شلیک 7 راکت توسط شبه‌نظامیان کُردبه مواضع ترکیه در شمال سوریه

شبه‌نظامیان کُرد و نظامیان ترکیه مناطق تحت اشغال خود را در شمال سوریه و مناطق مرزی هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای قرار دادند.

به گزارش مشرق، حملات متقابل نظامیان ترکیه به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال این کشور همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، شبه‌نظامیان کُرد به مواضع تحت اشغال ترکیه و مزدوران این کشور در شهر اعزاز واقع در شمال غرب سوریه، حمله راکتی کرده‌اند.

رویترز به نقل از یک پرستار در بیمارستان شهر اعزاز خبر داد که در جریان این حملات سه غیر نظامی کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. یک نفر از این افراد کودک عنوان شده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز هم خبر داد که شبه‌نظامیان کُرد پایگاه نظامی ترکیه در گذرگاه مرزی «باب السلامه» را هدف حملات راکتی خود قرار داده‌اند.

صابرین همچنین گفت که برخی از این راکتها به داخل اراضی ترکیه در شهر «کلس» اصابت کرده است. هنوز آماری از تلفات این حملات منتشر نشده است.

شبکه خبری المیادین اما تعداد این راکتها را هفت عدد عنوان کرد و گفت که از شمال حلب به سمت داخل ترکیه شلیک شده است.

المیادین همچنین گزارش داد که نظامیان ترکیه حملات توپخانه‌ای را آغاز کرده‌اند و در جریان آن شهر تل رفعت و فرودگاه نظامی «منغ» در شمال حلب بمباران شده است.

فیلم زیر هم از این حملات منتشر شده است:

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هم روز گذشته از بررسی گزینه استفاده از نیروی زمینی برای مشارکت در عملیات نظامی در شمال سوریه، در کنار نیروی هوایی خبر داد.

اردوغان گفت: «[عملیات پنجه-شمشیر] محدود به حملات هوایی نخواهد بود. اینکه چقدر نیروی زمینی باید اعزام شود، درباره آن تصمیم گرفته شده است؛ ما اقدام خواهیم کرد»

وزارت دفاع ترکیه، یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، علیه گروهک تروریستی «پ.ک.ک» و جناح‌های داخلی طرفدار آن در شمال سوریه و عراق عملیات انجام داده است. با این حال مرکز آشتی روسیه در سوریه نیز خبر داده که در حملات جنگنده های اف۱۶ ترکیه به سوریه شماری غیرنظامی کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس