کد خبر 1438923
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
قیمت جدید مرغ در میادین | هر کیلو مرغ تازه چند شد؟

قیمت مرغ در بازار تهران کیلویی ۵۲ هزار تومان به فروش می رود که ۱۱ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.

به گزارش مشرق، این روزها قیمت مرغ در بازار به حدی کاهش یافته که از نرخ مصوب دولتی هم ۱۱ هزار تومان پایین تر آمده است و این خبر خوب برای مصرف کنندگان است.

قیمت مرغ پس از اصلاح ارز ترجیحی به ۵۹۵۰۰ تومان و پس از آن با انتقاد تولید کنندگان کیلویی ۶۳ هزار تومان مصوب شد.

بررسی میدانی نشان می دهد که قیمت مرغ در منطقه ۱۹ تهران کیلویی ۵۲ هزار تومان است این خبر مورد رضایت مصرف کنندگان است.

سرانه مصرف مرغ د ر کشور در سالهای گذشته دو برابر شده و اکنون حدود ۳۰ کیلوگرم است، افزایش قیمت گوشت قرمز، فراوانی و در دسترس بودن مرغ عامل رشد سرانه مصرف این محصول در سبد خانوار ها شده است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کاهش قیمت مرغ چند دلیل عمده دارد،‌ نخست عرضه مرغ منجمد زیاد دربازار است دوم؛ جوجه ریزی یا همان تولید بیش از نیاز است و به تولید مازاد انجامیده است، سوم؛ برنامه صادرات و جمع آوری مرغ مازاد با سرعت بیشتری انجام نمی شود.

چهارم برنامه های جمع آوری مرغ عمدتا روی مرغ های آرین متمرکز است و سایر نژادها که سهمشان در تولید هم به مراتب بیشتر است فراموش شده اند.

وزارت جهاد برای حمایت از نژاد مرغ ایرانی آرین،‌اولویت های خود را روی این نژاد تعریف کرده است تا نژاد داخلی احیا شود با این استدلال که وابستگی به نژادهای انگلیسی برای امنیت غذایی کشور خطرناک است.

برخی مرغداران هنوز در برابر استفاده از نژاد آرین مقاومت دارند و می گویند اصلاحاتی باید انجام شود و بهره وری آن به حد نژادهای دیگر مانند راس و کاپ برسد و پس از آن استفاده کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    4 0
    همین قیمت هم کسی نمیتونه بخوره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس