سردار حاجی‌زاده: حاج قاسم به‌شدت مخالف وابستگی و سازش بود/ به دولت قبل می‌گفت از این راه به جایی نمی‌رسید - کراپ‌شده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به دستاوردهای این نیرو گفت: بسیاری از دستاوردهای ما روز حادثه اگر لازم باشد بیرون می‌آید مانند اصابت دشمن درفاصله یک هزار و ۵۰ کیلومتری که البته این‌ها تصادفی نیست.

به گزارش مشرق، جمعی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه قم و مشهد از نمایشگاه توانمندی های نیروی هوافضای سپاه بازدید و با سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار حاجی‌زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن طهرانی مقدم گفت: ما توفیق داشتیم از سال ۶۰ در محضر شهدای بزرگی مثل شهید طهرانی مقدم و سایر دوستان باشیم. در آن دوران، شهید طهرانی مقدم در مجالس مختلف مطرح می‌کرد و حسرت می خورد که ای کاش ما در واقعه کربلا بودیم و امام حسین(ع) را یاری می کردیم و در ادامه می‌گفت البته اگر سلاح خوب هم می داشتیم می توانستیم امام زمان(ع) را بهتر یاری کنیم.

بسیاری از دستاوردهای ما اگر لازم باشد در روز حادثه بیرون می‌آید/ خبر موشک هایپرسونیک متعلق به خیلی وقت پیش است/ در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم

وی افزود: این عطش و این حرارت از آن‌روز در بین نیروهای هوافضا و موشکی شعله ور بلکه اضافه نیز شده است. شهید بزرگوار بارها تکرار می‌کرد که ما نباید مشت ولی‌فقیه خود را خالی بگذاریم و باید بتوانیم با اجراکردن تدابیر ولی‌فقیه خود از ایشان حمایت کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما در آن دوران سلاح هایی مانند توپ ۱۳۰ داشتیم که ۲۷ کیلومتر برد داشت و وقتی می خواستیم مکان هایی در ۳۰ کیلومتری و ۲۹ کیلومتری منهدم کنیم را نمی‌توانستیم، تصریح کرد: به همین دلیل، شهر بغداد که به فاصله ۱۰۵ کیلومتری از مرزهای ما قرار داشت را نمی توانستیم تهدید کنیم. اما، این حرکت در زمان جنگ و دوران بعد از جنگ نیز ادامه پیدا کرد به طوری که امروز مجموعه نیروی هوافضا و بخش‌های مختلف سپاه به‌ویژه حوزه‌های موشکی و پهپادی تبدیل به یک قدرت شده است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپادها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به کار کرده‌اند را به چالش کشیده است و بسیاری از دستاوردها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد بیرون می‌آید مانند اصابت دشمن در فاصله یک هزار و ۵۰ کیلومتری که البته این‌ها تصادفی نبوده و مرهون عمل به تعالیم اسلام، قرآن و از معجزات الهی است.

سردار حاجی زاده در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد متعلق به خیلی وقت پیش است ولی در واقع امروز رسانه ای شده است و در این دستاورد یک جهش نسلی اتفاق افتاده است و تا ده‌ها سال دشمن نمی‌تواند به توانمندی مقابله با این موشک برسد.

بسیاری از دستاوردهای ما اگر لازم باشد در روز حادثه بیرون می‌آید/ خبر موشک هایپرسونیک متعلق به خیلی وقت پیش است/ در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حوزه پدافند اشاره کرد و گفت: ما در برهه ای در حسرت یک سامانه پدافندی برد کوتاه بودیم به طوری که رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله برای تحقیر ما با هواپیماهای باری به آسمان کشور ما می‌آمدند و زباله های پادگانی از جمله فایل، کمد، مبل، تیرآهن و ... را به پایین می‌ریختند.

وی افزود: امروز با لطف خداوند در حوزه پدافند از موشکی و پهپادی گسترش بیشتری داشته ایم، به طوری که انواع رادارها در حوزه ها، فرکانس ها، ارتفاع ها و برد های مختلف و همچنین سامانه های پدافندی ارتفاع پائین، سامانه های برد متوسط تا برد بلند همگی بومی و ساخت داخلی هستند.

سردار حاجی‌زاده در پایان به حوزه فضایی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه فضایی اخیراً توانستیم به لطف الهی ماهواره بر قائم ۱۰۰ را پرتاب بکنیم و این ماهواره بر با سوخت جامد هست و در سال جاری اولین ماهواره را با این ماهواره بر در مدار قرار خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 9
  • بهنام CA ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    14 30
    در حوزه سفره مردم چطور؟
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      16 6
      اونو از لیبرالها و غربگداها که بهشون رای میدادید بپرس.اگر خیانتهاشون نبود این سوال رو نمیپرسیدی
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      16 5
      کجای دنیا از فرماندهان نظامی سفره مردم رو مطالبه میکنن آخه؟کار نیروهای نظامی چیه؟خدایی پاسخ منو بده؟چرا شما همه چیز رو قاطی میکنید.۸ سال پیش هم هم فکران شما سفره مردم رو به صنعت هسته ای گره زد و نه تنها صنعت هسته ای رو بتن گرفت بلکه سفره مردم رو هم قاچ کرد.سفره مردم رو باید از دولت و عوامل اقتصادی فعلی و سابق اون مطالبه کردن نه فرمانده نیروی هوافضا که کارش چیز دیگری هست.در ضمن نیروهای مسلح هزاران نخبه رو میدان داده که این یعنی اشتغال زایی و استفاده از نخبگان و نتیجش شده پیشرفت های در تراز ابرقدرت ها.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      17 4
      هرکس مسئول حیطه کاری خودش هست. اینو بفهم ....
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      13 2
      اینو نگی چی بگی. موتوا بغیظکم.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      10 2
      نسبت به تورم جهانی وضعیت واینده بهتری داریم چون عوارض فسادودرگیرنبردبااوکراین نیستیم
    • مانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      7 1
      دادا داری شیپور رو از سر گشادش میزنی! دقت کن! سفره مردم رو دولت غربگداتون منهدم کرد!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      2 3
      کارد بخوره به شکمت
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      3 1
      چقددربعضیا عقبن.ازسؤالت پیداست که خیلی وقته میسوزه .دود خاکستر بود که بلند شد.انزمتنکه هزار تومنی گرفته بودی بابک دلارو داد تشکر ازغرلگدای آنچنانی دریابان می‌زدی باید فکر میکردی که بچه کسی رای مبدی.متاسفانه حالامانتطاردارن سی سال خیانتها بادوسال جبران بشه. انشا لله دراینده نزدیک بسیاری ازمشگلات رفع میشه اگه امثال شما بزاریدو باداعشیهای وطن همکاری نکنید
    • US ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 1
      در این حوزه از اختلاس گران مقیم کانادا که کنارت هستند و شعارهای رنگارنگ می‌دهند بپرس
    • ابرانی US ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 1
      اینو از حسن ف بپرس که ۱۳ بلیون دلار مردم را برای خوش خدمتی به کدخدایان بتون گرفت. آشوب بنزین را براه انداخت و گفت من هم مثل شما امروز صبح شنیدم.
    • ابرانی VI ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 1
      اینو از حسن ف بپرس که ۱۳ بلیون دلار مردم را برای خوش خدمتی به کدخدایان بتون گرفت. آشوب بنزین را براه انداخت و گفت من هم مثل شما امروز صبح شنیدم
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    10 3
    نظام جمهوری اسلامی برای بقا به دروغ کسی نیاز نداره. خودش به خاطر صدها هزار شهید به اندازه کافی تنومنده
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      2 2
      من اگه جای سردار حاجی‌زاده بودم 2 کار می کردم.1_شلیک 2 فروند موشک بالستیک به «ستادهای تروریست های وحشی» در لندن (عنترآشغال و BBC) به قصد ویرانی آنها. ایندفعه «بگذار عمل از ما باشه و تحلیل علت این عمل از اونا» 2_کلاستر کردن 4 و 9 موتور رافع برای رسیدن به مدار 10 هزارکیلومتر و بعد 36000 کیلومتر بمنظور انهدام ماهواره پخش عنترآشغال و "بی بی کثافت". کدوم کشور غربی اجازه میده "پرس تی وی" روی فضای اون کشور پخش بشه. بلافاصله بلاکش می کنن.اول یه انگ میزنن و بلافاصله بلاک. ایران نباید فضای کشور رو دو دستی تقدیم دشمن کنه.
  • انتی شیطان IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    11 2
    بنازم
  • ایران قوی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    14 3
    احسنت سردار ما بسیجیان مخلص ولایت فقیه اعتقاد راسخ داریم که راه سعادت همین است که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت ضربه ای وارد نشود پس تا پای جان در پشتیبانی از ولایت هستیم
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      1 6
      به مملکت آسیب نرسه یا به مسئولان مملکت؟؟
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      6 1
      مسئلای مملکت خادم مردم هستند واشرافی گر.یک درصدی سرمایه دارخوددرگیروفاسددرقانون جرم انگاری شده وباشفافیت ازشون گرفته ومحاکمه بیشترمیشن
  • ملت امام حسینیم IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    6 2
    بزرگترین قدرت نظامی را در طی چهارصد سال گذشته جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت و تلاشهای سردلرانی چون حسن تهرانی مقدم احمدکاظمی و امیرعلی حاجی زاده برای ایران بزرگ ایجاد کرد.......بخشی از عصبانیتهای دشمنان برلی همین قدرت نظامی است.....بیشترو بالاتر از هایپرسونیک هم داریم ب وقتش رونمایی خواهد شد ب حول و قوه الهی
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    4 2
    سردار حاجی زاده ما یه موشکی می خواهیم مثل "هواسونگ -17". غرب 2 ماهه با شقاوت تمام خون مردم ایران رو میریزه و مصالحه با «غرب صهیونی» امکان نداره. غرب به کمتر از تجزیه ایران قانع نمیشه. پس ممنوعیت تولید موشک قاره پیما را لغو کنید.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      9 0
      قاره پیماوماهواره برنظامی هم داریم
    • ع IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 1
      شک نکن که در شهرهای موشکی و زیرزمینی یه چیزهایی پیدا میشه که بموقع دود از کله دشمنا بلند کنه
  • پرویز DE ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    آقای عزیز ، موشک هایپر سونیک سلاح باز دارنده است و سلاح باز دارنده را کسی پنهان نمیکند ، ساخت موشک هایپر سونیک تا اینجا تنها یک ادعا است و سپاه باید برای اثبات ادعای خود در ساخت و آزمایش موفق این سلاح بازدارنده از این موشک رونمائی و ویدئوی های قابل قبول آزمایشهای موفق آنرا منتشر کنند
  • رسول IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    خدایی درد و بلای مهندسای موشکی بخوره تو سر خودروسازهامون توی بازار انحصاری هزارتا ادعا و بهانه دارن آخر سر هم این وضع تولیدشونه
  • مهدی IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 1
    شک نکنید چیزهای دیگر هم داریم که سردار دوسال دیگر نام میبره کلاهکهای مخرب برای اسراییل کودک کش
  • علی CH ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    درود بر امیرعلی عزیزوم. تو رو خدا فقط موشک بساز. روح تهرانی مقدم شادمان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس