کد خبر 1438544
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
واکنش نماینده روسیه به حملات ترکیه در سوریه: خویشتنداری کنید

نماینده ویژه روسیه در امور سوریه به حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه و عراق واکنش نشان داد و از آنکارا خواست برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، «خوشتنداری» نشان بدهد.

به گزارش مشرق، در ادامه واکنش‌ها به دور جدید حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه و عراق، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در امور روسیه از آنکارا خواست که از خود خویشتنداری نشان دهد.

رسانه‌های روسیه روز سه شنبه (امروز) از اظهارات نماینده ویژه این کشور در امور سوریه درباره حملات نظامی ترکیه خبر دادند که در آن این مقام مسکو از آنکارا خواسته از زیاده روی در استفاده از زور پرهیز کند.

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری «ریانووستی» روسیه، الکساندر لاورنتیف در واکنش به حملات اخیر ترکیه به شمال سوریه و عراق گفت: «ما از همکاران ترکیه‌ای خود می‌خواهیم تا برای جلوگیری از تشدید تنش، نه تنها در شمال و شمال شرق سوریه بلکه در سراسر قلمرو، خویشتن‌داری نشان دهند».

به گفته نماینده ویژه روسیه در امور سوریه، آنکارا به مسکو پیش از حملات نظامی اخیر خود به سوریه و عراق اطلاع نداده بود.

وی با بیان اینکه «ما امیدواریم که بتوانیم شرکای ترکیه‌ای خود را متقاعد کنیم که از توسل بیش از حد به زور در خاک سوریه خودداری کنند»، اعلام کرد که مسکو با طرف‌های ذینفع برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای «مساله کُردها» همکاری خواهد کرد.

الکساندر لاورنتیف در اظهارات امروز خود به ادامه حضور اشغاگرانه نظامیان آمریکایی در شمال شرق سوریه اشاره و تاکید کرد، خروج نیروهای آمریکایی به «تثبیت» وضعیت منطقه کمک خواهد کرد.

واکنشن این نماینده روسیه به حملات ترکیه در شرایطی مطرح شده که وزارت دفاع ترکیه، روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، علیه پ.ک.ک و جناح‌های داخلی طرفدار آن در شمال سوریه و عراق عملیات انجام داده است.

پیش از آن، وزارت دفاع ترکیه با انتشار تصاویری از جنگنده‌های خود از آغاز حمله هوایی این کشور در شمال سوریه و عراق خبر داد و در کامنتی زیر این تصاویر نوشت: «زمان حساب فرا رسیده است».

گفته می‌شود که این اقدام ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی باشد که اخیرا در استانبول رخ داد و شش نفر را کشت؛ انفجاری که آنکارا «پ‌ک‌ک» را به دست داشتن در این بمب‌گذاری متهم کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس