کد خبر 1438622
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
تاسف شدید سازمان ملل از اعدام‌ها در عربستان

یکی از سخنگویان مسئول حقوق بشر سازمان ملل خبر داد که از ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) سال جاری میلادی تا کنون ۱۷ مرد درعربستان اعدام شده و بدین ترتیب تعداد اعدامی های این کشور در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۴ نفر رسیده است.

یه گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت که الیزابت تروسل این اعدام ها را "عمیقاً تاسف‌آور" خواند و افزود که محکومان مذکور اتباع کشورهای سوریه، اردن، عربستان سعودی و پاکستان بوده و به ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر و قاچاق کالا محکوم شده بودند.

پایگاه خبری «الخلیج الجدید» به تازگی در گزارشی به افزایش مصرف مواد مخدر در عربستان و دست داشتن شاهزادگان سعودی در واردات مواد مخدر به این کشور و صادرات این مواد به کشورهای دیگر اشاره کرد و نوشت:‌ این مشکل در دهه گذشته افزایش یافته است.

عربستان بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بیش از ۴۵ درصد از کشفیات جهانی ماده مخدر از نوع «آمفتامین» ‌ معروف به کپتاگون را به خود اختصاص داده است. دولت عربستان سعودی از اعتراف به خطرناکی اوضاع امتناع می ورزد و آن را به گردن طرف های خارجی می اندازد؛ در حالیکه اعضای خانواده سلطنتی و نیروهای امنیتی در پخش مواد مخدر دست داشته اند.

عربستان سعودی سومین مصرف کننده مواد مخدر در جهان و بزرگترین مصرف کننده در خاورمیانه است و بر اساس قانون رایج در این کشور، مصرف مواد مخدر و قاچاق مجازات اعدام دارد اما این امر در مورد شهروندان عادی و مهاجران خارج از کشور اعمال می شود و نه در مورد اعضای خانواده سلطنتی که از تعقیب قضایی معاف هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس