی در مرخصی‌ها هم تمرین را رها نمی‌کند

از او پرسیدم به نظرش زندگی یک ورزشکار حرفه‌ای چه فرقی با افراد عادی دارد؟ می‌گوید: اگر یک ورزشکار موقعیت خودش را درک کند؛ از چیزهایی که می‌خورد تا جاهایی که می‌رود و افرادی که با آن‌ها سر و کار دارد، همه و همه روی مسیر موفقیت او تاثیر می‌گذارد.

مهدی از زمانی که به پرسپولیس رفت این مسائل را رعایت می‌کرد و پس از ورودش به قطر و پرتغال نیز بیش از پیش رعایت می‌کند، حتی زمانی که برای مرخصی به بوشهر می‌آید تمرینات را رها نمی‌کند و مراقب خورد و خوراک و زمان خواب و بیداری‌اش هست.

بوشهر هم مثل خوزستان فوتبال خیز است

دوباره مکث می‌کند و انگار می‌خواهد حرف دل بوشهری بزند: بوشهری‌ها هم مثل خوزستان زمینه فوتبال‌شان خیلی خوب است و اگر جوانان بخواهند و برنامه‌ریزی داشته باشند و یک حامی خوب داشته باشند می‌توانند موفق باشند.

فوتبال بوشهر حامی ندارد و یکی از دلایل مخالفت من برای ورود بچه‌ها به فوتبال این بود که تیم بوشهر حامی نداشته و حتی تیم‌های ایرانجوان و شاهین که دو سه بار به لیگ برتر راه پیدا کردند به دلیل اینکه حمایت نشدند، یا مدیریت واحد نداشتند و با هم در تناقض بودند باعث شدند که راه به جایی نبرند.

به عنوان یک مادر می‌خواهم مدیران دو تیم با هم کنار بیایند دلسوزانه‌تر رفتار کنند حتی زمین فوتبالی که در چهار باندی قرار دارد و ۱۰ سال است بلا استفاده مانده و هیچ حرکتی در آن انجام نمی‌شود؛ زمینی که می‌تواند بچه‌های شهر را سرگرم کند و جوانان را جذب کند.

پس از رفتن مهدی، مربی‌ها روی استان بوشهر متمرکز شدند و فهمیدند که بوشهر هم پتانسیل دارد و زمینه پرورش بازیکن دارد فقط باید دیده شود.

عکس مهدی را وقتی خوب بود دیدم و دلم آرام گرفت/ بازی‌های مهدی را نگاه نمی‌کنم

بدترین خاطره‌ای که شب تا صبح نخوابیدم و پای تلویزیون بودم زمانی بود که مهدی به ترکیه رفته بود و آنجا کودتا شده بود و در فرودگاه استانبول بمب‌گذاری کرده بودند آنقدر پیگیری کردم تا آقای رامین رضاییان عکس مهدی را که خواب بوده برایم فرستاده تا دلم آرام گرفت.

فوتبال مهدی را به خاطر استرسی که به من دست می‌دهد نگاه نمی‌کنم، هم به خاطر صدماتی که ممکن است به او وارد شود و هم برای گل زدن یا نزدن. اما هر زمان که گل بزند برای من بهترین خاطره است.

قبل از بعضی بازی‌ها با هم صحبت می‌کنیم و مهدی از من می‌خواهد برایش دعا کنم.

انگار یاد حرکت خاصی از مهدی افتاده، لبخند می‌زند و می‌گوید: مهدی دوست دارد برای هر گلی که می‌زند ابتکاری داشته باشد و خدا هم به او کمک می‌کند.

دوست دارم پسرم به آمریکا و انگلیس گل بزند

از او پرسیدم به عنوان مادر یک فوتبالیست حرفه‌ای، چقدر تیم‌ها و گروه‌های جام جهانی را می‌شناسد و دوست دارد ایران با کدام یک از تیم‌های گروه بُرد داشته باشد؟ می‌گوید:«همه تیم‌ها»!

دوباره پرسیدم کدام بیشتر؟ خندید و گفت: من بازی‌های انگلیس و آمریکا و ولز را ندیده‌ام اما دلم میخواهد مهدی موقعیت‌هایی را که به دست می‌آورد گل بزند خصوصاً به آمریکا و انگلیس.

بیشتر بخوانید:

طارمی: می‌خواهیم دل مردم را شاد کنیم

مهدی خاطره گل به آمریکا را زنده می‌کند

مادر طارمی در مورد اینکه آیا پسرش می‌تواند درخششی را که در پورتو داشته در جام جهانی هم داشته باشد گفت: درخششی که مهدی در پورتو دارد را مدیون هماهنگی و تمرینات منظم است و اگر مهدی این هماهنگ شدن را با اعضای تیم کشورمان هم داشته باشد می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد.

می‌پرسم به نظرت مهدی می‌تواند خاطره‌ گل جام جهانی ۱۹۹۸ ایران به آمریکا را برای مردم ما زنده کند؟
با امیدواری می‌گوید: ان‌شاءالله.

فرمول قهرمان‌پروری

دلم میخواست راز این موفقیت را بدانم، پرسیدم قهرمان‌پروری فرمول خاصی دارد؟ می‌گوید اگر بچه استعداد کاری را دارد، باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد، پدر و مادر علاوه بر وقت گذاشتن، مرتب با بچه‌ها حرف بزنن و باید ارتباط‌شان را با آن‌ها حفظ کنند و در هیچ مرحله‌ای از زندگی آن‌ها را رها نکنند.

متأسفانه ما به خدا اعتقاد داریم اما اعتماد نداریم! اگر جوانان قناعت داشته باشند و نخواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند می‌توانند موفق باشند.

پدر و برادر مهدی مسافر قطر می‌شوند

مادر طارمی پیش بینی‌اش از حال و هوای خانه‌شان در جام جهانی را این‌گونه تصویر می‌کند: به خاطر استرس مسابقات را نگاه نمی‌کنم اما بعد از گلزنی بلافاصله اقوام زنگ می‌زنند و راجع به آن گل حرف می‌زنند و تفسیرهای فوتبالی زیادی در خانه ما جریان دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا به قطر سفر می‌کند، می‌گوید: من قصد رفتن ندارم اما پدر و برادرش می‌روند.

دوست دارم مهدی گل‌هایش به شهدای شاهچراغ تقدیم کند

از او پرسیدم عکس العمل مردم با دیدن شما در خیابان چیست؟ گفت: مردم واقعاً به ما لطف دارند خیلی زیاد، مردم هر جا که در این شهر من را می‌بینند، می‌گویند ما برای مهدی دعا می‌کنیم و من هم همیشه به آن‌ها گفتم که مهدی به خاطر دعای خیر شما به اینجا رسیده است.

از او پرسیدم اگر مهدی در جام جهانی گل بزند دوست دارید آن را به چه کسی تقدیم کند؟ گفت: دلم میخواهد برای ادای احترام به شهدا، آن را به شهدای شاهچراغ تقدیم کند.

دلتان به حال ورزش این شهر بسوزد

روی صحبت مادر در کلام آخر، اول با مسئولین شهر بوشهر و دوم با خبرگزاری‌هاست، می‌گوید: دلتان به حال ورزش این شهر بسوزد، وقتی که تیمی از استان به لیگ برتر صعود می‌کند متاسفانه اکثر بازیکنان بومی و مربیان آن‌ها کنار گذاشته می‌شوند و از غیر بومی‌ها استفاده می‌شود و این امر باعث دل زدگی بچه‌ها می‌شود و شاید تیم جدید دلسوزانه و غیرتی بازی نکند.

خبرگزاری‌ها هم از حرف‌های ضد و نقیض خودداری کنند؛ ما همه انسانیم و در همین کشور و این شهر زندگی می‌کنیم اما گاهی سوء استفاده‌هایی از بعضی موارد می‌شود که ما را اذیت می‌کند.

مادر خونگرم و خوش صحبت مهدی طارمی برای همه جوانان کشور آرزوی عاقبت بخیری کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    3 5
    مادر عزيز به فرض اينكه به انگليس و آمريكا هم گل زد فكر ميكني خيلي هنر كرده و قيمت يورو و دلار و پوند كه كمر اقتصاد كشور و مردم شكسته تأثيري داره به فرض اينكه ١٠٠ گل زدن آيا از لشكر عظيم بچه هاي كار كه در كوچه و خيابانها پر هستن چيزي كم ميشه يا مثلأ استفاده اي براي درد مردم و صنعت و اقتصاد كشور داره به گفته خود آقايان فقط با هزينه هتل يك هفته اي اين فوتباليست ها ميشد ٥٠ نفر را از فقر كامل نجات داد براي كشوري كه بيشتر مردم اون مشكلات شديد مالي دارن و تحريم هستن گل زدن اين آقايان كوچكترين اهميتي نداره
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      5 0
      به کمپ نشینان آلبانی و همفکران و دوستدارانشان ارتباطی نداره .برو به کارت برس
    • جواد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      2 0
      شما خودت برای این مردم که حرفشون رو میزنی چیکار کردی ؟یا مثل علی کریمی پول ها رو برمیداری میری فرنگ . این خانم مسئولیتی نداره تو این کشور در حد توانش ارزو کرده و دپست داره پسره برای لحظاتی دل مردم رو شاد کنه شما از فاز روشن فکری در بیا فیوز نپرونی
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      2 0
      تو خودت احتمالا یک مافیا یا یک قاچاقچی یا یک دلال ارز و سکه یا کاسب تحریم هستی که از این اوضاع بیشترین لذت و بهره را می بری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس